вторник, 11 февруари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    617 прочитания

    Проучване: Само 15% от българите са запознати с ESG

    9 от 10 българи обаче смятат за изключително важни ангажиментите на компаниите към местните общности и към положителни трудови практики, сочи нов доклад
    16 януари 2025, 09:40 a+ a- a

    снимка: ЕК

    Само 15% от пълнолетните българи са донякъде или добре запознати с концепцията за ESG - екологичните, социалните и административни практики на бизнеса. Това сочи национално представително проучване, проведено от „Маркет Линкс“ по поръчка на Action България в края на 2024 сред 1010 респонденти над 18 г. от цялата страна. 67% от запитаните не са запознати със значението на абревиатурата и това, което стои зад нея, сочат данните.

    Въпреки това, естествената нагласа към темите, които ESG обхваща, е предимно положителна – 2/3 от гражданите твърдят, че изборът им на доставчици на продукти и услуги би бил положително повлиян, ако знаят, че компаниите прилагат ESG практики. 3/4 от българите са съгласни с твърдението, че бизнесите без ESG кампании губят част от своята конкурентоспособност в дългосрочен план. Почти всички запитани са на мнение, че опазването на околната среда и екологичният аспект на ESG са от огромно значение в днешната реалност на климатични промени и предизвикателства.

    Когато темата и въпросите са представени по-олекотено от термини като корпоративна социална отговорност или ESG, респондентите имат много по-единодушен отговор:

    • 9 от 10 смятат за изключително важни ангажиментите на компаниите към местните общности и към положителни трудови практики.

    • Като най-важни елементи от социалната отговорност на бизнеса българите посочват трудовите права (76%), благосъстоянието на служителите (72%), опазване на човешките права (61%), развитие и подкрепа за общността (43%) и разнообразие и приобщаване (28%). • 91% са категорични, че компаниите трябва да подкрепят инициативи за опазване на околната среда, като това убеждение се споделя най-активно от представителите на поколението Z (67%).

    Проучването на комуникационната верига Action Global Communications е проведено паралелно в 4 държави – България, Гърция, Кипър и Обединените арабски емирства. То обхваща информираността на потребителите за важността на ESG в стратегиите на компаниите и измененията в потребителските нагласи в зависимост от ангажиментите на брандовете към екологични, социални и административни практики.

    За България респондентите определят прозрачността на практиките, свързани с ESG, като решаващ фактор за изграждане на доверие към бизнеса. 72% са положително настроени към това компаниите открито да комуникират своите усилия и постижения в областта на ESG, а 67% споделят, че това има директно положително влияние върху избора им на продукти и услуги.

    „Данните от проучването ни доказват категорично, че българският потребител има съвременна нагласа – доверието и лоялността му към бизнеси и марки е тясно свързано с техния ангажимент към положителни практики за опазване на околната среда, подпомагане на местните общности и развитие на социалната и корпоративна култура. От компаниите се очаква не просто да произвеждат и предоставят качествени стоки и услуги, а да бъдат отговорни лидери за развитието на едно по-устойчиво и етично бъдеще“, каза Росица Донкова, управител на Action Global Communications за България.

    По думите й 76% от българите вярват, че компаниите ще пострадат дългосрочно, ако не прилагат стратегически ESG практики и не ги комуникират активно с аудиториите си.

    „ESG не е съпътстваща функция, а съществен елемент от стратегията за изграждане на марката и потребителските нагласи ясно ни посочват, че това е сигурен начин за бизнеса да се открои и установи трайна връзка със своята аудитория“, посочи Донкова.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    Проучване: Цените на имотите продължават да растат, но има индикации за успокояване
    Разликата в нагласите на купувачи и продавачи вероятно ще забави сделките на вторичния пазар, сочи доклад на Имотека
    преди 9 часа
    Подобно на CERN за AI: ЕС мобилизира 200 млрд. евро инвестиции в изкуствен интелект
    Фондът на InvestAI ще финансира 4 гигафабрики с ИИ в целия ЕС
    преди 10 часа
    преди 12 часа
    Amazon планира масивни инвестиции в AI
    Технологичният гигант е на път да похарчи над $100 млн. през тази фискална година
    преди 13 часа
    Само Унгария е по-зле от България в ЕС по корупция
    Страната ни се нарежда на 76-о място в световната класация на Transparency International
    преди 16 часа
    Наемането в САЩ се забавя през януари
    Въпреки това безработицата отчита слаб спад