четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9385 прочитания

    Decathlon: Не сме имали колебания да стъпим в България

    За пазара на спортни стоки у нас и за стратегията на френската верига Decathlon за страната ни, вижте какво сподели пред Economy.bg Алекс Джоло, генерален мениджър на компанията за България
    04 септември 2013, 08:36 a+ a- a

    Алекс Джоло е генерален директор на „Декатлон България”. Заемал е различни позиции в компанията, в която работи от 2006.
    Има бакалавърска степен по Международни икономически отношения и магистърска степен по Европейски публични отношения.

    Разговаряхме с г-н Джоло няколко дни след отварянето на първия магазин на Decathlon в България.


    За решението да се инвестира в България, за плановете и за очакванията от пазара у нас

    Защо решихте да стъпите на българския пазар?
    Преценихме, че пазарът е много интересен. Вече присъстваме на Балканите, в Румъния. Там имаме много добри резултати, пазарите са сходни и това ни мотивира.

    Имахте ли колебания за България и ако да, сред кои страни се колебаехте?
    Не сме имали колебания. Когато решихме да дойдем, вече бяхме направили проучвания. И по принцип, решим ли да влезем на определен пазар, го правим.

    Как оценявате пазара за спортни стоки у нас?
    Пазарът е много интересен, развива се. С „Декатлон” той ще се промени, защото ние имаме нова концепция. Трудно е да се даде оценка.
    Относно конкуренцията – тя винаги е нещо положително, защото ни дава стимул да се подобряваме, а и когато има истинска конкуренция, накрая винаги печелят клиентите. Мисля, че на пазара има място за всички.

    Какви са плановете Ви за българския пазар?
    Първо, ще покрием столицата с три магазина. Първият вече е отворен. В края на годината е наред този в Подуяне, а третият – в Люлин, ще отвори врати през пролетта-лятото на 2014. През следващите 3-4 години смятаме да влезем в трите най-големи града в България – Пловдив, Варна и Бургас.

    А какви са очакванията Ви за българския пазар?
    Очакванията ни са оптимистични. Първите четири дни след откриването са изключително позитивни. Имаме невероятен успех, така че в отговор на предишния въпрос – явно очакванията ни за българския пазар са се оказали правилни.

    За ценовата политика, за позиционирането в собствени обекти, за стратегията да се залага на собствени марки, за влиянието на кризата върху пазара на спортни стоки

    Ориентирани сте към бюджетния ценови клас. Как успявате да си го позволите?
    Първо, предлагаме продукти от наши марки. Това ни позволява да оптимизираме разходите по производството и логистиката. В целия свят продуктите ни са еднакви. Този велосипед например е същият, както във Франция или в Италия.
    Имаме общо производство и логистика и затова предлагаме ниски цени. За нас цената е най-важното. Всичко е от значение за крайната цена: началната инвестиция, електричеството...

    Всичките ли магазини, които планирате, ще бъдат в самостоятелни обекти?
    Зависи. Концепцията ни е да имаме самостоятелни обекти, но зависи от случая. Например магазинът ни в Люлин ще е в търговски център, защото преценихме, че мястото и проектът са добри.

    А за останалите – в провинцията?
    По възможност, предпочитаме самостоятелни обекти. Ако не е възможно – търсим други интересни проекти.

    Защо залагате на собствени марки?
    Защото с нашите марки можем да предадем истинските ценности на “Декатлон”. Само с тях можем да имаме и възможно най-ниски цени. Имаме контрол върху целия цикъл – качество, стойност и крайна цена. Това е огромно предимство за нас.

    В България само собствени марки ли ще предлагате?
    Може би крайната ни цел ще бъде да предлагаме 100% наши марки, в момента те са между 85 и 90%. Днес не можем да кажем с точност.

    Към кои стоки мислите, че ще има най-голям интерес? Какво наблюдавате през първите дни?
    Погледнете към палатките: продадохме всичко, което имахме на склад. Продадохме и много от продуктите, с които се започва спорт на достъпна цена. Аз се изненадах, че наистина много клиенти търсеха високотехнологични продукти, по-скоро в средния и високия клас. Успяхме да удовлетворим всички. Много съм доволен, защото продавахме не само продукти на ниски цени, а и много високотехнологични, което значи, че наистина предлагаме качество с несъпоставима стойност.

    Как се отрази според Вас кризата на пазара на спортни стоки?
    Всъщност, нашата концепция се радва на голям успех в условия на криза. Целта ни е да направим спорта достъпен за възможно най-много българи. В условия на криза цената става водещото и достъпността е много важна. Ето защо имаме успех и във времена на криза.

    За спорта и Decathlon

    Имате ли планове за подкрепа на местния спорт?
    Първо, всеки наш магазин магазин предлага на клиентите си игрище, на което може да се спортува безплатно. Второ, правим спорта по-достъпен: човек може да играе футбол и без да харчи 200 лв. за бутонки. С нас практикуването на спорт расте. Предлагаме стоки за 70 спорта и чрез нас хората откриват нови спортове. Така ги насърчаваме да спортуват още повече.

    А Вие лично спортувате ли и какво?
    Играя футбол, скуош, сноуборд, фитнес. Преди играех само футбол, а после благодарение на “Декатлон” открих още нови спортове – запалих се по скуоша, по тениса на маса. Започнах да се катеря благодарение на “Декатлон”.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 9 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 14 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 14 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 15 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам