събота, 24 февруари 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    861 прочитания

    Започна изграждането на нова метростанция в кв. "Обеля"

    Тя ще има връзка с жп мрежата и с автобусния транспорт
    11 октомври 2023, 09:15 a+ a- a

    Започваме изграждането на мащабен интермодален хъб в западната част на София с метростанция и ж.п. гара. Новата метростанция ще бъде на бул. "Панчо Владигеров" между депо "Обеля" и метростанция "Обеля" и има връзка с 1 и 2 метродиаметър, с жп мрежата и с автобусния транспорт. Това е модерен транспортен обект, който дава перспектива за развитие на града в тази част на София, каза столичният кмет Йорданка Фандъкова при обявяване началото на строителните дейности на обекта. Тя откри строителната площадка заедно с директора на "Метрополитен" Стоян Братоев и зам.-кметът на София Дончо Барбалов.

    Очаква се с изграждането на новата метростанция още 12 хил. души да използват най-удобния и екологичен транспорт ежедневно. Броят на автомобилите ще намалее с около 5600 дневно, а вредните емисии във въздуха с около 1500 тона годишно, посочи също Фандъкова.

    Тя заяви, че за последните 14 години са изградени 42 км, което е 80% от действащото метро. В момента 380 хил. души ползват ежедневно метрото, а в края на 2025 след приключването на участъка през Подуяне очакваме още 45 000 души да се придвижват ежедневно с метро. След изграждането и на участъка през „Слатина“ през 2027 очакваме над половин милион души всеки ден да използват метро. Бъдещата спирка на софийското метро ще служи за прекачване на пътниците между Линия 1 и Линия 2 на метрото и ще бъде начална и за двете линии. Освен станцията ще се изгражда 900 м тунелен участък за връзка със съществуващия метротунел, който ще осъществява комуникацията с депо „Обеля“.

    Върху метростанцията Национална компания „Железопътна инфраструктура“ ще изгради през следващите три години и нова жп гара, като изходите на станцията ще излизат на пероните. Така западните направления на железопътната мрежа – тези към Драгоман, Кюстендил и Божурище, ще имат директна връзка с Линия 1 и Линия 2 на столичното метро. Жп гарата е включена в проект за модернизацията на жп линията София –Драгоман. Поради предвидените функции на крайна спирка на двете метролинии 1 и 2, в проектното решение на метростанцията е предвидено да се изпълни централен перон с широчина 9,5 м, дължина 100 м и светла височина 3,5 м. Предвижда се гарата да бъде с един страничен и един централен перон, като коловозите стават три. Метростанцията ще има три изхода, като два от тях ще имат връзка с жп спирката и съответните перони. За достъп до тях и до южната страна на жк „Модерно предградие” ще има асансьори, ескалатори и стълбища.

    При реализацията на проекта не се предвижда затварянето на бул. „Панчо Владигеров”, ул. „Обелско шосе” или вътрешнокварталните улици в жк „Обеля 1”. Това ще бъде постигнато чрез въвеждането на етапност при строителството и при временната организация на движение.

    Стойността на проекта е 23,2 млн. евро без ДДС. Срокът на изпълнение е 36 месеца и се очаква обектът да бъде готов през октомври 2026 г.

    С изграждането на новата метростанция ще се постигне и значително намаление на интервалите на движение на влаковете по Линии 1 и 2. Подготвени са планове за бъдещите разширения на метрото и с 3 участък, заяви също Фандъкова. Те са през “Люлин” до околовръстния път, през кв. “Витоша” до район “Студентски” и до околовръстния път при кв.Симеоново.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Nvidia стана 4-тата най-голяма компания в света
    Пазарната капитализация на производителя на чипове достигна $1,96 трилиона
    преди 1 ден
    ЕС прие 13-и пакет от санкции срещу Русия
    За първи път се налагат санкции на китайски фирми, които помагат на Кремъл
    преди 1 ден
    преди 1 ден
    Над 120 BILLA магазина ще имат каси на самообслужване до края на 2024
    Веригата започва да въвежда в обектите си хибридния модел на плащане още през 2020
    преди 1 ден
    МОН: Над 156 хиляди ученици се обучават в професионални паралелки
    Националната търговско-банкова гимназия е училището с най-много учебни предприятия в света
    преди 1 ден
    преди 1 ден
    Colliers: Хибридният модел на работа ще се запази и тази година
    Развитието на споделени работни места вероятно ще се ускори през 2024, сочи доклад на компанията