Технологичният гигант Infosys ще открие 500 нови работни места у нас през следващите 4 години - Таранг Пураник, старши вицепрезидент и ръководител на „Доставки и обслужване“ на Infosys за Европа, Близкия изток и Африка, пред Economy.bg
Преди дни индийската ИТ компания Infosys обяви откриването на нов център за обслужване на клиенти в София. Технологичният гигант планира да наема 500 служители през следващите 4 години в България. Те ще работят по глобални проекти, свързани с дигиталните технологии от следващо поколение. От компанията не пожелаха да коментират пред Economy.bg размера на инвестицията у нас.
Infosys е втората по големина индийска ИТ компания с над 360 хил. служители в целия свят.
сн: МИР
Защо Infosys реши да открие център в София, сред кои други локации е избрана българската столица, колко работни места и за какъв тип специалисти ще бъдат открити, по какви проекти ще работи екипът у нас – тези и други въпроси коментирахме с Таранг Пураник, старши вицепрезидент и ръководител на „Доставки и обслужване“ на Infosys за Европа, Близкия изток и Африка.
Защо решихте да откриете нов център в София?
България e изградила репутация на привлекателен пазар за ИТ сектора благодарение на развитата си ИТ инфраструктура, голямата общност от местни специалисти с отлични познания в областта на информационните технологии.
Разположен в столицата, този център ще осигури идеална среда за компании от различни сектори като например финансови услуги и търговия на дребно, в България и в цяла Европа да се обединят в усилията си за дигитална трансформация. В партньорство с тях, центърът ще служи като хъб за идеи, в който се раждат, развиват и разгръщат иновативни решения, базирани на нововъзникващи технологии.
Обмисляхте ли и други локации за инвестицията?
Да, имаме добре дефинирана стратегия за разширяване на пазарите в EMEA и Европа и обмисляхме и други локации. Решихме да продължим със София като първия град в България, с който да започнем, поради голямата общност от местни ИТ специалисти и отлични ИТ познания.
Колко работни места планирате да откриете?
В съответствие със стратегията на Infosys за разширяване на човешкия потенциал чрез наемане на местни таланти, новият модерен център ще позволи на компанията да привлече, преквалифицира и повиши професионалните умения на 500 нови служители през следващите 4 години.
От какъв тип специалисти ще имате нужда? По какви проекти ще работят те?
Центърът ще подпомага клиентите да ускорят преминаването си към решения, базирани на изкуствен интелект и използване на облачни технологии. Той ще заздравява съществуващите взаимоотношения с клиенти на Infosys в Европа, в сферата на производството, търговията на дребно и финансовите услуги. Infosys ще използва центъра и за бързо разрастване на екипите в областта на дигиталните и аналитичните умения, както и на SAP и облачните технологии. В рамките на следващите 4 години екипът в София ще работи по глобални проекти, свързани с дигиталните технологии от следващо поколение, като Infosys Cobalt, Cloud Solutions, Infosys Topaz AI & Automation, Data and Insights, IoT, 5G и софтуерно инженерство.
Нашият пазар на труда е много предизвикателен. Каква е Вашата стратегия като нов играч за привличане на таланти?
Имаме тристранен подход за привличане на таланти в региона. Първо, ние се фокусираме върху клиентите на G2000, които са големи компании в света и в Европа, и следователно имаме проекти, фокусирани върху някои от най-новите и вълнуващи бизнес предизвикателства, които да разрешим с помощта на най-новите технологични решения. По този начин ние предоставяме авангардна дигитална работа за нашите служители. Второ, предлагаме някои от най-добрите практики и фантастично работно място за служителите си, така че екипът не само да се развива, но и да преуспяват в работата чрез възможностите, които предоставяме, и културата на учене, която сме създали в организацията. И трето, ние сме наясно, че има голямо разминаване между нужните бъдещи умения и наличните на пазара. Затова силно вярваме в създаването на талантите на бъдещето и работим в тясно сътрудничество с академичните среди и университетите за тази цел.
Какъв модел на работа следвате в момента?
Като организация сме възприели хибриден модел. Ето защо нашите служители работят от офиса няколко дни в седмицата и от вкъщи през останалите дни. Ние вярваме в наличието на модерни работни пространства, които са в унисон с нуждата от колаборация и подобряване на екипната работа. Затова сме осигурили отворени пространства и работна среда, която допринася за креативността и иновациите.
Как оценявате потенциала и предизвикателствата на ИТ индустрията в България?
България разполага със значителен набор от ИТ таланти и потенциалът е значителен. Важно е кадрите да развиват уменията си в непрекъснато променящите се по-нови и вълнуващи области като Cloud, AI, Data и Analytics, IOT и 5G, за да се гарантира, че талантът отговаря на нуждите на бизнеса в Европа. Освен това създаването на нови ИТ специалисти е важен фактор за разрастването на индустрията. Повече хора трябва да се присъединят към този сектор чрез развитие на уменията в университети или чрез онлайн обучения и сертифициране.