събота, 23 септември 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3173 прочитания

    Над 67% от продуктите в Billa, Kaufland, Lidl и T MARKET са българско производство

    Всяка верига работи с между 120 и 200 български производители
    10 декември 2019, 13:45 a+ a- a

    Повече от 67% от асортимента в основните хранителни категории в търговските обекти на Billa, Kaufland, Lidl и T MARKET в България се състои от български продукти. Този дял е най-висок при месните продукти – 76%, следван от хляба със 73%, млечните продукти с 64% и плодове и зеленчуци с 57%.

    Това показват данните от анкета за работа с български производители сред членовете на Сдружението за модерна търговия (СМТ) "Билла България”, "Кауфланд България”, "Лидл България” и “Максима България”. Тези четири компании са сред най-големите ритейлъри у нас с общ пазарен дял от над 30% в сектора на търговията с бързооборотни стоки и имат повече от 360 магазина в цяла България.

    През последната година четири от най-големите търговски вериги у нас са изкупили повече от 111 000 тона плодове и зеленчуци от български производители. Сред тях са над 15 000 тона ябълки, почти 28 000 тона картофи, повече от 5 000 000 броя листни зеленчуци, близо 27 000 тона дини и пъпеши и над 10 000 тона домати.

    Всяка от четирите вериги работи с между 120 и 200 родни производители и помага за развитието на техния бизнес. Български компании произвеждат и почти 40% от продуктите под собствени марки на ритейлърите.

    Според експерти от веригите, българските производители могат да работят успешно с големите търговски компании, ако покриват няколко важни условия. Сред тях са да предлагат продукти с постоянно високо качество и по международните стандарти и да могат да доставят договорените количества в срок и с подходяща опаковка. Покриването на тези критерии може да отвори и вратите  към външни пазари, което са постигнали повече от 45 български компании. Благодарение на партньорството си с търговските вериги те успешно реализират продукцията си в чужбина. 

    „Една от основните причини милиони българи да пазаруват всеки месец в магазините на търговските вериги е предлагането на огромно разнообразие от качествени български продукти, които хората харесват и търсят. Партньорството между нашите членове и родните производители помага за развитието на бизнеса и повишаването на конкурентоспособността на стотици български компании, което е от полза за клиентите, за компаниите и за икономиката на страната.“, коментира изпълнителният директор на СМТ Йордан Матеев.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    Банката на Англия остави лихвите непроменени
    Намалена е прогнозата за икономически ръст за третото тримесечие
    преди 2 дни
    Plan A привлече 27 млн. долара финансиране
    С набраните средства софтуерната компания планира да удвои броя на служителите си до над 240 и да разшири присъствието си на пазара в Европа
    преди 2 дни
    Според Тегмарк технологията за AI не бива да е с отворен код
    Ученият, който стои зад писмото, призоваващо за пауза в разработването на мощни системи за AI, заяви, че писмото му е имало по-голям ефект от очаквания
    преди 2 дни
    Започнаха реални действия за строителството на Дунав мост 3
    В началото на 2024 се очаква да стане ясно дали проектът за втори мост Русе-Гюргево е одобрен за финансиране
    21 септември 2023, 13:54
    България получи 80 640 дози от новата ваксина срещу COVID-19
    Прилагането им ще стартира от следващата седмица