петък, 23 април 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    526 прочитания

    През септември се пуска движението в двете посоки в новия тунел „Железница“

    Движението по АМ „Струма“ от Благоевград до Симитли също ще бъде пуснато тогава
    02 март 2021, 12:02 a+ a- a

    През септември ще бъде пуснато движението в двете посоки в новия тунел „Железница“ на АМ „Струма“ и в целия участък от Благоевград до Симитли, обяви министър-председателят Бойко Борисов. Премиерът лично се увери в напредъка на строителните работи по най-дългия пътен тунел, изграждан досега у нас. 

    Борисов изтъкна, че мащабният проект е от изключително значение за свързаността в целия регион по оста Юг-Север. „От топлите пристанища на Гърция, през България, за Румъния. На практика Дунав и Солун свързваме по този начин“, посочи премиерът и напомни, че усилено се работи и по трасето Ботевград-Мездра. Министър-председателят изтъкна още, че тунелът се строи съобразно всички най-съвременни изисквания.

    Премиерът изтъкна, че само след няколко месеца през планината ще се преминава лесно само за 2 минути. Министър-председателят Борисов добави още, че са предвидени и 4 млн. лв., с които да бъдат изпълнени всички екологични препоръки по трасето в района на Симитли. 

    Тунел „Железница“ на АМ „Струма“ е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Той е с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка е около 2 км, а широчината на пътното платно - 8,50 м, с по две активни ленти за движение и тротоари. Изграждането започна през октомври 2019 ., на обекта се работи без прекъсване и към момента повече от половината от строителните дейности на тунел „Железница“ вече са изпълнени. Първичната облицовка на съоръжението е изпълнена – осъществена е така наречената „сбойка“ на двете тръби и тунелът е прокопан. Започна полагането и на вторичната облицовка на съоръжението. 

    Тунелът се изгражда по нов австрийски метод и ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа. Тунелът ще има пълен набор обслужващи съоръжения, включително подземно водохранилище с обем от 240 куб. м вода за противопожарни цели и площадка за хеликоптер на южния портал. 

    Проектът за строителството на тунел „Железница“ на АМ „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

    Видео и снимки: „Джи Пи Груп“ АД
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    Президентът се срещна и с посланика на Германия
    Вчера Радев имаше среща и с посланика на САЩ
    преди 9 часа
    Вече ще има директна връзка между влак и метро
    На новата жп спирка Горна баня ще спират всички влакове, пътуващи между София и Перник
    преди 9 часа
    Почти наполовина по-малко отдадени офис площи у нас през 2021
    Възстановяване на офис пазара в България най-рано в края на годината прогнозира Cushman & Wakefield Forton
    преди 10 часа
    Парламентът забрани на кабинета концесии, сделки и назначения
    Великденската ваканция на Народното събрание тази година ще бъде отменена
    преди 10 часа
    Португалия първа внесе националния си план за възстановяване в ЕК
    Целта ни остава да приемем всички планове до лятото, коментира председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен
    преди 12 часа
    От 30 април до 9 май се разкриват "зелени коридори" с иРНК ваксини
    Ваксината на Janssen остава на склад до понеделник