четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7012 прочитания

    Георги Христов, Fourth България: Местим се в двойно по-голям офис и продължаваме разрастването си в България

    За плановете на компанията и какво се промени след сливането ѝ с HotSchedules, разговаряме с Георги Христов, ръководител на отдел „Разработване на софтуер“ в технологичния хъб на Fourth в България
    06 февруари 2020, 11:10 a+ a- a

    Георги Христов е ръководител на отдел „Разработване на софтуер“ в технологичния център на Fourth в България. Отговаря за повече от 100 софтуерни инженери в София, групирани в над 14 екипа, които развиват и поддържат по-голямата част от софтуерните решения на компанията. Тези решения се използват успешно и ежедневно вече почти 20 години от хиляди клиенти на Fourth в цял свят. След сливането с HotSchedules през 2019, Fourth получи още по-големи възможности за техническо и бизнес развитие. Как тази сделка ще се отрази на екипа на компанията в България и какво ново предстои? Вижте какво разказа Георги Христов пред камерата на Economy.bg.

    С какво се занимава Fourth?

    Каква компания е Fourth и с какво се занимава?
    Fourth е продуктова софтуерна компания, създадена през 2000 година в Лондон. Мисията на компанията е трансформиране на хотелиерския и ресторантьорския бизнес чрез технологии. Основателите на компанията имат дългогодишен опит в управлението на хотели и ресторанти и целта им е да помогнат на своите колеги в бранша чрез софтуер. Оттогава компанията се разви значително. Имаме клиенти по цял свят, повечето от които са във Великобритания. Работим както с единични ресторанти и вериги от среден мащаб, така и с едни от най-големите ресторантьорски вериги с локации по цял свят. Във Великобритания например наши големи клиенти са Pizza Express, The Restaurant Group и Greene King. Философията ни е изграждане на дългосрочен ангажимент с нашите клиенти. И до момента нашият първи клиент продължава да работи с нас.

    Каква година беше 2019 за Fourth България?

    Каква беше 2019 за Fourth България и какво се промени от стъпването на компанията в София до момента?
    За технологичния център на Fourth в България 2019 беше година на устойчив растеж. Както се случва и през последните четири години, откогато компанията има офис в България. Технологичният хъб на  Fourth в София отвори врати през лятото на 2015 година и оттогава не спираме да растем както като брой хора, така и като значимост към мисията на компанията. Когато стартирахме, бяхме 4 души, сега сме над 140 висококвалифицирани специалисти. Имаме програмисти, QA специалисти, скръм мастъри, дизайнери на потребителски интерфейс, ръководители на софтуерни екипи. Това са най-масовите роли в офиса и такива, от които най-често имаме нужда и разкриваме нови позиции.

    Продължаваме да влагаме много усилия в развиването на хората с оглед на мисията и ценностите на компанията. Гордеем се с доста успешно завършени стажантски програми през миналата година и че можем да предложим на много хора старт на кариерата при нас. Наред с това инвестираме много и в развитието на хората си, включително чрез добиване на опит на различни роли. 

    Иначе през последните 4 години офисът ни в София успя успешно да поеме отговорността за поддръжката и последващата разработка и усъвършенстване на по-голяма част от софтуерните продукти на компанията.

    Какви продукти предлага Fourth?
    Fourth предоставя на своите клиенти решения през формата „софтуер като услуга“ (Software-as-a-Service – SaaS), т.е. нашите решения живеят в облака. Тай като мисията ни през последните години е да направим нашия софтуер достъпен през всякакво устройство, с акцент върху мобилните, все по-мащабно базираме нашите имплементации на технологии като React и React Native. Също така се възползваме и от широкоразпространените услуги на Microsoft Azure и Amazon Web Services и базираме нашия Back-end на .Net, Java и Node.js. Това предстои и занапред като възможности за всички софтуерни инженери в нашия екип. 

    За сливането с HotSchedules

    Наскоро обявихте сливането си с HotSchedules. Как се стигна до това решение и как то ще се отрази на бизнеса на компанията и съответно на екипа в България?
    Сливането с HotSchedules беше най-значимото събитие и за двете компании през изминалата година. То се случи през лятото. Fourth и HotSchedules са с много сходна история. И двете са основани през 2000 година. HotSchedules в САЩ, а Fourth в Лондон. Двете компании имат идентична мисия и сливането беше  естествен ход в развитието ни.  HotSchedules са лидери в САЩ, ние във Великобритания, и сливайки се, станахме световен лидер в доставянето на цялостни решения за управление на хотели и ресторанти. Общото ни портфолио вече предлага цялостни решения за управление както на инвентара, така и на персонала. 

    Дайте пример как Вашите решения решават реален проблем.
    Представете си, че сте мениджър на сравнително голяма верига ресторанти и знаете, че следващата седмица предстои голямо футболно събитие. Имате няколко ресторанта, които са в непосредствена близост, и това естествено предполага по-голяма натовареност в този период. Нашият софтуер може да помогне, като по прецизен начин изчисли колко точно персонал ще бъде необходим и какви предварителни поръчки на стоки и суровини трябва да се направят, за да бъде обслужването на клиентите на ниво. 

    По този начин, сливайки се, вече се грижим за над 120 000 обекта с над 2 милиона персонал по цял свят и техният брой продължава да расте. 

    В тази връзка и за технологичния център в София предстоят много нови предизвикателства от гледна точка и на мащаб, и на пазар, и на достъпност. Центърът в София вече е и част от мрежа от технологични центрове, разположени на 3 континента, което позволява на хората в офиса да  работят с колеги в САЩ, Великобритания, Украйна, Южна Африка и много други.

    Какво предстои тази година?

    Какво друго предстои през 2020?
    Сливането с HotSchedules ще ни изправи пред много нови технологични и комплексни предизвикателства, с които да продължим мисията за трансформирането на хотелиерския и ресторантьорския бизнес. Технологичният център в София играе ключова роля за това. Всеки един от нас ще има възможността със своя талант да допринесе за тази мисия и да улесни ежедневието на над 2 милиона души, които работят в сферата по цял свят. През тази година предстои да се преместим и в двойно по-голям офис. От една страна, с оглед на амбициите ни за разрастване, а от друга, за да подчертаем идентичността на компанията. Ще обособим страхотно работно пространство за софтуерните инженери, но ще има и репрезентационна част, където ще покажем хотели и ресторанти.

    За развитието и бъдещето на ИТ сектора в България

    През последните години ИТ секторът в България бележи бурно развитие и съответно заплатите продължават да растат. Очаквате ли тази тенденция да се запази и занапред?
    ИТ секторът в България е в постоянен растеж през последното десетилетие. А през последните години се ускорява значително. Това се потвърждава и от данните на Българска асоциация на софтуерните компании. Това води и до ръст в заплатите и отварянето на много нови позиции. Аз лично си пожелавам тази тенденция да продължи, но по устойчив начин и да издържи теста на времето. И отново бих направил релация към нашата компания и изобщо към продуктовите компании.  Ние, разбира се, се стремим да предлагаме конкурентна заплата на пазара, но това е естествено отражение на добре свършената работа през годината и добавената стойност, която сме успели да създадем. В нашия контекст например да спестим 5 минути на мениджъра на хотел или ресторант, който използва нашия софтуер. И това е нещо, което винаги има голям шанс за устойчивост и растеж във времето. 

    Затова смятам, че продуктовите компании са правилният формат за развитие на ИТ сектора в България. И повече хора, ангажирани в подобен тип компании. Както и развитие на стартъп компании, които са с потенциал да станат следващите продуктови компании. Това вече е работещ пазар, за разлика от аутсорсинг бизнеса.  Имаме от край до край реализирана връзката между това да напишеш код и той да бъде консумиран успешно.  В аутсорсинг бизнеса много често ангажиментите са на ниво проект и потенциалът още се реализира някъде в бъдеще. Ако въобще се реализира. Докато при продуктовите компании вече имаме клиенти, които използват софтуера на ежедневна база. Това, от една страна, е устойчивост за бизнеса, а от друга - за софтуерното инженерство. За разработчиците и всички участващи в този процес е много важно да знаят дали са си свършили добре работата, или има още поле за подобрение. Ние имаме възможност да получаваме обратна връзка от нашите клиенти, докато при някои от аутсорсинг компаниите това липсва. Може да мислим, че сме свършили работата, но докато някой не използва продукта или решението, няма как да сме сигурни. Така ние, като професионалисти, можем да развием уменията си в пълнота, а не само да правим нещата, както пише в книгите. 

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 7 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 9 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 10 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 12 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк