Големи самолети като 747 и A380 стоят в хангари или биват изкарвани от употреба
Авиокомпании започнаха да намаляват разходите си по време на пандемията, оставяйки в хангара или изкарвайки от употреба големи самолети като Boeing 747 и Airbus A380. Airbus вече обяви, че ще изкара A380 от производство.
Управителят на консултантската фирма Oliver Wyman Дейв Марконтел сподели, че до лятото на 2021 глобалният авиационен флот може да е с 10% по-малък от януари 2020. Това е еквивалент на 2500 самолета, сред които модели като 737, 757 и 767.
„Тези видове летателни апарати представляват близо 1200 от очакваните машини, които ще бъдат заземени и най-вероятно няма да се завърнат в експлоатация. Изложени на риск от изкарване от употреба са А380 и 747-400, които са значително по-нови, но много по-малко приспособими“, допълни Марконтел.
За пример от Oliver Wyman посочват Lufthansa Group, която по-рано през април изложи плановете си да заземи 18 самолета с четири двигателя. В списъка са пет 747, шест двуетажни A380, и седем A340. Компанията сподели, че още преди пандемията е планирала да продаде тези големи самолети във флота си. Германската авиокомпания ще изкара от употреба и дузина 747 и A340 поради екологични фактори и икономическите им недостатъци, като по-висок разход на гориво.
Марконтел посочва, че един Boeing 747-400 изразходва много повече гориво от един Dreamliner.