Какви възможности за кариера предлага компанията и какво я прави предпочитан работодател - пред Economy.bg разказват Костадин, Преслава, Александра и Марта от HR екипа в София
HR екипът на Gameloft Sofia: (от ляво надясно) Костадин Пецовски (на монитора) - Payroll & Administration, Преслава Димитрова - HR Мениджър, Александра Василева - Payroll & Administration, и Марта Радева - HR Специалист
Gameloft е основана през 1999 година в Париж, Франция, като пионер в създаването на висококачествени игри за мобилни устройства. В България открива своя офис в София през декември 2004 година като става и първото студио за мобилни игри, създадено в столицата. Една от основните причини за избора на София са традициите в математиката и информатиката в България.
„През годините доказахме, че това е било правилно решение. Горди сме, че от малко сателитно студио за портване на Java игри Gameloft Sofia се превърна във водещо Creation студио, дом на висококачествени стратегически игри с глобален пазар“, споделят от HR екипа на компанията.
Какви възможности за кариерно развитие предлага Gameloft Sofia, какво я прави предпочитан работодател и какви професионалисти стоят зад нейния успех? Пред Economy.bg разказват Костадин Пецовски - Payroll & Administration, Преслава Димитрова - HR Мениджър, Александра Василева - Payroll & Administration, и Марта Радева - HR Специалист в компанията.
Име: Gameloft Sofia
Сфера на дейност: IT, Гейминг
В България е от: 2004
Брой служители глобално: 3600
Брой служители в България: 200
Офиси в България: София, бул. „Княгиня Мария Луиза“ 2, Бизнес Център ЦУМ
Основни продукти/марки: MMORTS - масивни онлайн мултиплейър стратегически игри (War Planet Online, March of Empires, World at Arms и др.).
Клиенти/Пазари: Глобален пазар
Компанията в цифри:
- 200 000 000+ сваляния на игри, създадени в Gameloft Sofia през последните 15 години;
- 190 заглавия за повече от 10 000 модела смартфони и таблети на 14 езика;
- Две от игрите, създадени в Gameloft Sofia, са в TOP3 на всички Gameloft заглавия за 2018;
- March of Empires e една от TOP3 игрите на Gameloft за всички времена;
- Партнираме си с над 200 мобилни оператора в над 118 държави.
С какво се занимава компанията – кои са основните продукти, услуги?
Преслава: Gameloft e водещ разработчик и издател на игри за всички налични дигитални платформи. 190+ игрите, които поддържа компанията в глобален мащаб, покриват всички жанрове: спорт, рейсинг, аркадни, eкшън, приключенски, симулационни, пъзели и загадки, музикални, мултиплеър стратегически и прочие.
Сред най-известните и най-успешни игри на Gameloft с гордост изброяваме две, създадени именно в нашето студио – March of Empires и War Planet Online. Сред останалите флагшип игри са аркадните Asphalt® и Minion Rush – последните две с достигнати 1 000 000 потребители буквално през последния месец, Dragon Mania Legends, Modern Combat, Dungeon Hunter, Oregon Trail, Song Pop, Order & Chaos, Ice Age и др.
В глобален мащаб компанията си партнира с водещи брандове като Disney®, LEGO®, Universal, Hasbro®, Fox Digital Entertainment, Mattel®, Lamborghini® and Ferrari®, за които сме създали иконични през годините игри.
Георги Чунев, водещ програмист в Gameloft Sofia на професионална гейм конференция
Кои са основните пазари и клиенти на компанията?
Преслава: С над 190 активни игри в момента портфолиото на компанията предоставя богат избор за всеки играч по света да открие точната за себе си игра. В последните години игрите се развиха повече като услуга (GaaS – Game as a service) - от статичен еднократно закупен продукт се превърнаха във free-to-play или абонаментна услуга. Това позволява да предоставяме разнообразно преживяване на играчите си в дългосрочен план чрез постоянно ново съдържание и да ги задържим по-дълго време.
Игрите, създадени в София се разпознават най-вече от хора на възраст между 25 и 30. Освен B2C, Gameloft работи и със световни марки, заедно с които създаваме вълнуващи преживявания за потребителите, срещайки ги в един вълшебен свят.
Къде има офиси компанията по света? Колко офиса има в България?
Александра: Дейността на Gameloft е разделена в две направления: от една страна, имаме Creation студиа, които създават съдържание, игри и поддържат игрите актуални (в Монреал, Торонто, Бризбейн, Барселона, Букурещ, Будапеща, София, Харков, Клуж) и бизнес офиси, които покриват маркетинг и бизнес функции (в Ню Йорк, Сан Франциско, Москва, Дубай, Лондон, Берлин и т.н.).
Софийското ни студио е едно от трите най-големи гейминг студиа в България.
Лятно парти преди пандемията :)
Колко и какви специалисти работят в компанията?
Марта: Зад вселената на всяка наша игра стоят блестящи програмисти, художници, аниматори, физици, математици, икономисти, UI и UX специалисти и много други тесни експерти. Обичаме да казваме, че балансираме умело изкуството и геймплея, за да създадем пълнокръвно изживяване за най-сериозните геймъри в мобилната среда. В студиото в България работят около 200 специалисти, разпределени в различните технически направления:
●C++ програмисти с отлични познания в математиката (unity/unreal познания дават предимство);
●UI програмисти с опит в ActionScript или други скриптови езици;
●PHP програмисти, които създават и поддържат вътрешните глобални системи на Gameloft;
●2D и 3D артисти, специализирани в concept art, character art и environment art;
●Аниматори;
●Гейм дизайнери - хората, които отговарят за game loop-a, за механиките, за цялостното преживяване на играчите;
●Монетизационен екип - анализатори и продуктови мениджъри, които създават и имплементират монетизационната стратегия на игрите ни;
●Маркетинг експерти;
●Продуценти - проектни мениджъри и стратегически мениджъри.
Какви хора най-често търси компанията - с какъв опит, познания, умения, технологии?
Преслава: Търсим хора със свеж поглед и приятелска нагласа – това са нещата, с които всеки нов геймлофтър ще се срещне, започвайки работа при нас. Вярваме, че работата в екип е нещо повече от обикновена мантра. Не се сещаме за успешна игра, която да е създадена и поддържана от сам човек - имаме нужда от екипни играчи, готови да подадат ръка във всеки момент на колегите си. Имаме експерти, чийто брой в България е колкото пръстите на едната ръка, сами ги обучаваме и развиваме - това е причината да търсим колеги, които са любопитни и проактивно търсят нови задачи. Често се шегуваме, че никой тук “не яде хора”, а по-скоро се радваме на всеки въпрос, който ни задават.
И най-важното - споделяме обща страст към игрите.
Плакат от иконичната игра March of Empires
Компанията отворена ли е за хора с малък опит и старт на кариерата? Има ли стажантски програми?
Преслава: Нямаме класически стажантски програми. Често наемаме хора с подходящо образование и интерес към мобилните игри без никакъв опит на постоянен трудов договор, като първите шест месеца осигуряваме интензивно практическо обучение с ментор. Поради спецификата на индустрията често преквалифицираме успешни специалисти в тяхната област, които са геймъри по душа. (Много свеж пример са продуктовите ни мениджъри, които работеха като финансови анализатори или финансови мениджъри и един ден решиха да сменят изцяло бизнеса, но прилагат уменията и знанията си от предишната си работа.). Почти всички наши мениджъри са започнали на джуниър позиции и през годините са се развили до хора със стратегическо значение не само в студиото, а и глобално в Gameloft.
Кои са основните технологии, които се използват в компанията?
Костадин: Сред технологиите и програмните езици, които използваме са C++, Visual Studio, ReviewBoard, Inhouse tech ecosystem, Jenkins, iOS, XCode, Python, PHP, Linux/Win Shell, AutoIt, Gradle, Kibana, Kanboard, ActionScript, Adobe CS6. За създаване на арта използваме 3D Studio Max, Blender, ZBrush, Photoshop. Adobe Suite, Substance Painter.
Част от екипа на Gameloft Sofia на рафтинг
Как се въвеждат новите служители в компанията?
Преслава: Менторство + помощ в реални задачи и проекти + излизане с колегите = успешно въведен нов член на екипа.
Това е нашата формула за успешна адаптация. Всеки нов член на екипа на Gameloft получава Trello дъска (Trello е канбан система за управление на проекти) с най-важната информация за компанията, екипа, вътрешните процедури, придобивките, предстоящи събития и обучения. Дъската се създава и актуализира от ментора и мениджъри в екипа. Служителят получава и забавни задачи, например да намери определен колега и да си направи селфи с него или да открие поне един нов колега от своя квартал:)
Както виждате, трябваше всичко да адаптираме към новата реалност на дистанционна работа, дистанционно наемане и въвеждане на нови хора.
Вътрешно събитие, с което отбелязваме годишнина от публикуването на War Planet Online
Какви са възможностите за кариерно развитие и какви обучения предлага компанията?
Преслава: Много силен инструмент е годишната ни системата за оценка и обратна връзка, като най-ключовият елемент за нас са годишните цели за развитие, които проследяваме. На тази база създаваме тренинг планирането си, което е комбинация от онлайн обучения, менторство, наставничество от колеги в други студия на Gameloft, вътрешни дългосрочни предизвикателства и “game jam”-ове (състезания, в които за много кратък срок супер интензивно се разработват игри), вътрешна онлайн тренинг платформа, външни лектори, професионални конференции, коучинг от утвърдени консултанти и др. Горди сме, че между 7 и 10% от екипа ни биват промотирани на качествено нова позиция за тях (изключваме промотирането по старшинство).
Какви придобивки предоставя компанията и какво я прави предпочитан работодател?
Александра: Началото на пандемията наложи дистанционен начин на работа, който продължава и до ден днешен. В момента колегите могат да избират от всички начини на работа: изцяло в офиса, изцяло дистанционно или смесено. На всички свои служители предлагаме допълнително здравно застраховане, както и ежегодно покриване на разходи за диоптрични продукти. Освен стандартния платен годишен отпуск, предоставяме и такъв за рожден ден. Месечни ваучери за храна, свежи плодове и напитки в офиса вървят заедно с разнообразни събития, тийм билдинг активности, чествания и образователни екипни инициативи. Новите родители подпомагаме с ваучер за подарък за новия член на семейството. Гъвкавото работно време върви с „къс петък“ – всеки петък работим до 16 ч.
Oфис пространството на Gameloft Sofia
Какво не знаят хората за компанията, а е важно да знаят според Вас?
Марта: Нашето мото е: „Games are created by COOL people“. Вярваме, че успешните игри се създават от готини екипи, готините екипи са изградени от готини хора. Да правим игри, не е просто работа за нас, а вдъхновение. Често колегите ни решават нерешими до този момент математически и програмистки проблеми. Чувството за хумор винаги ни помага, когато сме предизвикани от задачите и техническите ограничения. Водим се от общата ни страст към игрите, работим усилено и празнуваме успехите си заедно.
Малка част от екипа на Gameloft Sofia
Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Геймлофт България ЕООД в JOBS.bg тук
ВИЖТЕ ОЩЕ:
Какво е да работиш в Hypoport Sofia?
Какво е да работиш в Delta Source?
Какво е да работиш в AtScale Bulgaria?
Какво е да работиш в Лидл България?
Какво е да работиш в МенторМейт?
Какво е да работиш в Proxiad?
Какво е да работиш в Endava?
Какво е да работиш в Адастра България?
Какво е да работиш в Coherent Solutions Bulgaria?
Какво е да работиш във Fadata?
Какво е да работиш в Walltopia?
Какво е да работиш във Fourth България?
Какво е да работиш в TELUS International Europe?
Какво е да работиш в DataArt?
Какво е да работиш в Schwarz IT България?
Какво е да работиш в Anakatech?
Какво е да работиш в A1 България?
Какво е да работиш в Cargotec?
Какво е да работиш в Kaufland България?
Какво е да работиш в Кока-Кола ХБК България?
Какво е да работиш в Paysafe?
Какво е да работиш в Карлсберг България?
Какво е да работиш в Melexis България?