петък, 14 май 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1177 прочитания

    Бизнесът и граждани настояват за изграждане на разклонение на „Трети метродиаметър“ на метрото

    Целта е покриване на кварталите „Яворов“, „Гео Милев“, „Редута“, „Слатина“ и „Хр.Смирненски“ и облекчаване на трафика по „Цариградско шосе“
    29 април 2021, 15:55 a+ a- a

    Асоциацията на собствениците на бизнес сгради, болниците „Св. Ана“ и „Софиямед“, хотелите „Новотел“ и „Метрополитън“, офис комплексът „Мегапарк“, както общности на граждани,  които живеят и работят в няколко югоизточни квартала на столицата, излъчиха своите аргументирани позиции във връзка с проекта за изменение на Общия устройствен план на Столична община, приет с Решение № 960/2009 г. на МС, за разширяване на съществуващите линии на „Софийски метрополитен“.

    Гражданите настояват за изграждането на разклонение на „Трети метродиаметър“ на Софийското метро с обхват от бул. „Евлоги Георгиев“ при Военната академия „Г.С. Раковски“ по ул. „Гео Милев“, бул. „Асен Йорданов“, пред МФСЗ „Арена Армеец София“, по бул. „Цариградско шосе“ до пътния възел на бул. „Цариградско шосе“ с ул. „проф. Петър Мутафчиев“.

    Всяка от организациите и общностите е входирала собствено писмо до главния архитект на София Здравко Здравков. 

    „В нашата позиция до главния архитект на София излагаме ясни и категорични аргументи, които да не оставят никакво съмнение в обществените ползи по осъществяването на проекта. Изразяваме своята категорична подкрепа за изпълнението на първоначално заложените параметри по осъществяването на проекта за изграждане на разклонение на „Трети метродиаметър“ на „Софийски метрополитен“, който е изцяло съобразен с обществените нужди и интереси“, изтъкна Таня Косева-Бошова, председател на Асоциацията на собствениците на бизнес сгради. 

    Сред основните приоритети, при вече направения избор на трасето, са: 

    ➢ Включването на части от гр. София с огромен брой жители: Покриват се кварталите „Яворов“,  „Гео Милев“, „Редута“, „Слатина“ и „Хр.Смирненски“; Районът включва обществени сгради и  обекти със сериозно градско значение, сред които БАН, спортен център „Академика“, три университета, зоната на зала „Арена Армеец“ и „София Тех Парк“ . Бизнес район с огромно  количество работни места и посетители, за които нуждата от бърз и удобен обществен  транспорт с голям капацитет е повече от очевидна, с оглед удобството на гражданите, заети в  упоменатите бизнес сгради и обекти. 

    ➢ Бизнес центрове като „София Техпарк“, „Мегапарк“, „Европейски Търговски Център“, The Mall, „Емералд“ , MHQ, Novotel, новоизградената бизнес сграда с 55 000 кв.м РЗП, строящият се хотел  Ibis Styles, бизнес сграда Graphics и сградата на Diel – ситуирани от двете страни на бул. „Йерусалим“/локално на бул. „Цариградско шосе“/ и много други бизнес сгради в експлоатация и строеж, водят до огромен ежедневен трафик от граждани работещи там.

    ➢ Редом с изложеното, изследването на аспекти на градската среда, които биха последвали от това изменение, показаха нагледно потенциал за изграждането на нови жилищни сгради в тези райони. Трасето към момента ще обхване поток от около 68 000 души, като се очаква изграждането на метрото да привлече нови инвестиции в обществени и бизнес сгради спотенциално над 54 000 работещи.

    ➢ Разширението на метрото, конкретно по това трасе, би довело до съществено намаление на използването на лични автомобили. В пиков час метрото ще обслужва над 20 000 души.

    ➢ В пиковите часове нуждата от спешни адекватни мерки се вижда ясно от „тапите“ по бул.  „Цариградско шосе“ , бул. „Александър Малинов“ и бул. „Йерусалим“, които са пословични за града. 

    ➢ Булевард „Цариградско шосе“ е основната входно-изходна артерия на София и задръстването й е огромен проблем през последните години.

    ➢ Връзката със стремежа към нисък въглероден отпечатък е очевидна.

    ➢ Тук се намира и една от най-големите болници в града – Окръжна болница, която обслужва  спешни случаи от Софийска област и пътни инциденти в голям радиус, както и УМБАЛ Софиямед Блок 2. Немислимо е човешки животи да се загубват заради ненавременна помощ в резултат на затруднен трафик.

    ➢ Натоварването с пътници към кв. „Дружба“ е в пъти по-малко - затова и решението на експертния съвет е трасето да продължи към бул. „Цариградско шосе“. Трасето „Арена Армеец“ – търговски център Тhe MALL“ е многократно по-натоварено. 

    ➢ Сред основните доводи за изграждането на проекта са ползите за живущите в кв. „Младост 1“ (над 50 000 души) и работещите в цитираните бизнес комплекси - последните формират своебразен бизнес район, в който са заети голям брой граждани, които ежедневно се придвижват до работните си места.

    Ето и накратко основните аргументи на гражданите и организациите:

    ➢ Включването в обсега на метрото на квартали с голям брой жители, на важни обществени сгради и обекти. 

    ➢ Тук се намират големи болници като „Св. Ана“ и УМБАЛ „Софиямед“ Блок 2. 

    ➢ Разширението на метрото ще улесни и съкрати времето за достъп до бизнес район със значителен брой работни места и посетители. 

    ➢ Задръстванията по „Цариградско шосе“ се превърнаха в хроничен проблем, който изисква решение.  

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    Над 81 000 дози ваксини пристигнаха у нас
    В понеделник пристигат над 270 хил. дози от производителя Pfizer/BioNTech
    преди 7 часа
    В „Пирогов“ намаляват цената на PCR теста
    Ваксинационните зони в болницата ще работят без почивен ден, а в „Александровска“ и в събота
    преди 7 часа
    Отпада карантината при пътуване до щата Ню Йорк
    Остават в сила въведените на федерално ниво изисквания за пътуване до САЩ
    преди 8 часа
    Италия глоби Google
    €102 млн. за злоупотреба с господстващо положение
    преди 10 часа
    Ректорите искат отваряне на университетите
    В момента присъствено се провеждат само практически занятия, обучения и изпити по практика на студенти, специализанти и докторанти
    преди 11 часа
    НСИ: Средната заплата за първото 3-месечие у нас е 1454 лв.
    Тя бележи близо 2% ръст спрямо края на миналата година