Китайската платформа за електронни продажби отчете нов рекорд в Деня на необвързаните
Китайската платформа за електронна търговия Alibaba отчете продажби в размер на 158,31 милиарда юана ($22,63 млрд.) само за първите 9 часа в Деня на необвързаните*. Сумата е с 25% по-висока от миналогодишната, отбелязва CNBC.
Даниел Зен, председател на борда на директорите и главен изпълнителен директор на Alibaba, промотира Деня на необвързаните като „фестивал на пазаруването“ от 2009 насам. Постепенно денят се превръща в най-голямото онлайн събитие за пазаруване в света.
Миналата година нетните продажби в този ден достигнаха $30 милиарда, което кара приходите от Кибер понеделника в САЩ ($7,9 млрд.) да изглеждат миниатюрни, отбелязва CNBC. Въпреки това отчетения през 2018 ръст в размер на 27% е най-ниският в 10-годишната история на събитието.
*Денят на необвързаните се чества на 11 ноември се счита за еквивалента на Свети Валентин в Китай, въпреки че отбелязва необвързаните хора