вторник, 03 октомври 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9711 прочитания

    Как стартира Центърът за споделени услуги на Atos в България?

    Историята на компанията научете от Милен Маринов, изпълнителен директор, и от Елена Диамандиева, Head на Order to Cash
    14 октомври 2021, 15:30 a+ a- a

    Индустрията на бизнес услугите и технологиите е една от най-бързоразвиващите се в България през последните години, като предлага все по-разнообразни възможности за кариера. Страната ни е притегателна дестинация за световни гиганти, които откриват свои офиси тук, така и добра среда за развитие на местни компании, които днес са сред водещи работодатели в страната и продължават да разрастват екипите си. Но как започва всичко?

    В новата рубрика на Economy.bg „Как стартират компаниите в България?“ лидери на водещи компании в страната разказват за първите стъпки, първите служители, първите проекти и технологии, за трудностите в началото и развитието на бизнеса и екипите през годините.

    Как стартира Глобалния Център за споделени услуги на Atos в България, разказват Милен Маринов, изпълнителен директор, и от Елена Диамандиева, Head на Order to Cash.

    Как стартира Центърът за споделени услуги на Atos в България?
    Милен Маринов: Atos е глобална ИТ компания с бизнес в 73 държави, над 105 хил. служители и генерира годишно оборот от 13 млрд. евро. Atos в България към днешна дата има 1200 служители. Има много интересна история на развитие. Настоящият център е Atos IT Solutions and Services, а другото звено е Atos Bulgaria Competency Center. Дейността започва през 2011, когато Unify – компания от групата на Siemens, установява център за техническа поддръжка в България. 3 години по-късно, през 2014, Unify взема решение да разшири обхвата и установява център за финансови споделени услуги. Към този момент започва реалната дейност на Центъра за споделени услуги, който е в основата на Atos IT Solutions and Services. През 2015 Atos купува Unify от Siemens. И за период от около 2 години се взема решение Unify да бъде напълно интегриран в редиците на Atos.

    Какви бяха първите служители?
    Елена Диамандиева: Аз стартирах през юни 2015 като бизнес анализатор. Спомням си, че като влязох за първи път във фирмата, беше едно малко тъмно пространство на 5-тия етаж в ЦУМ. Сега 5 години по-късно имаме 2 етажа, в центъра на града и един изключително модерен и светъл офис.
    Милен Маринов: Компанията стартира с един изключително малък екип, който нараства през годините, като в момента служителите в Центъра за споделени услуги надхвърлят 550 души. Първият служител на компанията е Ния Димитрова. Тя е все още сред нас и към днешна дата и много по-високи отговорности отпреди 5 години. Тя отговаря за цяла глобална функция в световен мащаб.

    С какви функции стартира компанията в началото у нас?
    Милен Маринов: Започнахме с 5 функции – финанси, treasury, supply chain, order to cash и финансови операции. Какви бяха първите трудности?
    Елена Диамандиева: Първите трудности са свързани с прехвърлянето на функции и знание от държавите, в които Unify оперираше. Предизвикателство в началото беше и да изградим доверие към нас и способностите ни. Ключова роля изигра мотивацията на хората, които създаваха екипите, установяването на вътрешна бизнес култура, и изграждането на здравословна среда.

    Как се стигна до растежа в България?
    Милен Маринов: Изключително горди сме с нашия екип, тъй като този растеж е благодарение на качествената услуга, която предоставяме, и отдадеността и ангажираността на служителите ни. За три поредни години – 2019, 2020 и 2021, нашият център е сертифициран като Great Place to Work. В момента имаме над 40 служители, завършили в Германия, Италия, Нидерландия, Великобритания, които се връщат обратно в България и започват първата си работа тук. Повече от 80% от служителите ни владеят 2 западни езика и имат поне едно висше образование. За миналата година процентът на текучество при нас е едва 8. Всичко това е гаранция за успех.

    Какво представлява компанията днес?
    Милен Маринов: Към днешна дата имаме над 1000 процеса, които се извършват тук. Обслужваме 40 държави, работим на над 10 езика.
    Елена Диамандиева: Успяхме не просто да съкратим разходите с над 100 млн. евро от 2015 досега, но ние оптимизирахме голяма част от процесите, които взехме. Разширихме обхвата на работа и привлякохме много нови роли и ключови клиенти.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на АТОС АЙ ТИ СОЛУШЪНС ЕНД СЪРВИСИС ЕООД в JOBS.bg тук

    Вижте още:

    Как стартира Chaos в България?
    Как стартира МенторМейт в България?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    Ди Си Ей Мениджмънт финализира придобиването на АСВ
    Сделката е една от най-значимите във финансовия сектор в България за последните години
    преди 9 часа
    ЕК е получила ревизирания ПВУ на България
    Комисията има 2 месеца, за да прецени дали измененият план все още отговаря на всички критерии
    преди 10 часа
    Трябва да имаме много постоянна и последователна политика за сектор енергетика
    Това заяви европейският депутат Цветелина Пенкова по време на форума BeRenewable 2023
    преди 11 часа
    Новата офис сграда на SAP в България официално отвори врати
    SAP Center Sofia е с капацитет от над 1000 работни места
    преди 11 часа
    УниКредит коригира нагоре прогнозата си за ръста на българската икономика
    Увеличение на лихвите по ипотечните кредити в лева в края на тази и през следващата година, очакват от банката
    преди 14 часа
    В тези 11 сектора расте рискът от забавени плащания у нас
    2/3 от секторите, които Allianz Trade следи в България, са в “оранжева” зона за чувствителен риск от забавени плащания