събота, 25 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2558 прочитания

    Китайска компания ще сглобява електро камиони у нас

    Около 150 души ще бъдат наети в новия завод край Пловдив
    12 юли 2018, 13:29 a+ a- a

    Китайска компания със своите партньори от Люксембург и България започва да сглобява мини електрически камиони в „Тракия икономическа зона“ /ТИЗ/ край Пловдив.

    „До 6 месеца се надяваме първият камион да е готов“, съобщи Питър Уанг, изпълнителен директор на „Сентро аутомотив груп“, по време на среща с министъра на икономиката Емил Караниколов.

    В следващите 3 години фирмата планира да инвестира около 10 милиона евро в начинанието. „Бихме искали този завод да се превърне в център за Централна Европа – не само за сглобяване, но и за производство на отделните части, както и за поддръжка. Това е целта ни“, подчерта Уанг.

    От своя страна министър Караниколов увери китайския предприемач, че държавата подкрепя и оказва пълно съдействие на инвеститори, които създават продукт с висока добавена стойност.

    Около 150 души ще бъдат наети в новия завод, стана ясно още по време на срещата. Доброто образование на работниците е една от основните причини компанията да направи инвестицията си в България. Цената за сглобяването и пласирането на пазара на самите електромобили също е доста привлекателна за инвеститорите, допълни Жилбер Жост председател на „Севик имобилити“ от Люксембург – партньор на китайската компания – производител.

    Вече е направено проучване сред няколко български спедиторски фирми, които са проявили интерес към придобиването на такъв тип транспорт. „Няма да е необходимо камиончетата да бъдат купувани“, подчерта г-н Жост. Той обясни, че „самото превозно средство не е важно – важна е технологията, която се крие зад него – приложенията, мобилната комуникация, цялостната поддръжка на камиона. В Европа всъщност ние не продаваме камиони – продаваме решения, логистична концепция“.

    Именно технологията и поддръжката на камионите са основната част от услугите, които компанията предлага. Идеята е нова за нашия пазар, което кара българският партньор на Сентро – инж. Пламен Панчев, да е убеден, че тя ще е успешна.

    Според председателя на Съвета на директорите на „Сиенит холдинг“ и основател на ТИЗ това, че клиентът не трябва да прави тази инвестиция първоначално е огромно улеснение. Но и на никой няма да бъде отказано, ако иска да закупи мини електрическия камион.

    След срещата министърът на икономиката Емил Караниколов подкара на паркинга пред министерството „Метро“ - прототипа на камиончето. „Това всъщност е мултифункционална платформа, защото освен за превоз на стоки до 500 кг, той може да бъде оборудван и с хладилен отсек, за превоз на замразени храни. Камионът може да се зарежда директно от електрическата мрежа, не е необходима специална станция“, обясни докато се возеше до министъра Уанг.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 20 часа
    OpenAI стартира първият си AI агент
    Operator може да използва компютър вместо вас
    преди 21 часа
    Ипотечните кредити у нас вече с ръст от 30%
    Вижте колко пари държат българите на депозити в банките
    преди 21 часа
    Тъмп: Произвеждайте в Америка или плащайте мита
    Това заяви американският президент в разговор с представители на форума в Давос
    преди 22 часа
    Какво е Ла Ниня?
    И какви климатични промени ще причини в глобален мащаб?
    преди 1 ден
    Близо 40% ръст на потреблението на електроенергия в Западна България
    Според данни на Електрохолд причините са ниските температури през декември и изборът на все повече домакинства да се отопляват на ток
    преди 1 ден
    Норвежката централна банка остави лихвите непроменени
    Институцията се готви да започне намаления през 2025 г.