сряда, 11 септември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    689 прочитания

    Първите дни във Foundever

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в компанията от Антония Александрова - Старши специалист обучения в компанията
    12 август 2024, 09:05 a+ a- a

    Антония Александрова - Старши специалист обучения във Foundever. Снимка: Foundever

    В рубриката на Economy.bg „Първите дни в...“ HR професионалисти от водещи компании в България разказват какъв е процесът на въвеждане на нови служители. Как се случва и колко време е периодът по онбординг, какво да очакват новопостъпилите в своя първи работен ден и как компанията подпомага успешната адаптация на новите си колеги?

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители във Foundever България от Антония Александрова - Старши специалист обучения в компанията.

    Разкажете ни какво да очаква Ваш нов колега в първия си работен ден в компанията? В колко часа и къде (виртуално или на живо) ще започне работният му ден и кой ще е първият човек, с когото ще се запознае?
    Първият работен ден на нашия нов колега започва с онлайн среща, организирана от екипа на отдел „Човешки ресурси“ и отдел „Обучение и развитие“. В някои случаи тази среща може да се проведе и в офисите ни, във Варна и в София. Целта на срещата е да запознаем новия ни колега с вътрешния ред, придобивките, корпоративните ценности и цели, оперативните стандарти на компанията, както и да му представим всички ресурси и възможности за развитие. С цел да не претоварваме новия ни колега с прекалено много информация, продължаваме деня заедно с Оперативния Мениджър, Специалист Обучения и прекия му ръководител, които той вече познава още от самото си интервю. Идеята е да се представят характеристиките на проекта, инструментите и системите, с които той ще работи.

    Име: Фаундевър – България ЕООД
    Сектор: Потребителско изживяване
    В България е от: 2006 г.
    Брой служители: Глобално (170 000+); в България (1100+)
    Офис/ офиси в България: София (бул. „Никола Вапцаров“ 55); Варна (бул. „Владислав Варненчик“ 186)
    Основна дейност на компанията: „Фаундевър“ е глобален лидер в областта на потребителското изживяване (CX). Със 170 000 души, работещи в цял свят, „Фаундевър“ свързва по сигурен начин брандовете с техните клиенти 9 милиона пъти дневно на +60 езика.

    Как подпомагате новия служител да се чувства добре дошъл и интегриран в екипа и организацията?
    Във Foundever толерантността и приобщаването не са просто част от корпоративна стратегия, те са ДНК-то на компанията ни, част от нашата фирмена култура и оперативно мислене, което започва още с процеса на наемане на всеки един служител. Именно поради това още от първия ден нашият нов колега е вече запознат с програмите ни за ангажираност на служителите – вътрешна социална платформа, уелнес програма, различни семинари и сесии на разнообразни социални и природосъобразни теми и т.н. За да бъде интегриран и на екипно ниво, всеки пряк ръководител регулярно организира индивидуални и екипни срещи, за да създаде допълнителни възможности за социализиране и опознаване на колегите.

    Спрямо различните позиции/отдели какви обучения преминават новите служители?
    Всеки един служител преминава през въвеждащо обучение през първия си работен ден, след което се включва в специфичното за проекта такова. Използваме разнообразни методи и системи на обучения, което ни позволява да се адаптираме както към най-младите, така и към по-възрастните служители със или без предишен опит. Като лидери в CX Tech индустрията сме горди да споделим, че въведохме AI обучения, които повишават интереса на служителите ни чрез по-увлекателни, задържащи вниманието и ефективни ролеви игри. Това е особено важно за най-младите ни колеги, които лесно могат да бъдат отегчавани и да загубят вниманието си.

    Кои са участниците от страна на компанията в процеса на онбординг и каква е тяхната роля?
    Всичко започва с нашите колеги от отдел „Подбор“ и отдел „Човешки ресурси“ – те се грижат за провеждането на интервюто и за подготовката на всички нужни документи, като от една година всичко това се извършва електронно само за минути. В процеса се включват колегите: - от „Обучение и развитие“, които представят компанията и нейните ценности; - оперативния мениджър заедно с прекия ръководител, които поемат въвеждането на служителя в екипа им и неговото бъдещо развитие; - специалист обучение, който води продуктовото обучение и представя процесите в проекта; - ментор, чиято роля е не по-малка по важност, тъй като той е фигурата, която подкрепя служителя в първите му стъпки.

    Какви са инструментите и ресурсите, които предоставяте на новите служители, за да им помогнете да се адаптират по-лесно?
    Най-мащабният иновативен ресурс, от който могат да се възползват всички наши служители, е вътрешната ни социална платформа EverConnect. Там могат да открият освен важни новини и съобщения на локално и глобално ниво, така и важни за тях ресурси за личностното им развитие. За още по-голямо удобство служителите ни могат да намерят бързо всякаква необходима информация чрез най-новия ни и подобрен чатбот. Макар и дигитално ориентирани, за нас човешкият фактор остава на първо място. Менторите и преките ръководители са именно най-важният ресурс в процеса на адаптиране на всеки един служител. 

    Колко време обикновено отнема целият процес на онбординг, включително подготовката и обучението?
    Средната продължителност на онбординг процеса е различна в отделните ни екипи. През цялото това време се стремим да бъдем адаптивни към нуждите на служителя и да го накараме да се чувства комфортно и уверено на новото си работно място.

    Какви предизвикателства срещате най-често в процеса на онбординг и как се справяте с тях?
    Поради факта, че 90% от нашите служители работят от вкъщи, понякога срещаме предизвикателство с навременното доставяне на необходимата техника до по-труднодостъпни точки на България. Въпреки това опитните ни колеги от ИТ отдела реагират бързо и винаги намират най-доброто възможно решение. Говореното пред камера се оказа препятствие за някои от нашите служители, тъй като те изпитват притеснения. С предразполагане и даване на добър пример им показваме, че няма нищо страшно да си с включена камера цял ден.

    Как измервате степента на готовност за работа на новия служител и приобщаването му към екипа?
    След като приключат онбординга, обучението и първия месец в продуктивна среда, служителите попълват анонимни анкети, за да разберем как се чувстват в следните направления: • желание на служителя да остане в компанията; • практическа насоченост на обучението; • увереност в изпълняване на работата. В допълнение 45 дни след започване на всеки служител се събират колегите от отделите „Подбор“, „Човешки ресурси“, „Обучения“ и прекият ръководител. Те дискутират през какви етапи е преминал служителят и как можем да му помогнем за по-добра адаптация, ако има нужда от такава.

    Какво бихте посъветвали Ваш бъдещ служител – как да се подготви за първия си работен ден във Вашата компания? 
    Съветът, който можем да дадем на всеки служител, е просто да бъде зареден с усмивка и без притеснение за това, което го очаква. Бихме го посъветвали да се чувства свободен да задава въпроси и да споделя своите потребности. Тук работим в приятелска среда и се стремим да я поддържаме такава заедно като екип.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Фаундевър България ЕООД в JOBS.bg

    Вижте още от рубриката ПЪРВИТЕ ДНИ В... 

    Първите дни в Telelink Infra Services
    Първите дни в Агенция за контрол на просрочени задължения
    Първите дни в Ozone

    Първите дни в Региоком България
    Първите дни в Appolica
    Първите дни в SiteGround
    Първите дни в TechPods
    Първите дни в Schneider Electric

    Първите дни в tbi bank
    Първите дни в Anthill
    Първите дни в Constructor
    Първите дни в Amusnet
    Първите дни в Ментормейт
    Първите дни в CluneTech

    Първите дни в ПОК Доверие
    Първите дни в BILLA България
    Първите дни в Proxiad SEE
    Първите дни в Coherent Solutions Bulgaria
    Първите дни в Milestone Systems
    Първите дни в Progress
    Първите дни в Delta Source
    Първите дни във Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт
    Първите дни в StorPool
    Първите дни в Еником М и Каре България
    Първите дни в DataArt
    Първите дни в Arco Real Estate
    Първите дни в Blankfactor
    Първите дни в А1 България
    Първите дни в NOTO
    Първите дни в Технополис и Практикер
    Първите дни в KFC/Самекс
    Първите дни в Kaufland България
    Първите дни в Аурубис България

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 35 минути
    „Райсволф България“ стартира търговия на BEAM пазара на БФБ
    Компанията листна целия си капитал в размер на 8,4 млн. лв. и обмисля бъдещи IPO
    преди 1 час
    Хилтън София откри новия си панорамен етаж
    Последният, десети етаж предлага 11 премиум стаи, сред които президентски апартамент от най-висок клас
    преди 6 часа
    България сред страните с най-голям ръст на учителите под 30-годишна възраст
    Според доклад на ОИСР страната ни е и сред първите по ръст на средства за образование и заплати на учителите
    преди 7 часа
    „Алкомет“ инвестира 136 млн. лв. в Шумен
    Инвестиционният проект, ориентиран към нуждите на автомобилопроизводството и соларните панели, ще създаде 160 нови работни места
    преди 7 часа
    ЕС наложи глоби за над €15 млрд. на Apple и Google
    Apple дължи €13 млрд. данъци, а Google – €2,4 млрд. глоба за злоупотреба с господстващо положение