неделя, 28 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6457 прочитания

    Кое ще бъде най-голямото предизвикателство за бизнеса през 2011?

    11 януари 2011, 03:44 a+ a- a

    Кое беше най-голямото предизвикателство за бизнеса през изминалата 2010 и кое според мениджърите ще бъде то през настоящата 2011?  Това попитахме изпълнителните директори на водещи компании от различни бизнес сектори, които споделиха къде са били фокусирали усилията си и къде ще трябва да ги насочат през тази година.

    Във време на криза, когато отвсякъде те залива негативизъм, е най-трудно да запазиш позитивното си отношение 

    Димитър Димитров
    Изпълнителен директор
    „Софарма Трейдинг” АД


    Предизвикателство е във време на криза, когато от всички страни те залива негативизъм, да запазиш позитивното си отношение и виждане за бъдещето. Радвам се, че целият ни екип съумя да гледа с оптимизъм напред. Във време на криза ние действахме смело и разраствахме бизнеса, и диверсифицирахме дейността си. Освен това подхождахме и новаторски, инвестирайки в бизнес системи и високи технологии. И този подход на градеж във времена на свиване ни се отплати богато. Решени сме и занапред да продължим в същия дух.

    Основното предизвикателство е да се справим с падащите продажби по източните дестинации

    Димитър Луканов
    Изпълнителен директор
     „Арома АД”


    При всички положения основното предизвикателство за нас беше да се справим с падащите обеми продажби по източните дестинации, да се опитаме да го компенсираме и да запазим компанията в състоянието, в което е –  това означава да не съкращаваме хора, да не намаляваме възнагражденията. Според мен през следващата година няма да има промяна в сравнение с 2010, т.е. сегашните предизвикателства ще стоят пред нас и през 2011. Все още според мен няма никакви индикации, че българската икономика излиза от кризата. Западните икономики започнаха да дават някакви индикации, но каквото и да спечелим на западните пазари, мисля, че само ще компенсираме загубите от източните.

    През тази година ще търсим решения, които продават

    Николай Неделчев
    Управляващ директор
     „Публисис МАРК Груп”


    Най-голямото предизвикателство на 2010 беше да напаснем бизнес моделите спрямо променената реалност през предходната 2009. През 2011 очаквам предизвикателствата да бъдат свързани със създаването на решения, които продават. Ролята на цифровите технологии ще бъде от огромно значение. Очаквам и клиентите да се върнат обратно към принципите на маркетинга, че правилно изразходваните пари са инвестиция, а не разход (инвестиция в марката, инвестиция в продажбите).

    Да излезем от кризата с по-голяма производителност

    Васил Велев
    Изпълнителен директор
    „Стара планина холд”


    Най-голямото предизвикателство за нашата компания беше да излезем от кризата с една по-добра производителност, с по-добро заплащане на хората и сравнително с малко увеличение на персонала и ние успяхме да увеличим продажбите си с 60% спрямо 2009.


    За 2010 и 2011 предизвикателството е да вървим напред въпреки прогнозите и трудностите


    Филип Генов
    Изпълнителен директор
     „УниКредит Факторинг” 


    Основното предизвикателство през миналата година беше да продължаваме напред въпреки всички прогнози, тенденции и трудности. За съжаление, това ще бъде и предизвикателството ни през 2011. Хубавото е поне, че вече започваме да свикваме с него, че даже и на моменти да ни харесва.

    Трябваше да променяме начина, по който бяхме свикнали да мислим и работим


    Ираван Хира
    Генерален директор
    „Хюлет-Пакард България”


    Най-голямото предизвикателство през миналата година бяха трудните битки. Трудни, защото всички ние, компаниите, трябваше своевременно да променяме начина, по който бяхме свикнали да мислим и работим спрямо новата икономическа ситуация. Променихме и целите си. Смятам, че излизаме от 2010 по-мъдри и опитни. Не очаквам следващата година да бъде много по-лека, но ще продължим да работим усилено върху това да печелим доверието на клиентите ни и да помагаме да бъдат максимално печеливши. 

    Водещото предизвикателство бе дълговата криза, която за съжаление продължава

    Кирил Бошов
    Председател на Управителния съвет
    „Еврохолд България”


    За икономиката на България водещото предизвикателство бе дълговата криза, развила се в редица европейски страни, която за съжаление продължава и в настоящия етап, като се добавят вече и нови страни, намиращи се в самия център на Европа. Дълговата криза ще продължи да оказва влияние и през следващата година, като се надявам водещите европейски икономики да постигнат пълен консенсус относно спешните мерки, които трябва да се вземат за цялостното решаване на проблема. В противен случай на карта ще е поставено съществуването на европейския валутен механизъм и в частност съществуването на европейския съюз като хомогенна икономическа зона. За „Еврохолд” основното предизвикателство несъмнено бе продължилият и през тази година спад на продажба на нови автомобили в страната.  Пазарът на нови автомобили се сви с нови 30% и достигна нивата си отпреди 7-8 години. Това наложи промяна на бизнес плана на автомобилните ни компании през годината, както и вземането на нови мерки по отношение на ограничаването на разходите и повишаването на рентабилността. Все пак дъното бе стигнато през лятото и оттогава наблюдаваме леки тенденции на ръст, които се надявам да станат устойчиви през 2011. Основно предизвикателство пред компанията ще бъдат и промените в продажбата на  застраховка „Гражданска отговорност”, случили се през последните месеци както в Румъния, така и в България и доколко положителните тенденции (ръст на цената и спад на брокерските комисионни) ще продължат и през 2011.

    Усилията ни бяха насочени към откриването на новите магазини


    Милена Драгийска-Денчева,
    Управител за България
     „Лидъл”


    Усилията ни през изтеклата година бяха насочени към предстоящите откривания на магазините ни. Това беше дълъг процес, който включваше намирането на най-добрите локации за магазините ни, най-добрите стоки и доставчици, за да можем да предложим на клиентите си най-високо качество на продуктите с най-добрата цена за тях. Голяма част от усилията ни бяха насочени и към намирането и обучението на персонал за всеки от обектите, тъй като вярваме, че любезното и бързо обслужване ще връща клиентите отново и отново при нас. Това остава като предизвикателство и за следващата година, да поддържаме високия стандарт на услугите ни.

    Работим активно широколентовият интернет да достигне до повече хора

    Андреас Майерхофер
    Главен изпълнителен директор
     „Мобилтел”


    Всички се надяваме следващата година да бъде по-добра за България и очакванията на повечето икономически анализатори за малък или умерен ръст през 2011 да бъдат опровергани в положителна посока. Що се отнася до телекомуникационния сектор, то той винаги е бил двигател на българската икономика. В този смисъл, очакваме именно този сектор да се съвземе най-бързо, предлагайки на българската индустрия нови технологични решения за ефективен бизнес. Един от най-важните фактори за икономическия растеж на страната е достъпът до броудбанд и увеличаване на потреблението му. За съжаление, в България проникването на широколентов интернет все още е на много ниско ниво. Тук е потенциалът за бъдещо развитие, който телеком компаниите в страната откриват както за себе си, така и за обществото като цяло. Именно поради това „Мобилтел” работи активно, за да достигне тази услуга до максимален брой българи. Навлизането й в области като образование и здравеопазване е много важно за развитието на българското общество.



    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 2 дни
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 2 дни
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 2 дни
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 2 дни
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години