вторник, 10 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8654 прочитания

    Как стартира Progress в България?

    Историята на компанията научете от Паулина Цолова, директор „Дигитален маркетинг – продукти за разработчици“, и Симеон Стойчев, вицепрезидент „ИТ операции“ в Progress
    24 януари 2022, 12:02 a+ a- a

    Технологичният сектор е един от най-бързоразвиващите се в България през последните години, като предлага все по-разнообразни възможности за ИТ кариера. Страната ни е както притегателна дестинация за световни технологични гиганти, които откриват свои офиси тук, така и благоприятна среда за стартиране и развитие на български компании, които днес са сред водещите работодатели в страната и продължават да разрастват екипите си. Но как започва всичко?

    В рубриката на Economy.bg „Как стартират компаниите в България?“ лидери на водещи компании в страната разказват за първоначалната идея, за първите служители, проекти, клиенти и технологии, за трудностите в началото и развитието на бизнеса и екипите през годините.

    Как стартира Progress в България, научете от Паулина Цолова - директор „Дигитален маркетинг – продукти за разработчици“, и Симеон Стойчев - вицепрезидент „ИТ операции“ в Progress.

    Симеон Стойчев - вицепрезидент „ИТ операции“, и Паулина Цолова - директор „Дигитален маркетинг – продукти за разработчици“ в Progress

    Как стартира Progress в България, кои бяха първите проекти, клиенти, задачи?
    Симеон: Progress стратира в България в края на 2014 г. с придобиването на българската софтуерна компания „Телерик“. Сделката стана една от най-големите технологични сделки в Югоизточна Европа – 263 млн. долара. Това беше стратегическа сделка за Progress. „Телерик“ е основана през 2002 г., като придобиването се случи 12 години след основаването на компанията. За този период „Телерик“ вече беше изградила един много успешен глобален бизнес. Компанията се беше утвърдила като лидер в разработката на десктоп, мобилни и облачни технологии, имаше впечатляващо портфолио от мултинационални клиенти и над 10 офиса по цял свят. С придобиването Progress разшири своето портфолио от продукти и придоби един много голям и мотивиран екип от ИТ специалисти. Любопитен факт е, че много от лидерите на „Телерик“ заеха ключови позиции в Progress, като те имаха възможност не само да разширят своите екипи, но и да участват активно в модернизацията и в трансформацията на Progress.

    Чия беше идеята за придобиването?
    Симеон: „Телерик“ беше доста успешна глобална иновативна компания, един страхотен бизнес, развит в цял свят. С това тя стана много атрактивна за американската Progress. Помня как тогавашният изпълнителен директор Фил Пийд беше казал, че няма нещо, което да не му харесва в „Телерик“. Планът беше да се продължи растежът на компанията посредством нови инвестиции. През 2017 г. дойде идеята да се инвестира в ново офис пространство. Концепцията беше да се направи център по иновации в София и офисът тук стана един от най-големите в глобален мащаб. В момента тук работят над 600 служители от почти всички бизнес функции. Идеята ни беше да създадем офис пространство, което подтиква нашите служители да бъдат по-креативни и да създават повече иновации. Офисът има много български мотиви, запази духа на българското и стана етелон за корпоративен стандарт за офис пространствата глобално.

    Колко и какви бяха първите служители?
    Паулина: Историята за създаването на „Телерик“ и нейните четирима основатели е популярна. Първите служители са се занимавали с разработката и управлението на софтуерни продукти, това е и основната функция на хората в офиса днес. В последните години се фокусирахме и върху изграждането на екипи, свързани с бизнес функции като човешки капитал, маркетинг, продажби и др. Разрастваме се усилено, дори и по време на пандемия, като само през 2021 г. наехме 100 души. Броят на служителите на Progress по цял свят в момента надхвърля 2200 души.

    Какви бяха първите трудности?
    Симеон: По време на сливането на двете компании броят на служителите беше близък, но с много различна корпоративна култура. От една страна, стартъп подходът на „Телерик“ и от друга – културата на Progress, която е публична компания и стриктно регулирана. Първото предизвикателство беше как екипите да започнат да работят като едно цяло предвид тези различия. Затова направихме вътрешна инициатива по ребрандиране, като двете компании се оказаха с много близка мисия - да помагат на своите клиенти и разработчици да създават приложения за утрешия ден. Това беше една стабилна основа, на която да стъпим и да развием интеграцията в положителна посока. От друга страна, при подход за самата интеграция решихме, че ще вземем най-доброто от двете компании, дори това да означава да създадем нещо изцяло ново. Например моят екип започна да работи с колегите от САЩ още преди публичното обявяване на сделката, заедно изградихме много неща от нулата и резултатите бяха много добри. Опитът, който донесе сливането на Progress и на „Телерик“, ни даде безценни знания.

    С какви продукти стартирахте в началото?
    Паулина: През 2002 г. „Телерик“ стартира с един компонент за потребителски интерфейс за една технология - ASP.NET Web Forms. Когато компанията беше придобита от Progress, вече имаше много наложени продукти на пазара, които бяха световни лидери. Такива например са продуктовите линии Progress Telerik и Progress Kendo UI – компоненти за потребителски интерфейс, които помагат за създаването на приложения с .NET и JavaScript, както и нашата платформа за дигитални преживявания Progress Sitefinity. Впоследствие Progress продължи да развива тези продукти, както и да изкарва нови на пазара.

    В момента ние предлагаме продукти за всички технологии на Майкрософт за разработчици и допълнително за разработка на приложения с JavaScript . Опитваме се да иновираме във всички продукти, които предлагаме на пазара, като през последните години  Progress създаде специален екип в софийския офис, с който създава иновации и решава нови проблеми на клиентите. Така се роди и последният ни продукт Progress Unite UX, който цели да подобри колаборацията между дизайнери и софтуерни инженери. 

    Какво представлява компанията днес?
    Паулина: През декември 2021 г. Progress навърши 40 години в световен мащаб и 7 години на българския пазар. За мен това показва възможността на компанията да иновира, да привлича и да задържа таланта, който ѝ е необходим, за да е световен лидер толкова дълго време. В момента над 100 хиляди компании използват продукти, базирани на нашите технологии. Например наши клиенти са световни имена, като Световната здравна организация и НАСА, и те са клиенти на продукти, които се разработват тук, в българския офис. Софийският офис е един от най-големите по брой служители за Progress в света и винаги е бил от стратегическо значение. Компанията се старае служителите да имат добър баланс между личен и професионален живот и затова в офиса имаме детски център, фитнес, лични асистенти, които помагат с лични задачи в работно време за нашите служители и др. Саздава се атмосфера, в която можеш да дадеш всичко от себе си като професионалист. През последните две години спечелихме наградата „Работодател на годината“ на бизнес наградите на Forbes, както и няколко награди за иновации и човешки капитал.

    Ако трябва през личната си призма да кажа какво представлява компанията днес, то това са хората. Аз съм в компанията от 11 години и това е основното нещо, което ме задържа толкова време. Може би сте чували думите „Ако се чувствате най-умния човек в стаята, значи сте в грешната стая“. Аз никога не съм се чувствала в грешната стая в Progress и продължавам да се уча от колегите си. Всички сме емоционално ангажирани с успеха на компанията.

    Вижте какви продукти разработва Progress в България тук

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Прогрес Софтуер ЕАД в JOBS.bg тук

    Вижте още:

    Как стартира „Немечек“ в България?
    Как стартира Технологичен център Комерцбанк в България?
    Как стартира SEEBURGER в България?
    Как стартира Scalefocus в България?
    Как стартира Hypoport в България?
    Как стартира Бош Инженеринг Център в България?
    Как стартира Visteon в България?
    Как стартира Acronis в България?
    Как стартира VMware в България?
    Как стартира Sensata Technologies в България?
    Как стартира Центърът за споделени услуги на Atos в България?
    Как стартира Chaos в България?
    Как стартира МенторМейт в България?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 28 минути
    Проучване: Големите компании очакват над 24 млн. евро ръст на приходите от въвеждане на нови финансови технологии до 3 години
    Едва 1/3 от финансовите лидери вярват, че наборът им от софтуер и технологии е в крак с нуждите им и ще може да поддържа бъдещ растеж. отчита доклад на Payhawk
    преди 42 минути
    Лабораторният комплекс на София Тех Парк ще предоставя услуги за бизнеса
    Достъп до високотехнологично оборудване и консултантски услуги ще могат да получат микро-, малки и средни компании
    преди 51 минути
    МФ внася бюджет 2025 с 3% дефицит и ръст на максималния осигурителен доход
    По-висок акциз за алкохол и цигари, данък 15% при недекларирани доходи: вижте още какво предвижда държавния бюджет за догодина
    преди 20 часа
    tbi bank и УНСС представиха първата „Академия за таланти - dataXperience”
    В образователната инициатива се включиха над 50 студенти
    преди 23 часа
    Наемането в САЩ се възстановява през ноември
    Данните за септември и октомври бяха ревизирани в положителна посока