четвъртък, 06 август 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    511 прочитания

    Германия е най-предпочитаната страна за търговия и партньорство от българския бизнес

    Турция запазва второто място, а Китай и САЩ са на 3-та позиция
    14 февруари 2020, 09:22 a+ a- a

    Германия запазва лидерската си позиция по отношение на интереса на българския бизнес към икономическо сътрудничество. Това показват данните от проведеното анкетно проучване на Българска търговско-промишлена палата, според което 38% от фирмите посочват именно Германия като страна, с която имат интерес за търговия и партньорство.

    Страната е и най-големият и основен търговски партньор на България, като към октомври 2019 г. има увеличение на износа с 3,2%, достигайки над 7,2 млрд.лв. (15% от общия износ), припомнят от БТПП.

    Турция запазва второто място, а Китай и САЩ са на 3-та позиция, следвани от  Великобритания, Гърция и Полша. С Турция бележим намаление в износа поради поевтиняването на лирата и невъзможността да купуват същите количества суровини, но се наблюдава увеличение във вноса. С Китай наблюдаваме увеличение в стокообмена, като увеличаваме износа си с 4,3% и увеличаваме вноса с близо 12%. Вероятно текущото положение в азиатската страна ще забави търговските потоци с България, заради усложненията от коронавируса.

    Износът на стоки е основата за интересът на българските фирми за сътрудничество с чуждестранни партньори, посочват 65% от анкетираните. На втора позиция остава търсенето на партньор за съвместна инвестиция в България, а трето място  заема интересът за внос на стоки. Едва 5% от участвалите в проучването, посочват че интересът им за икономическо сътрудничество е свързан с търсене на партньор за съвместна инвестиция зад граница.

    Българският бизнес има интерес основно към партньорство с компании в сферата на храни и напитки (24%), машини и оборудване (19%), металургия (14%),  услуги (12%) и други. Компаниите имат интерес и в сферата на туризма, ИКТ и дървообработването.

    Над 1/3 от фирмите познават напълно условията за правене на бизнес в страните, с които търгуват, а 10% напълно не ги познават. 55 % от  компаниите имат частични знания и опит със страните, с които имат бизнес отношения. На тях могат да се представят добри практики и специфични черти на възприемане на бизнес културата и начините на правене на бизнес.

    Търговията с трети страни е водеща тема, която предизвиква интереса на бизнеса. Споразуменията за свободна търговия на ЕС, Инициативата за сътрудничество ЦИЕ и  Китай (17+1), Евразийския икономически съюз са останалите водещи теми, за които бизнесът иска БТПП да организира събития, показват резултатите от проучването. Темата за Brexit също предизвиква интерес, поради напредналите преговори и несигурността относно бъдещото развитие на отношенията между ЕС и Великобритания.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    ЕС реши да започне официално разследване на сделката между Google и Fitbit
    Комисията заяви, че мерките от страна на Google не са достатъчни да подсигурят конкуренцията
    преди 11 часа
    Virgin Atlantic подаде документи за фалит в САЩ
    Междувременно авиопревозвачът работи усилено по своя план за преструктуриране на стойност $1,5 млрд.
    преди 12 часа
    Златото удари нов рекорд - $2021 за унция
    Анализатори прогнозират цената на среброто да надмине тази на златото
    преди 13 часа
    Все повече клиенти използват дигиталните канали за банкиране
    Анализ на УниКредит Булбанк показва 5-кратен ръст на дистанционно подписаните договори за потребителски кредит
    преди 15 часа
    Документите за обезщетения от ДОО ще се подават само по електронен път
    Това ще намали административната тежест за гражданите, работодателите и самоосигуряващите се