петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5654 прочитания

    От запален геймър до вицепрезидент във френския гигант Gameloft

    Да съм първият българин на тази позиция, е много висока оценка – Димо Димов, който доказа, че играенето на видеоигри може да те отведе до успешна международна кариера, пред Economy.bg
    29 март 2023, 09:42 a+ a- a

    Преди дни стана ясно, че за първи път в историята на френския производител на игри Gameloft българин ще заема стратегическата позиция на вицепрезидент. Димо Димов става вицепрезидент Live Games в компанията (Live games означава всички игри, които вече са публикувани, могат да бъдат играни и биват развивани като услуги от създателите си без значение от платформата им). Това е най-високата позиция в компанията, достигана от българин и още веднъж доказва ролята на България на международната карта на гейминг индустрията.

    Как играенето на видеоигри може да те направи вицепрезидент в една от най-големите гейминг компании в света, колко дълъг е пътят и какви са предизвикателствата, какви качества са нужни за успех в тази индустрия – тези и други въпроси коментирахме с Димо Димов, вицепрезидент в Gameloft.

    Димо, станахте вицепрезидент в Gameloft. Какво означава за Вас да станете първият българин, достигнал тази най-висока позиция във френския гигант?
    Едновременно е огромно признание и закономерен етап след повече от 20 години в гейминга. Искам да срещна 14-годишния Димо, който даваше джобните си, за да играе в компютърни зали, пътува с влак, за да се състезава професионално в турнири по Starcraft и да гледам как се смее, като чуе, че един ден ще бъде вицепрезидент в един от най-големите издатели на игри. Апропо, днес работя рамо до рамо с Михаил dRo0py Балеев, с когото сме се състезавали по Warcraft 3, заедно създадохме клан в Clash Royale и отборно печелехме турнири по Brawl Stars.
    Да съм първият българин на тази позиция, е висока оценка както за моята работа, така и за хората, с които работя през последните години.

    Колко дълъг път извървяхте до тази позиция и какви бяха основните предизвикателства по него?
    Без да осъзнавам, подготовката ми за тази позиция започна от годините, прекарани в Математическа гимназия, през олимпиадите по математика, физика и информатика, и компютърни науки във ФМИ. Пътят ми в „Геймлофт“ стартира през 2007. За тези 16 години минах през различни оперативни и мениджмънт позиции в звена като отдела по електронна търговия, CRM отдела, екипите за създаване на кампании, след това започнах да управлявам част от портфолиото ни от игри. По-късно в ролята си на глобален директор Live Games имах възможност да развивам заедно с гейм екипите няколко от най-големите заглавия на компанията – March of Empires, War Planet Online, My Little Pony, които постигнаха забележителни резултати през последните години.
    2022 беше много успешна за проектите в София, Букурещ и Лвов, като това са основните студия, за чиито игри отговарях като глобален директор. Резултатите ни ясно показаха, че се движим в правилната посока като продуктова визия за игрите ни и като организация на работата.

    Много хора все още гледат скептично на възможността геймърството да бъде сериозна професия. Вие сте доказателство, че играенето на видеоигри може да те отведе до успешна международна кариера. Какви други качества освен интерес към игрите са нужни за успех в тази индустрия?
    В днешно време гейминг индустрията предлага разнообразни кариерни пътеки в най-различни насоки. При нас намират реализация хора с талант в математиката, програмирането, рисуването, маркетинга, анализа на данни, проектния мениджмънт, управлението на социални мрежи. Основополагащо за един гейм разработчик е непрестанното желание за учене. Трябва постоянно да сме в крак с новостите в индустрията: ние пишем учебниците как се правят игрите през 2023.
    Всеки ден трябва да разрешаваме неконвенционални проблеми, като да преодолеем техническите ограничения и да създадем вълнуващо преживяване за нашите играчи на всички гейминг платформи (мобилни устройства, конзоли, PC).

    Каква е целта, която си поставяте на новата позиция?
    Целта ми е да развиваме виртуалните светове на нашите игри, в които да се потапят все повече хора. Желанието ми е да създаваме игри, които, освен че забавляват играчите ни, развиват качества като самодисциплина, работа в екип, комбинативност и стратегическо мислене. В момента най-голямото ми предизвикателство е работата по дългосрочната стратегия на Asphalt 9, която е най-популярната игра на „Геймлофт“ и се разработва в Барселона и София. В скоро време ще можем да споделим повече подробности от плановете ни за развитието ѝ.

    Как ще се променят отговорностите Ви?
    Ще продължа да работя в тясно сътрудничество с мениджърите на някои от най-големите ни игри като Asphalt 9, March of Empires и War Planet Online, като същевременно с това ще отговарям и за монетизационните екипи в София, Барселона, Лвов, Букурещ и Брисбейн. Като част от топ мениджмънта на компанията, съм активно въвлечен в стратегическото развитие на „Геймлофт“ и навлизането ни на пазара на кросплатформени игри (игри, които могат да се играят едновременно на мобилни устройства, конзоли и PC.

    Кои са най-важните качества, за да може един мениджър да управлява успешно една гейминг компания?
    Един лидер в гейминг индустрията трябва преди всичко да има визия за игрите, по които работи. Освен чистата страст към игрите, ние трябва да разбираме тяхната „деконструкция“: да анализираме различните геймплей функционалности и техния ефект върху нуждите на играчите ни. Това е обвързано с анализ на големи количества данни, които трябва да интерпретираме, за да вземем обосновани на тях решения за бъдещето на игрите ни.
    Разбира се, ключова е способността да се създаде екипна и организационна култура в компанията. Мениджърът трябва да вдъхнови хората около себе си и да ги упълномощи да поемат рискове, без които успехите в гейминга биха били невъзможни.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Геймлофт България ЕООД в JOBS.bg

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 15 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 16 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 17 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 19 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк