сряда, 19 февруари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    820 прочитания

    Всеки ученик с безплатен офис пакет на до 5 устройства

    Ролята на изкуствения интелект в образованието коментира на с среща на министъра на образованието директорът на „Майкрософт България“
    18 октомври 2023, 13:14 a+ a- a

    Всеки ученик в България може да ползва безплатно лицензиран офис пакет на Майкрософт на до 5 устройства. Такива лицензи имат и 67 500 учители. Това е заложено в действащия договор между Министерството на образованието и науката и технологичната компания. Проектът на МОН за изграждане на единна национална идентификационна система в предучилищното и училищно образование, както и за „Дигитална раница“ за онлайн уроци, е един от най-големите в световен мащаб по отношение на внедряването над 1 милион лицензи за всички учители и ученици. Това стана ясно по време на среща на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков с директора на „Майкрософт България“ Калин Димчев. Данните са на компанията и са на база проекти за електронно обучение, реализирани с различни образователни институции по целия свят.

    Цоков акцентира на бързата реакция на компанията, която по време на пандемията от Ковид-19 e реагирала с ИТ решения, които да направят възможно онлайн обучението. „За нас като екип дигитализацията на образователната система е водещ приоритет и ние искаме да проучим най-добрите примери на глобално ниво и да обсъдим как да ги внедрим на национално“, обясни Цоков. По думите му затова и стратегически партньорства с водещите компании в света в тази сфера са от ключово значение.

    Калин Димчев и Гергана Русева от ИТ компанията запознаха министъра и екипа му със световните новости в областта на дигиталното обучение, някои от които в момента все още се разработват. Според тях най-новите технологии, включително изкуственият интелект, могат да намерят място в образователния процес и да улеснят работата на учителите. Изкуственият интелект може да ги подпомогне при създаване и структуриране на съдържание, както и да предостави персонализирано обучение, като автоматично анализира индивидуалния напредък на всеки ученик. Например след анализа, той може точно да определи, на какво трябва да обърне внимание в подготовката си ученика, указвайки конкретните ресурси, които да помогнат и къде се нуждае от подобрение. Целта е не да се замести учителят, а да му спести време, което той сега изразходва за техническа и административна дейност, стана ясно по време на срещата.

    Технологията би имала приложение и във висшето образование. Например може да се ползва за синтезиране и подбор на научни данни от бази като „Елзевир“. Така ще спести време на студента или докторанта в търсене на проверена информация от научни източници, но и ще гарантира недопускането на злоупотреби с ползване на Изкуствен интелект. Технологията вече може да засича плагиатство и да се ползва от преподаватели и дипломни ръководители при проверка на работите на студенти и докторанти.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 16 часа
    Гръцката Septona инвестира 40 млн. лв. в нов цех в Русе
    Компанията ще увеличи и персонала си с още 150 души
    преди 18 часа
    Близо 55% спад на чуждите инвестиции у нас
    Най-големите вложения в страната за януари-декември 2024 са от Австрия, Гърция и Италия, сочат нови данни на БНБ
    преди 21 часа
    39 български компании са изнасяли в 28 страни в Европа чрез Lidl
    Вижте кои родни продукти пробиват на европейските пазари
    преди 22 часа
    София е в топ 3 на градовете претенденти за Европейска столица на демокрацията 2026
    Другите кандидати са португалският град Кашкайш и Ротердам, Нидерландия
    преди 24 часа
    До края на месеца България поиска извънредни конвергентни доклади от ЕК и ЕЦБ
    Това заяви министър Петкова пред членове на Еврогрупата