петък, 07 октомври 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1031 прочитания

    TransferMate: Продължаваме да растем в България, имаме отворени както технически, така и финансови позиции

    За развитието на компанията в България и бъдещите планове разговаряме със Саша Боянова и Десислава Тенева - Ръководители на Project Management екипа на TransferMate
    23 септември 2022, 16:20 a+ a- a

    Саша Боянова и Десислава Тенева, ръководители на Project Management екипа на TransferMate Global Payments

    България е ключов пазар за TransferMate и компанията продължава да се разраства в страната, като предлага разнообразни възможности за кариера във финансово-технологичната сфера както за утвърдени специалисти, така и за хора без опит.

    Компанията стартира дейността си в България преди повече от десет години, като част от финансово-технологичната CluneTech, позната до скоро на пазара като Taxback Group. TransferMate е партньор за B2B плащания на някои от най-големите софтуерни платформи, иновативни банки и финтех индустрията като цяло. В България има офиси във Варна и Велико Търново, но по-голямата част от хората работят дистанционно, като компанията продължава да наема таланти от цялата страната.  

    Саша Боянова и Десислава Тенева - Ръководители на Project Management екипа на TransferMate, разказват повече за плановете за развитие на компанията в България, политиките за привличане и задържане на таланти и какво прави компанията предпочитан работодател.

    Разкажете ни накракто с какво се занимава TransferMate, за клиентите, проектите, екипите...

    Десислава: TransferMate и TransferMate Education са търговските имена на фирмата Interpay. Това е ирландска компания, която се занимава с международни плащания за корпоративни и индивидуални клиенти. Типичен клиент на фирмата за корпоративни плащания може да бъде фирма от UK, която има доставчици от Америка или от Канада и трябва да направи плащане към някои от тези доставчици.

    TransferMate Education се занимава с плащанията на студенти, които биха желали да учат в чужбина. Например, ако студент от Австралия иска да учи в Канада, ние в България обработваме плащанията, които идват като заявки от нашите онлайн приложения и ги изпращаме към съответните бенефициенти.

    Техническите отдели също са доста силно представени в България, тъй като ние сами създаваме всички наши приложения, не аутсорсваме програмирането към външни фирми. В техническите отдели в България работят около 70 души, а общо в компанията сме над 390. В България имаме два офиса - един във Варна и един във Велико Търново. Компанията е ирландска и главният офис е в Ирландия в Килкени, имаме офис в Дъблин, в  САЩ и в други страни.

    Колко души работят в офиса във Варна?

    Десислава: Във варненския офис на TransferMate работят около 160 души, останалите 20 са в офиса във Велико Търново. В момента почти изцяло работим дистанционно предвид обстановката от последните две години. Предоставяме възможност да се работи от офиса, хибридно или изцяло дистанционно от вкъщи. 

    Как предпочитат да работят хората?
    Десислава: Масово предпочитат да работят от вкъщи. Все още има преходен период и може би и в рамките на следващата година ще бъде така. Но ние предоставяме възможност за всички, които вече не желаят да работят от дома си, да идват в офиса от време на време или няколко дни в седмицата. Вече правим и тримесечни срещи, тъй като с много от колегите не сме се виждали освен онлайн и така има възможност да се запознаем. В България за момента предвид всички дистанционни позиции, които предлагаме, не планираме отваряне на нови офиси. Но компанията се разраства към Северна Америка, Азия, Пасифика, което означава, че ще имаме още нови дистанционни позиции. 

    Почти всички позиции в техническите отдели се предлагат и дистанционно, като опциите за офис са във Варна и Велико Търново. Допреди година бяхме по-колебливи поради това, че пандемията ще приключи и ще се върнем в офиса и предлагането на дистанционни позиции не беше толкова масово. Но сега, предвид броя на новите хора, които търсим, пазарът във Варна става тесен. Имаме колеги от Перущица и от по-малки градове, имаме кандидати от Кюстендил. Нямаме ограничения, стига да се харесваме взаимно по време на интервюто и кандидатът да отговаря квалификационно на позицията. Ние изпращаме оборудването, необходими са само интернет и ток. Целият пазар е отворен и това е масово. Имаме позиции с локация Варна, но виждам, че кандидатстват хора от Бургас.

    Предполагам, че след 3-5 години хората ще започнат да се завръщат в офисите, но поне за следващите 1-2 години мисля, че положението няма да се промени. Офисът ще е място да се запознаваме с новите колеги, за среща, тъй като личният контакт е незаменим. Ние наскоро имахме тримесечна среща, на която дойдоха колеги от Ирландия, включително колеги от Варна, с които не сме се виждали от две години. Отново видяхме, че личният контакт не може да бъде заменен, но за момента не мисля, че поне в близката една година ще се говори за връщане в офиса. Поне в TransferMate.

    Какви хора търсите в момента?

    Десислава: Имаме много отворени технически позиции. Търсим .NET и PHP програмисти,  архитекти, бизнес анализатори, QA специалисти, технически съпорт, Product Owner-и и др. В другите отдели търсим специалисти, които се занимават с Compliаnce, Customer Support, колеги в treasury функциите, които обработват плащанията, също и административни длъжности. Имаме и стажантски програми и даваме шанс на много хора без опит. В TransferMate Education има сезонност в бизнеса и там наемаме студенти, които работят през лятната ваканция.  

    Инвестицията в хора без опит е високорисково и изисква сериозен ангажимент и време. Как вие отговаряте на това предизвикателство?

    Саша: Не можеш да очакваш да вземеш един джуниър дивелъпър и той на втория месец да започне да издава продукция. Ако една компания реши да наеме джуниър дивелопър, тя трябва да е абсолютно наясно, че този човек ще започне да изплаща инвестицията след втората година. Това е много сериозен ангажимент и много компании не залагат на това да инвестират по подобен начин, защото не са сигурни дали тази инвестиция ще има възвращаемост. Знаем, че гладът за кадри е много голям и няма гаранция, че въпросният джуниър дивелъпър след две години, когато вече е усвоил материята и е започнал да издава продукция, ще остане да работи на същото място и ще изплати всичко, което е вложено в него. Няма нищо сигурно в свят, в който има страшно много работа, страшно много риск, страшно много промяна и страшно голям глад за кадри. Но нашият опит показва, че когато наистина изградиш един кадър от нулата и когато имаш лична връзка, твоят личен ангажимент се предава и той започва да има лично отношение към работата си, към екипа, с който работи, и към своите ръководители. В този човек се изгражда много високо ниво на ангажираност и той може да направи чудеса. Това са хората, за които казваме, че надминават очакванията и дават всичко от себе си, особено в критични ситуации, в каквито в нашия сектор нерядко изпадаме. А когато изградиш екип от хора, всички от които са ангажирани по този начин, не е за учудване как една компания от стартъп се разраства до мащабите на скейлър. Инвестирането в хората по личен начин има огромно значение.

    Промениха ли се очакванията на кандидатите?

    Десислава: Да, особено по отношение на заплащането и в момента се наблюдава тенденция за увеличаване на заплатите. Пазарът е отворен и компаниите стават все по-креативни в предлагането на по-добри пакети. Ние също променихме нашия пакет – включихме застраховка живот, всеки колега веднъж в тримесечието има възможност да ползва половин работен ден за лична работа, без да се налага пуска отпуск или да го отработва, което увеличава платения отпуск до 24 дни. Колегите имат възможност и да намалят работната си седмица, като отработят предварително часовете и ползват петък следобед например. Предлагаме и психологическо консултиране във връзка с последиците от  продължителното затваряне вкъщи.

    Какво предстои за TransferMate?

    Десислава: Това, което предстои, е голямо разширение и навлизане на нови пазари. Непрестанно развиваме инфраструктурата си от нови лицензи, които ни позволяват да оперираме в други държави. Последният лиценз е за Филипините. Имаме нови партньорства с банки, последното от които е с Bank of Australia. Също така през първата половина на годината получихме големи инвестиции, които ще допринесат за още по-голямо разрастване и много нови позиции до края на тази и през следващата година. 

    Имате ли план за брой хора, които планирате да наемете до края на годината?
    Десислава: Имаме, но на глобално ниво. В началото на годината наехме 395, до края на годината планираме този брой да достигне 600, но не мога да кажа как ще бъде разпределен по държави. Но имайки предвид, че най-големият ни офис е в България, ще бъдат отворени много нови позиции тук.

    С какво считате, че се отличавате като работодател на висококнкуретния пазар на труда?

    Саша: Работя почти 20 години в тази компания и опитът ми ме е убедил, че тук приоритет е личната връзка с всеки един служител. Много голяма част от управленските кадри са попили тази психология и  този модел на поведение и се отнасят лично към всеки един човек от екипа им. Не само защото това е политика на компанията, а защото някой се е отнесъл по този начин към тях в миналото и те са се изградили като кадри, благодарение на това отношение. До голяма степен всичко е въпрос на „предай нататък“. 

    Това, което компаниите правят като кариерно развитие за голяма част от служителите си, е много хубаво, но има значение как се случва на практика. Ние изграждаме кариерен път, който е индивидуален за всеки един служител в зависимост от това дали иска да се развива конкретно в сферата, в която работи в момента, или иска да смени посоката. Много голяма част от колегите, които започват в отдел техническа поддръжка, са студенти. Те нямат представа как ще се развият във времето и още не знаят какъв кариерен път ще изберат за себе си. Когато дойдат при нас и постъпят като техникъл съпорт, ние знаем, че в един момент тези хора, изграждайки познания за системите, начина на работа, процесите, вероятно ще изберат нещо друго. Ние не само адмирираме промяната и развитието на тези хора, но правим всичко възможно те наистина да направят стъпката напред, която ще им помогне да се профилират в желаното от тях направление. Всички ние, като мениджъри и технически ръководители не просто инвестираме в новите хора, но и се борим те да получат шанс да работят това, за което мечтаят. Колкото и клиширано да звучи. 

    Друго наше предимство, което е много важно, е фактът, че сме склонни да наемаме джуниър кадри, тоест хора без никакъв опит. Това са студенти или току що завършили, които нямат никаква трудова култура. Това са хора, които с настъпване на първия работен ден не знаят какво ще се случи с тях, как изглежда офис средата, колко често могат да излязат в почивка, проблем ли е да си тръгнат 10 минути по рано от работа, или не... Това са хора, които изискват много внимание, много грижа, много личен ангажимент и първият контакт с техния пряк ръководител е важен. Ако тези хора в първия работен ден получат необходимата подкрепа, те ще бъдат мотивирани да разгърнат пълния си потенциал напред и ще се стремят да стават все по-добри в това, което правят. Но за да се случи това, е нужна голяма инвестиция на време и лично отношение от страна на преките ръководители. Много компании, особено във финтех света, където динамиката е много голяма, нивото на риск е високо и където говорим за страшно много пари, нямат време да водят за ръка един млад специалист, който има потенциал, но няма опит. Докато ние го правим и го правим успешно.

    Как се промени ИТ пазарът във Варна през последните години и какви са перспективите?

    Десислава: Пазарът стана изключително конкурентен. Продължават да навлизат много нови фирми и с дистанционната работа се отключиха много врати. От друга страна, се налага компаниите да стават все по-креативни в това, което предлагат на служителите си, за да ги привлекат. Смятам, че и през следващата годината тези тенденции ще се задържат.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на ИНТЕРПЕЙ БЪЛГАРИЯ ЕООД / TransferMate в JOBS.bg

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    Удължават противоепидемичните мерки
    Вижте какво предвижда новата заповед на министъра на здравеопазването
    преди 10 часа
    Японската централна банка с умерен оптимизъм за икономиката
    Има възможност за повишаване на заплатите, смята финансовата институция
    преди 10 часа
    ЕС одобри осми пакет от санкции срещу Русия
    Налага се таван на цените на руския петрол, забранява се вноса на редица руски продукти, износа на ИТ услуги и на всички портфейли с крипто активи
    преди 11 часа
    Президентът обяви кога свиква Народното събрание
    Радев обеща да остави достатъчно време на партиите, за да сформират управленско мнозинство
    преди 12 часа
    Швейцарската Howag разширява производството си в Търговище
    Компанията получи сертификат клас „В“ за инвестиция от 1,5 млн. лв., с нея ще се разкрият 15 нови работни места
    преди 12 часа