сряда, 26 февруари 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    383 прочитания

    Германия е най-предпочитаната страна за търговия и партньорство от българския бизнес

    Турция запазва второто място, а Китай и САЩ са на 3-та позиция
    14 февруари 2020, 09:22 a+ a- a

    Германия запазва лидерската си позиция по отношение на интереса на българския бизнес към икономическо сътрудничество. Това показват данните от проведеното анкетно проучване на Българска търговско-промишлена палата, според което 38% от фирмите посочват именно Германия като страна, с която имат интерес за търговия и партньорство.

    Страната е и най-големият и основен търговски партньор на България, като към октомври 2019 г. има увеличение на износа с 3,2%, достигайки над 7,2 млрд.лв. (15% от общия износ), припомнят от БТПП.

    Турция запазва второто място, а Китай и САЩ са на 3-та позиция, следвани от  Великобритания, Гърция и Полша. С Турция бележим намаление в износа поради поевтиняването на лирата и невъзможността да купуват същите количества суровини, но се наблюдава увеличение във вноса. С Китай наблюдаваме увеличение в стокообмена, като увеличаваме износа си с 4,3% и увеличаваме вноса с близо 12%. Вероятно текущото положение в азиатската страна ще забави търговските потоци с България, заради усложненията от коронавируса.

    Износът на стоки е основата за интересът на българските фирми за сътрудничество с чуждестранни партньори, посочват 65% от анкетираните. На втора позиция остава търсенето на партньор за съвместна инвестиция в България, а трето място  заема интересът за внос на стоки. Едва 5% от участвалите в проучването, посочват че интересът им за икономическо сътрудничество е свързан с търсене на партньор за съвместна инвестиция зад граница.

    Българският бизнес има интерес основно към партньорство с компании в сферата на храни и напитки (24%), машини и оборудване (19%), металургия (14%),  услуги (12%) и други. Компаниите имат интерес и в сферата на туризма, ИКТ и дървообработването.

    Над 1/3 от фирмите познават напълно условията за правене на бизнес в страните, с които търгуват, а 10% напълно не ги познават. 55 % от  компаниите имат частични знания и опит със страните, с които имат бизнес отношения. На тях могат да се представят добри практики и специфични черти на възприемане на бизнес културата и начините на правене на бизнес.

    Търговията с трети страни е водеща тема, която предизвиква интереса на бизнеса. Споразуменията за свободна търговия на ЕС, Инициативата за сътрудничество ЦИЕ и  Китай (17+1), Евразийския икономически съюз са останалите водещи теми, за които бизнесът иска БТПП да организира събития, показват резултатите от проучването. Темата за Brexit също предизвиква интерес, поради напредналите преговори и несигурността относно бъдещото развитие на отношенията между ЕС и Великобритания.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 55 минути
    преди 1 час
    Големите летища в страната не отчитат спад на пътниците
    Обстановката е спокойна, предприети са допълнителни мерки, уточняват от аерогарите
    преди 2 часа
    Учен от Харвард: До 70% от хората по света ще бъдат заразени с коронавирус
    Най-вероятно заразата няма да бъде овлядана, прогнозира професорът по епидемиология Марк Липсич
    преди 3 часа
    България и Гърция задълбочават сътрудничеството си в сферите на транспорта, туризма и инвестициите
    София и Атина ще си партнират в привличането на инвестиции и реализация на нови инвестиционни проекти
    преди 3 часа
    Можем ли да получим парите си при отменени заради коронавируса пътувания?
    От КЗП разясняват при какви условия може да ни върнат парите