неделя, 28 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1357 прочитания

    Представиха логото и слогана на кампанията за присъединяването на България в еврозоната

    24-годишният Георги Георгиев-Аршата спечели конкурса на Министерството на финансите
    19 януари 2024, 16:39 a+ a- a

    „България има реалистичен шанс да влезе в еврозоната, както е планирала – от началото на 2025 година.“ Това заяви заместник-министърът на финансите Ивайло Яйджиев по време на пресконференция в МФ, на която представи официалните лого и слоган на кампанията за присъединяването на България в еврозоната. Конкурсът беше спечелен от студента в Националната художествена академия (НХА) Георги Георгиев-Аршата.

    Изграждането на обща иновативна и модерна визуална идентичност е ключов елемент за кампанията, в изпълнение на Комуникационната стратегия за информация и публичност на присъединяването на България към еврозоната. Логото и слоганът ще се използват в материали на българските институции, ангажирани с кампанията, за всички комуникационни канали – печатни, аудио и видео материали и послания в телевизия, радио, интернет и дигитално пространство, свързани с периода преди, по време на и след въвеждане на единната европейска валута в България. Разработени се в цялостна система за визуална идентичност – бранд бук.

    „Целта на кампанията е да информира хората и да се бори с дезинформацията, да отговаря на истинските потребителски въпроси от гражданите и от бизнеса за приемането на еврото като национална валута“, допълни заместник-министър Яйджиев.

    Логото на кампанията съдържа в себе си три основни елемента - българския флаг, знака за еврото и евромонетата. Трикольорът е художествено вплетен в хоризонталните елементи на класическия знак за евро, а композицията е изградена в поредица от концентрични кръгове, които са в пропорцията на монета от едно евро.

    Според автора на мотото Георги Георгиев „Единството е сила“ е вдъхновено от добре познатата легенда за кхан Кубрат, неговите синове и снопа пръчки. Според автора слоганът символизира и силата, която България днес черпи като част от голямото европейско семейство, още повече присъединяването на страната към еврозоната е последна фаза в рамките на европейската ни интеграция. „Слоганът е най-краткият вариант на тази легенда. Единството е сила, както ние ставаме единни с Европейския съюз по още един начин, като сме с единна валута. В подобен конкурс, хора като мен, които се занимават с дизайн, участват, за да може работата им да послужи за нещо истинско“ – коментира победителят Георги Георгиев-Аршата.

    Журито на конкурса беше съставено от професионалисти в сферата на художествените и визуалните изкуства. В него безвъзмездно се включиха доц. д-р Светлин Балездров от Националната художествена академия, Кирил Златков от Съюза на българските художници, Александър Христов от Българската асоциация на ПР агенциите и Петър Кесерджиев от Българската асоциация на комуникационните агенции, както и представители на Българската народна банка, Министерския съвет и Министерството на финансите. С най-голяма подкрепа беше избран проектът на Георги Георгиев-Аршата.

    Победителят в конкурса Георги Георгиев-Аршата е на 24 години. Предстои да завърши магистратура „Визуална комуникация“ в Националната художествена академия, в катедра „Плакат“. Учил е „Рекламна графика “ в Националната художествена гимназия „Цанко Лавренов“ в Пловдив. През 2022 година завършва бакалавърска степен „Плакат и визуална комуникация“ в Националната художествена академия. Има и втора специалност „Педагогика на изобразителното изкуство“ и в момента преподава на ученици в Математическата гимназия в Пловдив, както и на деца в детска градина в града. Печели редица награди в конкурси и участия в изложби.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 2 дни
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 2 дни
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 2 дни
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 2 дни
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години