четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4833 прочитания

    Multisport: Риск от монопол няма

    Как се развива секторът на фитнес услугите в България през погледа на компанията, споделя нейният изпълнителен директор Цветан Иванов пред Economy.bg
    02 юли 2019, 09:38 a+ a- a

    В България има над 600 малки и средни предприятия в областта на фитнес индустрията, в които са заети над 50 000 души, а годишният оборот на тези компании е между 80 и 100 млн. лв. Инвестициите в бранша са над 100 млн., а проникването в пазара е около 5 % (при средно в ЕС 7,8%, а в някои страни – 21%), сочат данни на Българската асоциация за здраве и фитнес (БАЗФ, член на БСК).

    На пазара действат няколко големи компании, предоставящи посреднически услуги между фитнес центровете и техните крайни клиенти. Според БАЗФ има риск някоя от тези компании да стане монополист и впоследствие фитнес центровете да загубят собствените си клиенти, контрола върху ценообразуването, достъпа, бранда и др.

    Как изглежда пазарът през погледа на една от компаниите лидери при предоставянето на посреднически услуги попитахме Цветан Иванов, изпълнителен директор на Бенефит Системс (Multisport). Ето какво сподели той пред Economy.bg:

    Към този момент с колко обекта в страната имате сключени партньорства за предоставяне от тяхна страна на услуги на Ваши клиенти при преференциални цени?
    Към момента в партньорската ни мрежа има малко над 850 спортни обекта.

    За последните две години с какъв темп е нараствал техният брой?
    От 2017 досега броят спортни обекти е нараснал с над 70%.

    Какъв пазарен дял притежавате към момента?
    Няма изнесени публични данни какъв е броят на потребителите на другите 3 доставчика. Но оценяваме пазарa на социални придобивки колкото са заетите в България – над 2 млн. души. Имаме над 80 000 ползватели, което прави ок. 4% от работещото население. 

    Според Вас има ли риск от възникване на монопол на пазара на фитнес услуги?
    Риск от монопол няма, в страната ни оперират 4 доставчици на подобни услуги, което на практика прави пазара конкурентен. По наши наблюдения, индустрията за спортни услуги дори се развива с по-бързи темпове. В големите и малките населени места се откриват нови спортни клубове с разнообразни и не толкова широко разпространени в България спортни занимания като трамплини, скейт парк и ски на закрито и много други. Спортуващите хора, от своя страна, търсят все по-голямо разнообразие от активности и това формира тенденцията, че пазарът на спортни услуги ще продължи да се развива в положителна насока.

    От какви критерии се ръководите, когато избирате на кои обекти да предложите партньорства?
    Отворени сме да работим с абсолютно всички клубове и спортни центрове, независимо от това дали са големи или малки. Идеята е да създадем максимално широка мрежа от гледна точка на географско местоположение и предлагани услуги.  За нас е изключително важно да предоставим улеснен достъп на работещите хора до спортните зали както в по-големите населени места, така и в по-малките такива, за да мотивираме работещото население в цялата страна да спортува повече. 

    На всички обекти еднакви условия ли предлагате?
    Опитваме се да прилагаме индивидуален подход към всеки един спортен обект, тъй като всеки от тях има различни характеристики по отношение на предлаганите спортни услуги, местоположение и други фактори. 

    Имате ли обобщени данни след включване към партньорската ви мрежа средно с колко нарастват оборотите на съответните обекти?
    Не можем да направим подобно обобщение, защото не разполагаме с данни за съотношението на клиентите на обектите с и без MultiSport карти. 

    Към момента компанията управлява ли самостоятелно или чрез други дружества собствени фитнес центрове? Колко са те на брой и планира ли се отварянето на още? Типично ли е за компанията да инвестира в залите на своите партньори? При какви условия може да се случи това?
    Фит Инвест България, дружество от групата на Бенефит Системс, отвори 6 фитнес клуба през последната година. Не се планира да се отварят зали в близко бъдеще. Компанията полага усилия в подобряване на качеството на услугите, предлагани от своите партньори, както и подпомага развитието на бизнеса им. Например за следващата година сме планирали да организираме серия от бизнес обучения, в които партньорите ни ще могат да се включат при покриването на определени критерии. 

    Считате ли, че по някакъв начин по-малките обекти са ощетени от условията, които им предлагате?
    Напротив, по-малките спортни зали често нямат човешкия и времеви ресурс да популяризират активно своята дейност и като им оказваме комуникационна и маркетингова подкрепа, ние им осигуряваме повече познатост и нови клиенти. За собствениците на спортни зали сътрудничеството с MultiSport носи допълнителен приход, който им помага да развиват бизнеса си и да подобряват услугите си.

    Как виждате ролята на посредници като Вас за развитието на сектора в България и спортната култура?
    Мисията на MultiSport е да направи спорта в цялата страна по-достъпен и да насърчава активния начин на живот сред всички работещи хора и техните близки. Вярваме, че успяхме да предизвикаме много хора, които никога не са спортували, да влязат в залата и да опитат различни занимания. Спортните обекти станаха по-популярни и получиха достъп до нова аудитория, която им донесе стабилност да се развиват и да подобряват услугите си. Секторът расте и се развива и тенденцията е хората да водят все по-активен начин на живот. В допълнение, ще продължим да организираме и инициативи, които да популяризират активния начин на живот сред работещите хора и да ги мотивират да спортуват. Пример за такава инициатива тази година е „Ден на маратонката“. 

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 3 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 4 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 6 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 8 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк