петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5194 прочитания

    Силните страни на личността са по-важни от това, което си завършил на хартия

    Как младите хора могат да бъдат подпомогнати да намерят своето място на пазара на труда разказва Васка Бакларова, основател на Агенция за корпоративно развитие
    09 септември 2021, 13:29 a+ a- a

    Васка Бакларова, основател на Viomoda и Агенция за корпоративно развитие

    Васка Бакларова завършва международни икономически отношения и бизнес администрация. Преди седем години създава бранд за високотехнологично спортно облекло – Viomoda. Преди две години основава и Агенция за корпоративно развитие, в която помага на младите хора да намерят своето място на пазара на труда. Пред Economy.bg Васка Бакларова разказва какво я мотивира да създаде агенцията, как постига целите си и какво се случва с пазара на труда в България в момента.

    Какво представлява Агенцията за корпоративно развитие, откога оперира и какво провокира създаването ѝ?
    Агенцията стартира през 2019 година. Това, което ме провокира да я създам, е разминаването между очакванията за работа на току-що завършилите студенти и реалните изисквания и условия, които им предлагат бъдещите работодатели. Това, с което се занимаваме, е да осъществяваме предварителен контакт между младежите и фирмите и така да намалим вероятността за тези разминавания между двете страни. Преди да осъществим срещата, организираме разговори само със студентите, профилираме техните силни и слаби страни и така по-лесно ги насочваме към дадена сфера.

    Какви са целите на агенцията и как ги постига?
    Нашата цел е завършващите студенти да получат подходящата за тях работа според личностите им качества, да бъдат обучени и внедрени в бизнеса на една компания, да имат шанс за кариерно развитие. На мнение сме, че силните страни на личността са по-важни от това, което си завършил на хартия. 

    Върху какво работите в момента и какво предстои?
    В момента предстои всичко това да се внедри в онлайн платформа, за да улесним фирмите и студентите. Първоначалният ни план беше да работим само в Пловдив и областта, но решихме да развием дейността си и да е достъпна за всички. Имаме за цел да работим и в други големи градове, както и с университетите там.

    Какво бихте посъветвали младите хора, на които им предстои да започнат първата си работа? От какво зависи успешната интеграция в бизнес средата?
    Най-голямата ми препоръка към тях е да не търсят високо заплащане още в самото начало, защото е доказано, че да станеш много добър или най-добрият в дадена сфера, са необходими поне 5 години. Другият ми съвет е да бъдат последователни в това, към което се стремят. Да не сменят различни професии, а да се развиват в онова, което харесват. За да постигнеш кариера, трябва професионализъм, а той се постига чрез последователност и постоянство.

    Учите работодателите, че трябва да „разчупят“ своята визия и подход, да се интересуват от потребностите на младите хора. Какво точно ги съветвате, какви конкретни стъпки могат да направят в тази насока?
    Повечето работодатели имат разбиранията, че когато студентът попадне в тяхната фирма, той е човекът, който трябва да върши незначителната/общата работа. Студентите имат нужда от обратна връзка, внимание, от внедряване в техния профил на професия, комуникация с мениджър, пряк ръководител – именно на това се стараем да учим работодателите.

    Как според Вас ще се промени пазарът на труда, ако и двете страни спазват насоките, които им давате?
    В повечето професии има застаряващо работно общество, изключвам IT сферите. Има специалности, които са все по-малко предлагани в университетите и интересът към тях е минимален, броят на студентите е малък – политология, инженерни специалности, филология и други. Нашата цел е да намерим тясно профилирана работа, дори и на малкия брой хора, които искат да работят в тези сфери. По този начин пазарът на труда ще бъде адекватен и структуриран. Така няма да се налага на току-що завършващите да започват каквато и да е работа, както и на фирмите да наемат всякакви хора, за да има просто кой да работи.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 11 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 12 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 13 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 16 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк