петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    686 прочитания

    Проучване: 18% от българите вече плащат със смартфон

    Една трета от българите на възраст 18-24 години са добавили своите разплащателни карти към поне едно мобилно приложение
    25 ноември 2022, 13:32 a+ a- a

    Мобилните устройства се превръщат в неизменна част от нашето ежедневие и по-голямата част от българите (65%) са готови да ги използват за пазаруване и плащане онлайн. Постепенно те припознават и разплащането със смартфон във физическите магазини - 18% вече се възползват от това решение. Българските потребители го оценяват най-вече заради бързината и удобството му, както и заради сигурността. Това сочат резултатите от проучване на Visa за мобилните разплащания през 2022 г., което обхваща страните от Централна и Източна Европа, включително и България.

    Смартфоните стават неразделна част от ежедневието и естественото развитие на тази тенденция е те да се използват и в пазаруването. Според проучването 85% от българските потребители търсят интересни продукти и услуги, използвайки своите смартфони. Мобилните устройства се употребяват често и при поръчване на стоки или услуги (76%).

    С най-големи предпочитания да използват смартфони за онлайн разплащания са румънците (81%), следвани от българите (74%), хърватите (72%), словаците (72%) и поляците (71%).

    Смартфоните, таблетите и другите свързани устройства дават достъп до нови възможности за пазаруване и разплащане в различни приложения. Българите са склонни да добавят картата си към приложения в категориите: транспорт (21%), пътуване (33%), стрийминг платформи (27%), доставка на храна (32%).

    Проучването показа също, че вече 34% от българите на възраст 18-24 години са добавили своите разплащателни карти към поне едно мобилно приложение. Този метод се използва най-често от младите румънци (82%), словаци (80%) и унгарци (76%).

    Както и при онлайн пазаруването, българите харесват безконтактните разплащания със смартфон най-вече заради тяхната бързина (54%) и удобство (56%). Въпреки че само преди 10 години използването на мобилен телефон при разплащане може да е изглеждало като футуристична мечта, днес много потребители са наясно с този платежен метод и 68% от българските респонденти са в състояние да разпознаят поне едно решение от този тип.

    "Доскоро беше малко вероятно да излезем от дома си без портфейл или разплащателна карта. Днес това се превръща в ежедневие не само за поколението Z или за технологичните ентусиасти. Вече 7 от 10 анкетирани българи на възраст 45-54 г. знаят, че могат да плащат със смартфоните си в магазините, а 19% се възползват от тази възможност", коментира Красимира Райчева, мениджър на Visa за България. "Във Visa вярваме, че разнообразието от методи за разплащане е пътят напред и продължаваме да предоставяме на потребителите и търговците избор по отношение на начина, по който искат да се разплащат. Ето защо, в допълнение към традиционните карти, трансакции с Visa могат да се правят чрез дигитални устройства като смартфони или смарт часовници. Ние непрекъснато въвеждаме иновации, за да създаваме нови методи, сред които бързи, удобни и сигурни мобилни решения."

    Пиковият сезон на пазаруването наближава и проучването на Visa показва, че 26% от потребителите в България планират да използват мобилни разплащания при пазаруване за Коледа, а 13% - по време на новогодишните разпродажби.

    Как да плащате с мобилния си телефон?

    1. Добавете картата си Visa към устройството, което поддържа разплащания (смартфон или смарт часовник), с няколко прости стъпки.

    2. Когато сте в магазина, трябва да задържите устройството си над ПОС терминала, като преди това потвърдите плащането с пръстов отпечатък или позволите на телефона да сканира лицето ви - такова решение е налично в някои приложения.

    3. Всички платежни терминали в България приемат безконтактни разплащания, така че не трябва да се притеснявате, че няма да можете да използвате тази функция.

    Също така можете да плащате в приложения или в онлайн магазини с мобилното си устройство. В този случай може да се наложи да сканирате лицето или пръстовия си отпечатък за оторизация, но целият процес отнема само няколко минути.

    "Мобилните разплащания в магазина или онлайн са едни от най-сигурните. Всички трансакции с карта Visa, извършени със смартфон, смарт часовник или таблет, са защитени като всяка друга. Изключително важно е, че когато някой вкара данните от картата си в мобилния портфейл на устройството, Visa заменя данните му с уникален набор от цифри. Тази технология се нарича токенизация и осигурява допълнително ниво на сигурност", подчертава Красимира Райчева, мениджър на Visa за България. "От гледна точка на потребителите е важно плащанията да са сигурни, удобни и лесни за използване дори от хора с основни умения за работа с мобилни устройства. Днес плащането със смартфон е лесно, а добавянето на карта Visa към мобилно устройство е възможност, която отнема само няколко секунди."

    Използването на карта Visa, включително и със смартфон за онлайн разплащания, дава допълнителна сигурност след извършване на трансакцията, наречена chargeback. Може да бъде използвана, ако има някакви проблеми с покупката (стоката не е пристигнала, не отговаря на описанието, дефектна е, повредена е или просто не сте доволни). Първата стъпка е да се направи опит за разрешаване на проблема с търговеца. Ако въпросът не може да бъде уреден по взаимно съгласие - банката, която е издала картата Visa, може да се опита да възстанови средствата от сметката на търговеца.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 45 минути
    БСК: От 2030 най-малко 30% от пластмасовите опаковки ще трябва да се рециклират
    Системи за връщане на бутилки и кенчета предвиждат регулации на ЕП
    преди 53 минути
    Mazda и Panasonic сключиха споразумение за доставка на батерии
    Panasonic Energy произвежда батерии и за Tesla
    преди 1 час
    Проучване: 1/3 от финансовите директори в ЦИЕ тестват решения с GenAI
    Намирането на служители с правилните компетентности е най-голямото предизвикателство при въвеждането на AI, показва анкета на Deloitte
    преди 1 час
    UBS продава активи на Credit Suisse на стойност $8 млрд.
    Сделката с Apollo е стартирала преди поглъщането на Credit Suisse от UBS
    преди 3 часа
    Очаква се пазарът на смартфони да се възстанови през 2024 г.
    Най-голям ръст се очаква в премиум сегмента, показват данни на Counterpoint Research