Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в компанията от Антония Александрова - Старши специалист обучения в компанията
Антония Александрова - Старши специалист обучения във Foundever. Снимка: Foundever
В рубриката на Economy.bg „Първите дни в...“ HR професионалисти от водещи компании в България разказват какъв е процесът на въвеждане на нови служители. Как се случва и колко време е периодът по онбординг, какво да очакват новопостъпилите в своя първи работен ден и как компанията подпомага успешната адаптация на новите си колеги?
Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители във Foundever България от Антония Александрова - Старши специалист обучения в компанията.
Разкажете ни какво да очаква Ваш нов колега в първия си работен ден в компанията? В колко часа и къде (виртуално или на живо) ще започне работният му ден и кой ще е първият човек, с когото ще се запознае?
Първият работен ден на нашия нов колега започва с онлайн среща, организирана от екипа на отдел „Човешки ресурси“ и отдел „Обучение и развитие“. В някои случаи тази среща може да се проведе и в офисите ни, във Варна и в София. Целта на срещата е да запознаем новия ни колега с вътрешния ред, придобивките, корпоративните ценности и цели, оперативните стандарти на компанията, както и да му представим всички ресурси и възможности за развитие. С цел да не претоварваме новия ни колега с прекалено много информация, продължаваме деня заедно с Оперативния Мениджър, Специалист Обучения и прекия му ръководител, които той вече познава още от самото си интервю. Идеята е да се представят характеристиките на проекта, инструментите и системите, с които той ще работи.
Име: Фаундевър – България ЕООД
Сектор: Потребителско изживяване
В България е от: 2006 г.
Брой служители: Глобално (170 000+); в България (1100+)
Офис/ офиси в България: София (бул. „Никола Вапцаров“ 55); Варна (бул. „Владислав Варненчик“ 186)
Основна дейност на компанията: „Фаундевър“ е глобален лидер в областта на потребителското изживяване (CX). Със 170 000 души, работещи в цял свят, „Фаундевър“ свързва по сигурен начин брандовете с техните клиенти 9 милиона пъти дневно на +60 езика.
Как подпомагате новия служител да се чувства добре дошъл и интегриран в екипа и организацията?
Във Foundever толерантността и приобщаването не са просто част от корпоративна стратегия, те са ДНК-то на компанията ни, част от нашата фирмена култура и оперативно мислене, което започва още с процеса на наемане на всеки един служител. Именно поради това още от първия ден нашият нов колега е вече запознат с програмите ни за ангажираност на служителите – вътрешна социална платформа, уелнес програма, различни семинари и сесии на разнообразни социални и природосъобразни теми и т.н. За да бъде интегриран и на екипно ниво, всеки пряк ръководител регулярно организира индивидуални и екипни срещи, за да създаде допълнителни възможности за социализиране и опознаване на колегите.
Спрямо различните позиции/отдели какви обучения преминават новите служители?
Всеки един служител преминава през въвеждащо обучение през първия си работен ден, след което се включва в специфичното за проекта такова. Използваме разнообразни методи и системи на обучения, което ни позволява да се адаптираме както към най-младите, така и към по-възрастните служители със или без предишен опит. Като лидери в CX Tech индустрията сме горди да споделим, че въведохме AI обучения, които повишават интереса на служителите ни чрез по-увлекателни, задържащи вниманието и ефективни ролеви игри. Това е особено важно за най-младите ни колеги, които лесно могат да бъдат отегчавани и да загубят вниманието си.
Кои са участниците от страна на компанията в процеса на онбординг и каква е тяхната роля?
Всичко започва с нашите колеги от отдел „Подбор“ и отдел „Човешки ресурси“ – те се грижат за провеждането на интервюто и за подготовката на всички нужни документи, като от една година всичко това се извършва електронно само за минути. В процеса се включват колегите: - от „Обучение и развитие“, които представят компанията и нейните ценности; - оперативния мениджър заедно с прекия ръководител, които поемат въвеждането на служителя в екипа им и неговото бъдещо развитие; - специалист обучение, който води продуктовото обучение и представя процесите в проекта; - ментор, чиято роля е не по-малка по важност, тъй като той е фигурата, която подкрепя служителя в първите му стъпки.
Какви са инструментите и ресурсите, които предоставяте на новите служители, за да им помогнете да се адаптират по-лесно?
Най-мащабният иновативен ресурс, от който могат да се възползват всички наши служители, е вътрешната ни социална платформа EverConnect. Там могат да открият освен важни новини и съобщения на локално и глобално ниво, така и важни за тях ресурси за личностното им развитие. За още по-голямо удобство служителите ни могат да намерят бързо всякаква необходима информация чрез най-новия ни и подобрен чатбот. Макар и дигитално ориентирани, за нас човешкият фактор остава на първо място. Менторите и преките ръководители са именно най-важният ресурс в процеса на адаптиране на всеки един служител.
Колко време обикновено отнема целият процес на онбординг, включително подготовката и обучението?
Средната продължителност на онбординг процеса е различна в отделните ни екипи. През цялото това време се стремим да бъдем адаптивни към нуждите на служителя и да го накараме да се чувства комфортно и уверено на новото си работно място.
Какви предизвикателства срещате най-често в процеса на онбординг и как се справяте с тях?
Поради факта, че 90% от нашите служители работят от вкъщи, понякога срещаме предизвикателство с навременното доставяне на необходимата техника до по-труднодостъпни точки на България. Въпреки това опитните ни колеги от ИТ отдела реагират бързо и винаги намират най-доброто възможно решение. Говореното пред камера се оказа препятствие за някои от нашите служители, тъй като те изпитват притеснения. С предразполагане и даване на добър пример им показваме, че няма нищо страшно да си с включена камера цял ден.
Как измервате степента на готовност за работа на новия служител и приобщаването му към екипа?
След като приключат онбординга, обучението и първия месец в продуктивна среда, служителите попълват анонимни анкети, за да разберем как се чувстват в следните направления: • желание на служителя да остане в компанията; • практическа насоченост на обучението; • увереност в изпълняване на работата. В допълнение 45 дни след започване на всеки служител се събират колегите от отделите „Подбор“, „Човешки ресурси“, „Обучения“ и прекият ръководител. Те дискутират през какви етапи е преминал служителят и как можем да му помогнем за по-добра адаптация, ако има нужда от такава.
Какво бихте посъветвали Ваш бъдещ служител – как да се подготви за първия си работен ден във Вашата компания?
Съветът, който можем да дадем на всеки служител, е просто да бъде зареден с усмивка и без притеснение за това, което го очаква. Бихме го посъветвали да се чувства свободен да задава въпроси и да споделя своите потребности. Тук работим в приятелска среда и се стремим да я поддържаме такава заедно като екип.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на Фаундевър България ЕООД в JOBS.bg
Вижте още от рубриката ПЪРВИТЕ ДНИ В...
Първите дни в Telelink Infra Services
Първите дни в Агенция за контрол на просрочени задължения
Първите дни в Ozone
Първите дни в Региоком България
Първите дни в Appolica
Първите дни в SiteGround
Първите дни в TechPods
Първите дни в Schneider Electric
Първите дни в tbi bank
Първите дни в Anthill
Първите дни в Constructor
Първите дни в Amusnet
Първите дни в Ментормейт
Първите дни в CluneTech
Първите дни в ПОК Доверие
Първите дни в BILLA България
Първите дни в Proxiad SEE
Първите дни в Coherent Solutions Bulgaria
Първите дни в Milestone Systems
Първите дни в Progress
Първите дни в Delta Source
Първите дни във Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт
Първите дни в StorPool
Първите дни в Еником М и Каре България
Първите дни в DataArt
Първите дни в Arco Real Estate
Първите дни в Blankfactor
Първите дни в А1 България
Първите дни в NOTO
Първите дни в Технополис и Практикер
Първите дни в KFC/Самекс
Първите дни в Kaufland България
Първите дни в Аурубис България