Предложението на консорциума ще съдържа планове за реконструкция на летището, както и дизайн за напълно нов Терминал 3
Manchester Airport Group (MAG), най-голямата британска летищна група, потвърждава, че ще участва в тръжната процедура за отдаване на концесия на летище София за следващите 35 години, въпреки че на 1 февруари българското правителство обяви удължаване на крайния срок до 3 април 2019. Заедно с партньора си в консорциума, китайския строителен гигант BCEG, MAG имаше готовност да подаде своята оферта в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) в София на 5 февруари. MAG потвърждава, че въпреки, че не е поискал това удължаване на крайния срок, има намерение да вземе участие в тръжната процедура и възнамерява да подаде оферта до новия краен срок 3 април 2019.
MAG управлява три от основните летища във Великобритания – Манчестър, Лондон Станстед и Ийст Мидландс, които заедно обслужват 60 милиона пътници на година, до над 270 дестинации чрез 70 авиолинии. В момента MAG инвестира над 1.5 милиарда английски лири (3.2 милиарда лева) в летищата си във Великобритания, а BCEG строи най-големия конструктивен проект в авиация в света – пекинското международно летище Даксинг.
Андрю Харисън, Изпълнителен директор по летищни услуги на MAG, споделя: “Бяхме готови да подадем офертата си в София днес, но подкрепяме новата времева рамка и ще работим до новия краен срок.”
Предложението на консорциума към българското правителство, когато бъде подадено, ще съдържа сериозни планове за реконструкция на летището, както и дизайни за напълно нов Терминал 3.
В офертата си MAG ще се възползва от уникалните умения и предишен опит на китайския строителен гигант BCEG, който в момента изгражда Пекинското международно летище Даксинг. Проектът Beijing Daxing се състои от четири писти, 268 самолетни стоянки и площ на терминалите от над 700,000 квадратни метра. Когато заработи на пълен капацитет, това се очаква да бъде най-натовареното летище в света от към трафик на пътници, обслужвайки 620,000 полета и над 100 милиона пътници всяка година. Участието на BCEG ще спомогне също и за заздравяването на икономическите връзки между Китай и България, които вече се подкрепят от китайското правителство с инициативата „Един пояс, един път“.
Ксинг Ян, Регионален директор на BCEG, споделя: “Ние разглеждаме процедурата като първи от потенциално много следващи строителни проекти в и около летище София и с удоволствие ще работим в тясно сътрудничество с MAG за подобряване на транспортната инфраструктура и стабилно позициониране на летище София на авиационната и туристическата карта. Летище София ще допринесе значително за процъфтяването на района и за успеха на България и нейните граждани.”