вторник, 29 септември 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    916 прочитания

    Намалява административната тежест при издаването на лицензи и разрешителни за превоз

    Изпитите за водачи ще се провеждат по нови правила, ще бъде създадена единна информационна система на ИА „Автомобилна администрация“
    09 октомври 2019, 15:44 a+ a- a

    Кабинетът одобри предложените от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков мерки за подобряване на дейността на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ (ИААА), съобщиха от правителствената пресслужба. Мерките са свързани с издаването на лицензи, контролната и административно наказателната дейност, както и организирането на изпитите на кандидатите за водачи.

    По отношение на предоставянето на лицензи и разрешителни за извършване на превоз на пътници и товари, ще бъдат приложени мерки за намаляване на административната тежест за компаниите чрез ускорено и улеснено издаване на лицензи, повишаване на ефективността на ИААА и намаляване на условията за злоупотреби. Планира се надграждане на информационната система за резервиране на еднократни разрешителни и за автоматизирано разпределение на многократните ЕКМТ/СЕМТ разрешителни.

    При организирането и провеждането на изпитите на кандидатите за водачи е планирано създаването на интегрирана електронна система за контрол на изпитите, чрез провеждане на практическите изпити в моторни превозни средства, оборудвани с видеонаблюдение и датчици, отразяващи автоматично грешките. По този начин ще бъде ограничен субективния фактор и ще се осигури контрол върху маршрута на изпита. Изпитът ще се провежда само от служител на ИААА без присъствието на представител на учебния център, което ще гарантира провеждането му в контролирана среда, уточняват от Министерски съвет.

    Предвижда се разработването на единна информационна система на ИА „Автомобилна администрация“, тъй като сегашната е набор от модули по отделни дейност, с ниска степен на интеграция помежду им или с външни регистри. Наличните електронни услуги са от „първо поколение“ и позволяват единствено подаване с квалифициран електронен подпис. С изграждането на единната информационна система ще бъде осигурено автоматизиране на процесите по обработването на заявленията за административни услуги, чрез свързаност с външни и вътрешни за агенцията регистри и информационни системи. Това ще намали регулаторната тежест за бизнеса и чувствително ще ограничи броя на изискваните документи.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    Близо 550 хил. българи са посетили черноморските ни курорти през лятото
    Чуждестранните туристи у нас от началото на годината са около 1,1 млн.
    преди 15 часа
    FT: Европейски компании ще загубят 700 000 работни места при Брекзит без сделка
    Земеделските износители от България също ще пострадат, сочи ново проучване
    преди 15 часа
    Швейцария гласува против промени в свободата на придвижването в ЕС
    В страната се проведе референдум, запитващ обществото за условията за придвижване на европейски граждани
    преди 18 часа
    ЕС одобри 511 млн. евро за България за краткосрочна заетост
    Предстои ЕК да набере средствата на международните капиталови пазари от името на ЕС
    преди 18 часа
    БСК подновява искането за електронна трудова книжка
    От няколко месеца БСК и БАУХ работят съвместно по актуализиране на предложението за преход от хартиена към електронна трудова книжка