петък, 19 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3229 прочитания

    БСК излезе със становище относно проекта за промени в Наредба Н-18

    Вижте какви са коментарите и предложенията на браншовата организация
    27 юни 2019, 09:45 a+ a- a

    От Българска стопанска камара публикуваха официално становище относно най-новия проект за изменение на Наредба Н-18, предложен за обществено обсъждане. Ето и какви коментари и предложения отправят от браншовата организация:

    „БСК подкрепя предложеното удължаване на срока до 30.09.2019 г., в който лицата, използващи ЕСФП, следва да приведат дейността си в съответствие с изискванията на Наредбата. Осигуряването на допълнителен срок ще позволи да не се възпрепятства работата на търговците, които имат сключен договор и изготвен график за внедряване на ЕСФП в своите обекти. 

    Във връзка с предложената промяна поддържаме нашето становище, изразено с писмо Изх. № 05-15-3/15.03.2019 г. и приложена към него Таблица с предложения на браншови организации и фирми, за предвиждане на процедура за регистриране на инциденти и допускане на работа в „авариен режим“ от лицата, използващи електронни системи с фискална памет (ЕСФП), в случаи на нарушена дистанционна връзка или форсмажорни обстоятелства. Това ще позволи на търговците да не блокират своята работа, когато при форсмажорни събития е нарушена комуникация със сървърите на НАП, поради невъзможност за предаване на данни по мрежата на мобилния оператор в определени райони или за цялата страна. 

    С оглед на постигнатия напредък в дейността на работните групи в НАП, с участие на бизнеса, предлагаме допълнителни изменения в Наредбата, както следва: 

    Отпадане на необходимостта от отпечатване на дневни финансови отчети на фискално устройство (ФУ) и тяхното съхраняване в книга. Предвиждането на възможност за автоматично генериране на дневен финансов отчет и задължението за предаване на информация от ФУ за регистрираните продажби на всеки 5-минутен интервал позволяват да се намали административната тежест върху бизнеса, без да се увредят интересите на фиска;

    Допускане на възможност за използване на втория комуникационен канал на ФУ за отдалечен достъп, пренос на информация от/към фискалните устройства. Това ще съкрати необходимото време за техническо обслужване и ще позволи дистанционно да се осъвременява софтуерът, без да е необходимо ФУ да напуска търговския обект;

    Разширяване на възможностите за използване на фискални устройства, вградени в автомати на самообслужване (ФУВАС). Понастоящем използването на тези устройства е регламентирано единствено за регистриране и отчитане на продажби на стоки и услуги с развлекателен характер, като в този случай фискалният бон, регистриращ продажбата, се визуализира само на дисплей, без да се издава хартиен документ. За всички останали продажби на услуги, регистрирани чрез автомат на самообслужване, търговците са длъжни да издават фискална касова бележка на хартиен носител от фискален принтер, вграден в автомата за самообслужване. Предвид техническите затруднения за монтиране на фискален принтер в автоматите за самообслужване и незначителната стойност на продаваните услуги (автомивки на самообслужване, платено паркиране и др.) считаме, че подобна възможност ще доведе до намаляване на административната тежест и разширяване на използваните автоматизирани решения в сферата на услугите.

    Използваме възможността отново да апелираме за прецизиране на текстове в Наредбата, които създават прекомерна административна тежест или ограничения, например: 

    Изискването софтуерът за управление на продажби задължително да поддържа интерфейс на български език (Приложение № 29 към чл. 52а; т. 1). Предлагаме това изискване да се отнася само за модулите, които експортират данни за целите на фискалния контрол;

    Да се предвиди ясна дефиниция на понятието „дублираща функционалност“ на софтуер за управление на продажбите (Приложение № 29 към чл. 52а; т. 3);

    Да се прецизира изискването софтуерът да не притежава възможност за работа в тестов режим, режим за обучение или друг подобен (Приложение № 29 към чл. 52а; т. 20). Считаме че подобна забрана е прекомерна в случаите, когато обученията на персонала и тестовете се извършват върху инсталиран софтуер в търговски обект, към който е свързано ФУ;

    Прецизиране на изискванията за предоставяне на информация, съгласно Приложение № 32 към чл. 52з, ал. 1. Част от изискваната информация често е извън експертизата на търговеца (т. т. 11,12,13) или създава допълнителна административна тежест - напр., броят и предназначението на нефискалните печатащи устройства, свързани към софтуера (т. 16) и др.“

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 14 часа
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 1 ден
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 1 ден
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 1 ден
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 2 дни
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство