Базираната в Калифорния компания напуска за първи път пределите на САЩ, стъпвайки на Стария континент с български офис
Световният лидер в управлението на големи информационни масиви (Big Data) AtScale избра София за начална точка на своята международна експанзия, съобщиха оттам.
Базираната в Калифорния компания напуска за първи път пределите на САЩ, стъпвайки на Стария континент с български офис. Той се намира в ж.к. „Бъкстон“, като целта е до края на 2019 г. да бъдат наети 50 ИТ специалисти, уточниха от компанията пред Economy.bg.
Вниманието на AtScale към България насочва Момчил Михайлов, който е българската следа в иновативната компания, вицепрезидент и генерален мениджър за Европа. „Тук сме, защото съм сигурен, че в България ще намерим изключителните IT специалисти, от които нашата революция има нужда. Това са кадри, които търсят не просто заетост със социални придобивки, а кариера. Не става дума за работа по различни проекти или аутсорсинг. Както екипът ни в САЩ, така и този в Сoфия, ще създава продукт без аналог в света“, обяснява Михайлов.
Макар създадената през 2013 г. AtScale все още да е малко позната в нашата страна, клиенти на революционната ѝ платформа за бизнес разузнаване са гиганти като JPMorgan Chase, Toyota, Wells Fargo, GlaxoSmithKline. Atscale e първата компания, която предлага решение на техния скъпоструващ проблем, а именно да въведе ред в хаотичния океан от данни, с които бизнесите оперират.
До раждането на иновационната услуга се стига след като основатели на AtScale – ветерани от Yahoo!, Google, Netezza, IBM, Microsoft, Salesforce, Cisco and Oracle, сами се изправят пред това препятствие на предишните си работни места. Сблъсквайки се от първо лице с неефективността на наследените системи от данни, те решават да създадат онова, което не могат да купят – решението.
Според Скот Хаузър, главен продуктов директор на AtScale, лавинообразното нарастване на количеството от данни, събирани и съхранявани от организации по целия свят през последните няколко десетилетия, е неоспоримо, а способността за бърз достъп до тях и за ефективното им анализиране вече е от решаващо значение за всеки бизнес. Forrester Research твърди, че през 2019 г. в анализиране на големи информационни масиви ще бъдат инвестирани 140 млрд. долара.
„Живеем с свят, в който повече от 5 млрд. души всекидневно говорят по телефона, пишат съобщения, туитват, сърфират. Във всяка минута се раждат 571 нови сайта, на месец във Фейсбук се споделят 30 млрд. единици информация. Между 2009 и 2020 г. това „производство“ на данни ще се е увеличило с 440%“, посочва Хаузър. Именно в тази хаотична среда Atscale внася ред, позволявайки на бизнеса да извлече необходимата информация от широк кръг данни с лекота, бързина и сигурност. Целта, естествено, е ефективност. Липсата на ефективност в управлението на данни може да струва на компаниите до 35% от оперативните им приходи или загуби от 600 млрд. долара годишно само за бизнеса в щатите.