петък, 10 април 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    747 прочитания

    Намалява административната тежест при издаването на лицензи и разрешителни за превоз

    Изпитите за водачи ще се провеждат по нови правила, ще бъде създадена единна информационна система на ИА „Автомобилна администрация“
    09 октомври 2019, 15:44 a+ a- a

    Кабинетът одобри предложените от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков мерки за подобряване на дейността на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ (ИААА), съобщиха от правителствената пресслужба. Мерките са свързани с издаването на лицензи, контролната и административно наказателната дейност, както и организирането на изпитите на кандидатите за водачи.

    По отношение на предоставянето на лицензи и разрешителни за извършване на превоз на пътници и товари, ще бъдат приложени мерки за намаляване на административната тежест за компаниите чрез ускорено и улеснено издаване на лицензи, повишаване на ефективността на ИААА и намаляване на условията за злоупотреби. Планира се надграждане на информационната система за резервиране на еднократни разрешителни и за автоматизирано разпределение на многократните ЕКМТ/СЕМТ разрешителни.

    При организирането и провеждането на изпитите на кандидатите за водачи е планирано създаването на интегрирана електронна система за контрол на изпитите, чрез провеждане на практическите изпити в моторни превозни средства, оборудвани с видеонаблюдение и датчици, отразяващи автоматично грешките. По този начин ще бъде ограничен субективния фактор и ще се осигури контрол върху маршрута на изпита. Изпитът ще се провежда само от служител на ИААА без присъствието на представител на учебния център, което ще гарантира провеждането му в контролирана среда, уточняват от Министерски съвет.

    Предвижда се разработването на единна информационна система на ИА „Автомобилна администрация“, тъй като сегашната е набор от модули по отделни дейност, с ниска степен на интеграция помежду им или с външни регистри. Наличните електронни услуги са от „първо поколение“ и позволяват единствено подаване с квалифициран електронен подпис. С изграждането на единната информационна система ще бъде осигурено автоматизиране на процесите по обработването на заявленията за административни услуги, чрез свързаност с външни и вътрешни за агенцията регистри и информационни системи. Това ще намали регулаторната тежест за бизнеса и чувствително ще ограничи броя на изискваните документи.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 18 минути
    Страните от ОПЕК+ договорят най-мащабната петролна сделка
    Достатъчна ли е тя, за да се сложи край на петролната ценова война?
    преди 1 час
    Covid-19 може да се реактивира при излекувани пациенти?
    51 излекувани пациенти в Южна Корея с повторно положителни тестове поставят много въпроси относно коронавируса
    преди 2 часа
    Свободните артисти ще имат право на три минимални заплати
    Очаква се около 1 200 души да се възползват от мярката
    преди 3 часа
    72 000 са се регистрирали като безработни от началото на извънредното положение
    1 553 заявления са подадени по програмата 60/40 на 9 април, обяви на извънреден брифинг министър Деница Сачева
    преди 3 часа
    Общият информационен портал за COVID-19 вече е достъпен
    Целта е да се улеснят гражданите и бизнеса, като се събере информацията на едно място