събота, 24 февруари 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    986 прочитания

    100-те национални туристически обекта вече са дигитализирани

    В приложението на Yettel, което е първото, отворено за всички потребители в страната, всеки може да събира виртуални печати
    26 септември 2023, 09:06 a+ a- a

    Снимка: Yettel

    Емблематичната инициатива на Българския туристически съюз – Националното движение „Опознай България – 100 национални туристически обекта“ вече може да се използва и в дигитален формат. Иновативният проект е реализиран в мобилното приложение на Yettel и дава възможност на почитателите на Движението да получават дигитални печати от обектите, равностойни на тези, събирани на хартия. Достъпът до всички услуги е напълно безплатен, като телекомът става първият оператор в България, който отваря мобилното си приложение за всички потребители в страната.

    Българският туристически съюз е доброволно, независимо, непартийно и неправителствено движение за насърчаване на различни форми на социалния туризъм и активния отдих с над 128-годишна история. Създаденото по инициатива на Българския туристически съюз през 1966 г. Национално движение „Опознай България - 100 туристически обекта“ е без аналог в България и чужбина и с годините се утвърждава като успешен пример за популяризиране на най-значимите културно-исторически и природни обекти у нас. Всяко посещение на регистрираните обекти се удостоверява с печат или марка в туристическата книжка, издадена от Българския туристически съюз. Ежегодно над 20 хиляди български и чуждестранни туристи се сдобиват със своите туристически книжки, а днес притежатели на „златни значки“ у нас са над 8900 души.

    „Това е голяма крачка за нас и е категоричен израз на нашата амбиция за модернизация на Българския туристически съюз. Движението съществува от близо 60 години и е без аналог по своята същност, като в него се включват стотици хиляди участници от цял свят. Дигиталният му формат ще го направи още по-достъпно и близо до хората, които ще могат лесно да получат полезна информация за обектите и да вземат своя виртуален печат“, каза Венцислав Венев, председател на Български туристически съюз. „Възможността да се събират марки и печати от обектите в хартиените паспорти се запазва. Не променяме Движението и неговия механизъм, а го надграждаме с нови функционалности и го оптимизираме спрямо очакванията на хората и времето, в което живеем“, допълни още той.

    „Свързахме силата на технологиите с културно-историческото и природно наследство на България и създадохме изцяло ново преживяване за всички, които искат да опознаят множеството богатства на страната“, коментира Джейсън Кинг, главен изпълнителен директор на Yettel България. „Даваме безплатен достъп до това съдържание на всеки желаещ, независимо дали е наш клиент или не, защото искаме всеки да може да се докосне до съкровищата на България по нов, лесен и достъпен начин“, каза още той.

    Проектът включва създаване на дигитални профили на всички туристически обекти, част от Движението, в мобилното приложение на Yettel. Предвижда се и поставяне на специални табели с QR код на територията на всеки туристически обект, чрез който участниците в Движението ще могат да получат своя виртуален печат в дигиталния си паспорт. Той може да бъде взет и чрез локализация на местоположението на потребителя, което също доказва посещението на обекта. Достъпът до дигиталните профили на обектите е отворен за всички и изисква единствено регистрация в апликацията на оператора. В приложението ще бъде включена и възможността за проследяване статуса на събрани печати за получаване на бронзова, сребърна и златна значка. Запазва се без промяна възможността за участие в годишната томбола за хората със събрани 25, 50 или 100 печата в рамките на годината.

    В приложението на Yettel могат да бъдат открити профилите на 234 локации, в които е събрана най-важната и полезна информация за посетителите. Тридесет от локациите са обогатени с любопитни аудиоразкази, а десет – с впечатляващи видеоистории на талантливи български артисти. Видеата включват кратък разказ с любопитни факти за обекта и са създадени специално по проекта, като се планира поетапно да бъдат добавяни и нови. Първите истории са за едни от най-популярните и посещавани обекти като Казанлъшката гробница, Музей „Старинен Несебър“, Архитектурно-музеен резерват „Царевец“ и Ягодинската пещера.

    Дигитализацията на Националното движение „Опознай България – 100 национални туристически обекта“ дава много нови възможности и идеи на хората как да прекарват повече пълноценно време навън заедно със семействата си. Проектът се превръща и във връзка между поколенията, тъй като е ориентиран и към младата аудитория, която предпочита дигиталното пространство. Приложението ще бъде периодично допълвано с ново съдържание и функционалности, които да улеснят всеки, който планира своята среща с изключителните природни и културно-исторически богатства на България.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Nvidia стана 4-тата най-голяма компания в света
    Пазарната капитализация на производителя на чипове достигна $1,96 трилиона
    преди 1 ден
    ЕС прие 13-и пакет от санкции срещу Русия
    За първи път се налагат санкции на китайски фирми, които помагат на Кремъл
    преди 1 ден
    преди 1 ден
    Над 120 BILLA магазина ще имат каси на самообслужване до края на 2024
    Веригата започва да въвежда в обектите си хибридния модел на плащане още през 2020
    преди 1 ден
    МОН: Над 156 хиляди ученици се обучават в професионални паралелки
    Националната търговско-банкова гимназия е училището с най-много учебни предприятия в света
    преди 1 ден
    преди 2 дни
    Colliers: Хибридният модел на работа ще се запази и тази година
    Развитието на споделени работни места вероятно ще се ускори през 2024, сочи доклад на компанията