Българската софтуерна компания ще си сътрудничи с един от лидерите в издателските и обучителни технологии за създаване на „умни“ технологии за съдържание
Българската компания за семантичен софтуер „Онтотекст" и ImpelSys, която е сред световните лидери в областта на издателските и обучителни технологии, обявиха глобално партньорство в рамките на което ще предложат интегрирани технологични решения за публикуване на съдържание. Това съобщиха от „Сирма Груп Холдинг“, част от която е „Онтотекст“.
В рамките на партньорството ще бъдат използвани семантичната база данни GraphDB и платформата Dynamic Semantic Publishing на „Онтотекст“, за да бъдат добавени семантични функции към решението iPublishCentral на ImpelSys. По този начин двете компании ще предложат редица иновации в процеса на създаване и търсене на съдържание, както и нови възможности за монетизация за издателите и доставчиците на услуги за електронно обучение.
Инфраструктурата iPublishCentral на ImpelSys, чрез която се създават електронни книги и обучителни курсове, ще бъде обединена със семантичните възможности на „Онтотекст“, предлагайки първото по рода си цялостно цифрово решение за управление на съдържанието, уточняват от „Сирма“.
Двете компании ще участват и със съвместна презентация на Лондонския панаир на книгата, който ще се състои от 12 до 14 април и ще събере в британската столица над 25 000 специалисти от издателския бизнес. Съвместната лекция на главния изпълнителен директор на ImpelSys Самир Шериф и Георги Георгиев от „Онтотекст“ ще бъде на тема „Защо семантиката има значение? Добавете семантични технологии към вашето съдържание от създаването до доставката му“.
Тя ще бъде насочена към някои от най-наболелите проблеми на издателския бранш и начините, по които семантичните технологии могат да ги решат. Щандовете на „Онтотекст“ и ImpelSys на изложението също ще бъдат в съседство. В рамките на изложението Георги Георгиев ще изнесе и отделна лекция на тема „Обогатяването на метаданни в издателската дейност: увеличаване на продуктивността и подобряване на потребителската ангажираност“.