събота, 23 февруари 2019  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6089 прочитания

    „Съдърланд” планира да нарасне до 3 000 души в България през 2019

    Каква беше 2018 за компанията и какви са целите за тази година - Димитър Гълъбов, изпълнителен директор на „Съдърланд България”
    30 януари 2019, 15:40 a+ a- a

    Димитър Гълъбов, изпълнителен директор на „Съдърланд България”

    През 2018 компанията за трансформация на бизнес процеси „Съдърланд” отбеляза 10 години от стъпването си в България. Към момента в офисите на компанията в София, Варна и Бургас работят над 2 500 души, като плановете за тази година са техният брой да нарасне до 3 000 души. Какво се промени за тези 10 години, с какво ще бъде запомнена 2018, какви са плановете за 2019 и с какви специалисти компанията планира да разшири екипа си в страната?  Вижте какво каза по тези и други въпроси Димитър Гълъбов, изпълнителен директор на „Съдърланд България”.

    Г-н Гълъбов, каква беше годината за „Съдърланд”? Какво се промени от стъпването ви в България досега?
    Миналата година беше изключително успешна за компанията. Официално тя премина под знака на 10-годишнината от отварянето на първия офис на „Съдърланд” в България. Оттогава насам се развиваме с изключително динамични темпове като резултатите от  последните няколко години наистина заслужават специално внимание. През декември отбелязахме рекорден ръст, достигайки 2 500 служители в трите си локации – София, Варна и Бургас, като планираме да наемем нови колеги и да достигнем 3 000 тази година.

    Годината беше запомнена и с откриването на нашия последен, пети офис, като успяхме и изцяло да ребрандираме всички от тях с новата ни корпоративна идентичност. Варна и Бургас също отбелязаха забележителен растеж. Освен нови клиенти и в двата града, екипите ни там се увеличиха средно с над 60%. Както в София, така и в двете ни други локации сме изградили много добри отношения  с общините и с образователните институции. За нас е важно да допринасяме на местно ниво – предлагаме кариерни възможности както на опитни и вече обучени специалисти, така и на млади таланти, които тепърва се запознават с работата по международни стандарти, предоставяйки им един добър старт в кариерата. За голяма част от младите хора това е фактор да останат в своя град след завършване на висшето си образование.

    Върху какви проекти работите в момента и кои са най-големите ви клиенти?
    За 10 години успяхме да разширим  портфолиото си с присъствието на над 19 топ клиенти в различни индустрии, сред които компании като Spotify, Hilton, GoDaddy, лидер в онлайн търговията, световноизвестна авиокомпания, глобална софтуерна корпорация,  лидер в защитата на данни на корпоративно ниво, както и една от най-обичаните и магични компании на няколко поколения. Услугите, които предоставяме на своите клиенти, са изключително интересни и достигат до милиони крайни потребители в цял свят. Проектите ни са от пет различни индустрии, като всички са глобални и световноизвестни компании, с които заедно сме растели през годините както като екип, така и като услуги, които предлагаме. Колегите в различните проекти всъщност са хората зад всеки клик, резервация, плейлист, запазен самолетен билет и много, много други.

    Обслужването на клиенти от различни индустрии ни дава възможност като работодател да предлагаме позиции с различна насоченост – от обслужване на клиенти, подходящо за всеки, който говори чужд език и обича да помага на клиентите, продължаваме с технологично насочени проекти, предлагащи възможности за хора, които се стремят към кариера като технически инженери в света на ИТ, гейминг проекти, позиции, които са с финансова насоченост и много, много други.

    Мога да споделя, че от началото на работа с различните проекти например колегите са помогнали на над 185 хиляди души да реализират мечтаната си почивка, направили са самолетни резервации за около 15 млн. пътници до над 120 локации, за друг пък от споменатите клиенти сме доставили близо 10 млн. плейлисти до над милион крайни техни потребители. Представяте си колко динамичен и интересен е всеки ден в  „Съдърланд”.

    Какви нови позиции разкривате най-често и от какви хора имате нужда?
    Нашите служители са мотивирани и отговорни хора, които бързо заемат своята роля в екипа. Владеят поне един чужд език, комуникират свободно и са мотивирани да научат детайли за работата. Необходимите умения, за да се превърнат в специалисти в областта си, ги осигуряваме ние от „Съдърланд” – всеки колега преминава през първоначално обучение, което му дава нужните знания и увереност за работа. Имаме и много млади служители, за които  „Съдърланд” е точният старт на тяхната кариера.

    Хората с потенциал и желание намират своето развитие в рамките на компанията, като това може да се случи в изключително кратки срокове, нещо което обикновено не се случва в други компании. За изминалата година над 200 от нашите служители са получили повишение в работата си.

    На какво държите в процеса на подбор?
    Целта ни в процеса на подбор на нови попълнения в екипа на компанията е да се идентифицират тези, които биха положили допълнително усилие, които са ангажирани и биха се постарали повече, защото това създава необходимите условия за предоставяне на отлични услуги. Ценни са също и тези кадри, които искат да се усъвършенстват и развиват в дългосрочен план.

    От своя страна, „Съдърланд” предоставя на всички служители възможността да се развиват. Екипите ни са много разнообразни и колегите работят по проекти включващи различни пазари и функции. Различията и разнообразието са огромно предимство – общуваме и обменяме опит на международно ниво и се учим взаимно. 

    Имате ли чужденци?
    Мога да споделя, че около 10% от всичките ни колеги са чужденци, които са избрали нашата страна за да живеят и работят. Имаме колеги от почти всяка точка на света. Когато станат част от екипа на „Съдърланд” те срещат топла и приятелска обстановка – заедно празнуваме рождени дни, важни събития в компанията и много други поводи. Работейки в международна обстановка, всеки ден научаваш нещо ново за културата на другите – национални ястия, празници и традиции.

    Знаем колко е важно нашите служители от други страни да се чувстват добре още от първия си ден в България и именно заради това имаме специално разработена програма, насочена към тях, която им помага първо при релокацията и първите седмици тук в България и след това при адаптацията им. Така сме сигурни, че служителите ни се чувстват в „Съдърланд” като у дома си. Неформалната комуникация, отличната работна среда и приятната атмосфера са предпоставка за създаването на много приятелства и баланс между работа и социален живот. Тук наистина всеки може да намери своето място и да се чувства добре и себе си. 

    Как „Съдърланд” като компания успява в надпреварата за привличане и задържане на таланти?
    Ние извършваме ежегодно наше вътрешно проучване на ангажираността и удовлетвореността сред служителите ни. Това, което ни показва е, че възможностите за кариерно развитие, признанието от свършената работа и репутацията на компанията са водещи при техния избор за работодател.

    Нашите служители са ключът към успеха ни. Ние ги подкрепяме да се изявяват и да развиват своите интереси и извън офиса. Сред тях имаме успешни певци, сноубордисти, акробати, балерини.

    Впечатлението за „Съдърланд” като работодател се създава още на ниво кандидатстване и интервю за работа, преминава през процеса на въвеждащо обучение и запознаване с работата, взаимоотношения с прекия ръководител и колегите, възможностите, които се предоставят на всеки един вътрешно и дори моментът, в който служителят се разделя с компанията.  Последното ни вътрешно проучване показа, че над 80% от колегите се чувстват горди да са част от „Съдърланд” и биха препоръчали компанията на близки и приятели. Това е страхотен резултат, с който много се гордеем.

    Като социално отговорна компания редовно участваме или организираме инициативи с различни каузи, на повечето от които колегите са поканени да дойдат със свои приятели или част от семействата си. Традиционно на годишна база се включват стотици колеги в трите ни града, като подкрепяме много разнообразни каузи, свързани с образованието, околната среда, хора в неравностойно положение и много други. 

    През годината подкрепихме и създадохме редица запомнящи се събития, голяма част от които бяха и за нашите служители – веднага се сещам за летните ни събития със скоростния радар, който събра феновете на футбола през лятото, светещ цепелин, невероятни морски и зимни партита, дори военна обстановка, включваща джипове и камиони, сандъци с амуниции, горящи варели, лодки в езерото, част от оригиналния декор на „Непобедимите“ (The Expendables) и много, много други.

    Какви са плановете ви за 2019?
    Има няколко насоки, в които ще фокусираме усилията си. Едната е да продължим да се разрастваме в трите града, в които оперираме. От друга страна, ще насочим още повече усилия в посока на хората – за нас в „Съдърланд” наистина е важно да се развиваме като работодател. Това не означава просто да продължаваме да предлагаме атрактивно възнаграждение и да отразяваме съвременните тенденции на пазара на труда. Това означава наистина да виждаме напред в развитието на нашите таланти.

    Обучението и развитието са приоритет в компанията, като освен въвеждащи обучения, свързани с ежедневната работа (софтуерни, езикови и други курсове), се провеждат и такива, насочени към личното и професионално развитие.

    Проведохме поредно успешно издание на нашата Sutherland Езикова академия и стартирахме Техническа академия, която цели да предостави безплатно обучение за всеки, който иска да стартира своята кариера в сферата на техническото инженерство. „Съдърланд” успешно усъвършенства и своята уникална програма Sutherland академия за мениджъри -  динамична лидерска програма, която следва поетапен подход за учене и развитие на бъдещите мениджъри на екипи в компанията. На този етап мога да разкрия, че екипът ни работи много и през настоящата 2019 не само ще надградим съществуващите си програми, но и ще представим нови такива, така че да развием своите таланти по най-добрия начин. Скоро ще можем да разкрием повече детайли и на тази тема.

      

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    Системите за автономно спиране може да станат задължителни в ЕС
    Европейският парламент ще гласува въвеждането на закон, изискващ наличието на технологиите за сигурност
    преди 14 часа
    Каква ще е 2019 през погледа на строителния бранш?
    Строителните предприемачи очакват умерено поскъпване на имотите в рамките на 5%
    преди 15 часа
    Потвърдено: Кирил Домусчиев купува "Нова телевизия"
    MTG потвръди, че ще продаде 95% от "Нова броудкастинг груп" за 185 млн. евро
    преди 16 часа