сн: МОН
694 фирми в България провеждат дуално обучение на ученици с над 1600 наставници. Това съобщи заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова по време на дискусията „Демографското бъдеще на регионите“, която се проведе в Етрополе. Тя посочи, че именно в дуалното обучение е отговорът на един от поставените по време на дискусията въпроси –за недостига на кадри за бизнеса.
Образованието е в центъра на политиката за разрешаване на демографските проблеми в една община, изтъкна Таня Михайловa. По думите ѝ без качествено образование и без подкрепяща икономика няма да има хора, които да остават да живеят в едно населено място. Всяко едно младо семейство иска да има условия за децата си -детска градина и училище, обясни зам.-министърът.
Тя посочи, че на национално ниво Министерството на образованието и науката прави всичко възможно за поддържане на училища в райони, където това е по-трудно, включително на защитени и средищни училища. „Осигуряваме средства за транспорт за учениците, инвестираме и в квалификацията на учителите. Правим необходимото, за да осигурим един по-качествен образователен процес. Защото, ако икономиката инвестира в определен отрасъл, смятам, че образованието инвестира в най-сериозния капитал на една нация- това са хората, посочи Минайлова.
Тя подчерта голямото предимство на българското професионално образование, което не е ограничаващо – то дава възможност след завършване да продължиш да се развиваш в университет или да започнеш веднага работа. Конкретно в община Етрополе 53 ученици са се включили в дуално обучение.
Училището не е място, което само дава професия. Училището е и място, което възпитава отношение – изгражда навици и устойчиви възприятия кое е добре и кое не би следвало да случва, посочи още Таня Михайлова. Тя поздрави специално Професионалната гимназия „Тодор Пеев“ в Етрополе, чиито ученици миналата година спечелиха награда на фестивала „Арлекин“ с филм за техните специалности в минната индустрия. По думите ѝ на пръв поглед може да изглежда необичайно една професионална гимназия да се занимава с изкуства, но това показва, че учениците там получават добро образование и развиват различни умения.