сряда, 06 юли 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2119 прочитания

    Българската ИТ компания SoftGroup открива нов офис и още работни места в София

    Бизнесът расте и ние се разширяваме, обмисляме офис и в чужбина – Венелин Димитров, основател и изпълнителен директор на компанията, пред Economy.bg
    20 юни 2022, 09:44 a+ a- a

    Българската ИТ компания SoftGroup откри преди дни нов офис в Бизнес Парк София. Компанията с 19-годишна история в разработването на технологични решения за намаляване фалшификацията на лекарства ще разшири и екипа си. В момента във фирмата работят около 60 души, като предстои да бъдат наети още 15 в близко бъдеше. SoftGroup обмисля и откриване на офис в чужбина.

    За да разберем повече за плановете на SoftGroup у нас, разговаряхме с Венелин Димитров, основател и изпълнителен директор на компанията.

    Венелин, обявихте преди дни откриването на нов офис в София. Това става в момент, когато доста компании свиват офис пространствата си. Защо Вие залагате на разширяването?
    При нас бизнесът е по-различен. Ние не сме типичната българска ИТ компания. Повечето фирми у нас работят в аутсорсинг сектора, където бизнесът вече е фиксиран и си тече по стандартен процес и се аутсорсват хора навън. При нас е точно обратният модел. Всичко, което ние разработваме, е наша продуктова линия. Цялото IP – Intellectual Property, на продуктите е на наша собственост и съответно работим с големи клиенти. Основната ни клиентска база е от фармацията. Натам е насочен бизнесът ни. Той е така организиран, че е дискомфортно, ако нямаме хубав офис, където да работят хората и да можем да каним гости. Естествено не това е в основата на смяната на офиса. Първо, искаме хората да се чувстват комфортно при нас. Второ, имаме амбиции да разширяваме фирмата, т.е. необходимо ни е допълнително офис пространство.
    Да, разширяваме се, защото предстоят нови проекти. Ние имаме разширяваща се клиентска база. Нямаме загубен клиент до момента. Естествено, нуждите на клиентите се променят след застоя през 2020 и 2021. Сега е първата година с положителна перспектива. Това не е само в нашия бизнес. Като цяло в бизнеса в световен мащаб за годината се очертава да е хубава. Бизнесът расте и ние се разширяваме.

    Колко хора работят в компанията? Планирате ли разширяване на екипа?
    Екипът не се е променял в последните три години. Ние сме около 60 души. В момента сме точно 58. Екипът ще се разшири с около 15 специалисти в съвсем близко бъдеще. Освен development имаме и търговска част, имаме оперативни хора, които на място работят при клиента. Имаме support отдел, който е наш вътрешен. Така че във всички посоки предстои фирмата да се разшири и откъм development, и откъм оперативна част, и откъм търговска част.

    Пазарът на труда у нас е доста предизвикателен. Каква стратегия за привличане и задържане на таланти следвате?
    Предизвикателен е, да. Стратегиите са предимно технологиите, които използваме, секторът и различният поглед върху създаването на продукта. Залагаме на много дългосрочно сътрудничество с хората, които са във фирмата. Не обичаме да се разделяме с колеги. Случва се, нормално е, но по принцип не обичаме. Важен фактор е начинът, по който развиваме хората. Не се опитваме да задържим хората на база на ноухауто, което даваме, тоест да ги затворим. По-скоро им отваряме кръгозора и е тяхно решение дали да останат, или да продължат другаде. До момента можем да се похвалим с успех. Всичките ни хора са щастливи да работят във фирмата.

    Какъв модел на работа ще следвате?
    Още преди кризата инфраструктурата, в която доста инвестираме и я развиваме, позволяваше работа по принцип отвсякъде. Нашият тип на работа го изискваше, защото имаме доста хора, които са при клиенти, често извън България. И те трябва да имат удобството да работят отвсякъде. Инфраструктурата ни беше подготвена. През 2020/2021 доказахме, че това всъщност работи. В момента не задължаваме хората да са в офиса, но всички се чувстват комфортно в офиса. Защото, когато запазиш комуникацията между хората в нормалния ѝ вид, работата е по-лесна и самата атмосфера между хората е по-добра. Така че нямаме ограничение. Всеки екип определя кога ще е в офиса и кога ще работи от вкъщи. Съобразяваме се и с личния живота на хората.

    Планирате ли откриване на офиси в други градове в България?
    Не сме мислили в посока да отваряме офиси в други градове в България. По-скоро мислим за офиси извън България. Не сме решили какъв тип офис ни трябва - дали чисто търговски, или за развойна дейност. Ако е за развойна дейност, предпочитаме да продължим в България и да разширяваме този офис. Ако обаче е с търговска насоченост, удобните дестинации са в Западна Европа. Говоря за Швейцария, Германия, Ирландия, Холандия. Това са дестинации, които са ни интересни.

    По какви проекти работи екипът Ви?
    Работим изцяло за фармацевтичната индустрия и то в частта производство на лекарства. Проектите, които правим, всъщност се задвижиха от нови регулации в Европейския съюз, а и сега по цял свят, които се приемат. Регулациите целят изолирането на фалшивите медикаменти от пазара. Всичките ни проекти са свързани с фармацевтични предприятия. В България има около 10 сериозни предприятия – „Актавис“ Дупница, които всъщност са под шапката на „Тева“, „Софарма България“, „Чайкафарма“, „Ветпром“. Всичките предприятия в България са наши клиенти.

    Какво конкретно правите за тях?
    При тях правим комбинация от софтуерни решения, които целят поддържането на съответната база данни с идентификационните номера на лекарствата, генерирането и поддържането на данни. Плюс имаме производство и на машини, които директно се вграждат в производствената база на предприятието в пакетажната линия.

    Какви са тенденциите при дигитализацията на фармацията?
    Фармацията е един от най-големите консуматори на софтуер. Там тенденциите са да се утежняват нещата, така че ще се ползва все повече и повече софтуер. Това е най-регулираната индустрия в света по принцип и там текат допълнителни процеси по налагане на още регулации. Тенденцията е цялото нещо да е по-прозрачно и секторът да се изчисти от лоши играчи.

    Какви са потенциалът и предизвикателствата пред развитието на ИТ сектора у нас?
    Най-голямото предизвикателство е човешкият ресурс. Решението е в частните университети, които да обучават кадри. Други алтернативи няма. Все още трудностите да вземем кадри, които да релокираме в България, са доста големи. Иначе фирмите растат с доста сериозни темпове. Нивата на заплащане са изравнени с европейските, така че е по-лесно вече да се работи с кадри от Европа директно. Ние се славим не като евтина дестинация на специалисти, а вече имаме сериозно ИТ общество с голямо ноу-хау и знания, концентрирани в него. Така че хората не ни търсят вече, защото сме евтини, а защото предлагаме качество. Говоря за ИТ индустрията като цяло.

    По какви проекти работи SoftGroup вижте тук 

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на SOFTGROUP в JOBS.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    МЗ: Възрастните най-активни при поставянето на втори бустери
    Над 4200 са общо всички поставени втори бустерни ваксини у нас
    преди 6 часа
    ЕК ще представи през лятото правила за въвеждане на напълно автономни коли в ЕС
    С новите мерки за безопасност се очаква до 2038 да бъдат спасени над 25 000 живота и да се избегнат поне 140 000 тежки наранявания
    преди 7 часа
    59% от компаниите у нас продължават с плановете за териториално разширяване
    50% от ИТ лидерите в България споделят, че планират да изместят повече бизнес функции към облака, показва проучване на Equinix
    преди 7 часа
    преди 8 часа
    ЕП призна газа и ядрената енергия за зелени
    Решението може да влезе в сила от 1 януари 2023
    преди 8 часа
    Exacta Solutions отваря нов офис в София
    Начело на офиса в София е Росица Великова