петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1221 прочитания

    По-голяма част от компаниите в логистичния сектор не планират да съкращават служители

    Сред компаниите има и такива, които са повлияни положително от COVID-19
    07 април 2020, 16:52 a+ a- a

    По-голямата част от компаниите в логистичния сектор не планират да съкращават служители или да намаляват заплати в рамките на следващите 3 месеца и ще продължат плановете си за развитие и експанзия в столицата и в страната, макар и със забавени темпове.

    Това показва проучване на Colliers сред някои от най-големите собственици на складови площи и логистични оператори в България, свързано с влиянието на COVID-19 върху техния бизнес.   

    Инвеститорите с активни проекти в строителството на складови площи не планират стопиране на проектите си, но прогнозират евентуално забавяне на база липса на работници и потенциална забава на доставка на материали. Проекти, планирани да започнат спекулативно строителство до средата на годината, са по-скоро спрени за момента.

    Резултатите показват още, че мнозинството от ползвателите на логистични площи (89%), усещат умерен ефект върху дейността си, тъй като обслужват диверсифицирано портфолио от клиенти и продължават да оперират по установения от тях начин за момента. Едва 6%, фокусирани върху индустриите, които са най-силно засегнати, посочват, че не използват складовите си площи в пълния им капацитет.

    Сред компаниите има и малък процент на такива, нуждаещи се от допълнително пространство, с което да отговорят на нуждите на сектори, които са повлияни положително от COVID-19 – а имено хранителните вериги и електронната търговия на стоки от първа необходимост.  Наемодателите от своя страна – близо 90% от тях, споделят, че са получили запитвания за реструктуриране  на наемите, по които предстои да вземат решение, а 11% вече са в процес на активна комуникация по темата.

    Повечето участници в проучването не предвиждат алтернативни мерки за реакция в кризисната ситуация с цел запазване на бизнеса и повишаване на приходите в краткосрочен план. Останалите обмислят генерално стратегии по разширяване на портфолиото си от клиенти, с което да намалят бъдещ риск, гъвкавост в наемането на площи на различни локации и за по-кратки периоди, нови бизнес линии, ориентирани към електронната търговия, които да оптимизират веригата им на доставки, както и допълнителни инвестиции в съществуващи площи с цел увеличаване на капацитета им. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 12 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 17 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 17 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 18 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам