вторник, 03 октомври 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2199 прочитания

    Много от най-големите производители на автокомпоненти спират работа

    Засегнато е и корабостроенето, алармират от Българска браншова камара машиностроене
    26 март 2020, 13:27 a+ a- a

    Много от най-големите фирми, поддоставчици за автомобилостроенето, спират работа поради въведеното извънредно положение заради коронавируса. Това съобщиха от Българска браншова камара машиностроене. Оттам правят обобщение на най-засегнати компании. Корабостроенето също е сред потърпевшите сектори.

    1. „Линамар България“ Русе („Монтюпе“) първоначално съобщи, че спират работа от 6 до 10 април. На 25 март съобщиха, че спират работа от 30 март до 10 април.

    2. „ВИТТЕ Аутомотив“ Русе – 30% от работещите са в отпуск от 16 до 20 март; от 23 до 27 март други 30%. Спира работа цялото производство от 30 март, засега обявено за две седмици. Причините са спрени производствата на европейските автомобилопроизводители и доставчици, от друга страна - невъзможност за осигуряване безопасността на работещите (безопасен транспорт, разстояния между работните места и т.н.). Опасенията на ръководството са, че китайските поддоставчици възстановяват производството си, а поддоставчиците (конкуренти) от Мексико не са спирали работа и вероятността да бъдат изместени от тях е много голяма.

    3. Производителят на автокомпоненти „Язаки България“ обяви, че преустановява масовото производство на заводите си в Димитровград и Сливен до 5 април 2020 г. Производствената дейност в Ямбол продължава в ограничени размери до 5 април.

    Поддоставчиците за автомобилостроенето са в тежка ситуация, заключават от  Българска браншова камара машиностроене.

    От Българска браншова камара машиностроене обобщават следните ефекти:

    - Невъзможност да извозват работещите, голяма част от които живеят на 70-80 км. от завода – поради коронавируса;

    - Започваща криза поради спиране на европейски фирми, произвеждащи автомобили;

    - Не е изключено при ненамеса от страна на държавата отделни производства да бъдат изнесени в други страни.

    Засегнато е и корабостроенето (основно кораборемонт).

    1. „Бургаска корабостроителница“ остава без работа. Има договор с Русия за ремонт на определени кораби по график. Руските специалисти, които трябва да присъстват и консултират дейностите по ремонта, не могат да дойдат в България.

    Договорът за ремонт на руски кораби не е прекратен, но изпълнението му се отлага неопределено във времето.

    Забавят се и срокове за доставка на материали от западните страни. Вместо за 10-12 дни доставките стават за 20-25 дни.

    2. Най-големият кораборемонтен завод „Одесос“ във Варна в момента довършва ремонта на кораб, но не е ясно кога и как ще пристигнат други кораби за ремонт, за които има договор, тъй като от тези страни не могат да пристигнат специалисти, контролиращи ремонта.

    3. „Корабно машиностроене“ Варна спира работа за две седмици. Не може да експедира изработена продукция за Италия.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    Ди Си Ей Мениджмънт финализира придобиването на АСВ
    Сделката е една от най-значимите във финансовия сектор в България за последните години
    преди 10 часа
    ЕК е получила ревизирания ПВУ на България
    Комисията има 2 месеца, за да прецени дали измененият план все още отговаря на всички критерии
    преди 10 часа
    Трябва да имаме много постоянна и последователна политика за сектор енергетика
    Това заяви европейският депутат Цветелина Пенкова по време на форума BeRenewable 2023
    преди 11 часа
    Новата офис сграда на SAP в България официално отвори врати
    SAP Center Sofia е с капацитет от над 1000 работни места
    преди 12 часа
    УниКредит коригира нагоре прогнозата си за ръста на българската икономика
    Увеличение на лихвите по ипотечните кредити в лева в края на тази и през следващата година, очакват от банката
    преди 15 часа
    В тези 11 сектора расте рискът от забавени плащания у нас
    2/3 от секторите, които Allianz Trade следи в България, са в “оранжева” зона за чувствителен риск от забавени плащания