събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1474 прочитания

    Строителната камара с мерки за задвижване на икономиката

    Представители на сектора се срещнаха с министър-председателя Бойко Борисов
    30 април 2020, 11:10 a+ a- a

    Представители на Строителната камара се срещнаха с премиера Бойко Борисов и зам.-министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. По време на срещата те са представили мерки за задвижване на икономиката след края на коронавирус-кризата в страната. След края на срещата те дадоха извънредна пресконференция в Министерски съвет.

    На нея Валентин Николов, изпълнителен директор на Строителната камара обясни, че са предложни две основни мерки за задвижване на икономиката след излизане от извънредното положение:
    1. Една фирма да може да работи по максимум 2 проекта едновременно;
    2. Да се използва специфичен подход по отношение на цените, като се дефинира не обща цена на квадратен метър, а цена по дейности.

    Той обясни, че е проведена среща между представители на строителния бранш от 20 държави. Според английските строители за възстановяване на икономиката е необходимо „строително цунами“, а германците са разрешили строителни дейности и в неделя.

    Според Николов строителството не само, че не бива да се прекратява, а е необходимо да се осигурят средства за ускоряване на други проекти. В тази връзка не бива да се спрират големите инфраструктурни проекти като АМ „Хемус“, Околовръстния път на София и пътя София – Видин.

    По данни на строителната камара след началото на пандемията в България са се завърнали между 20 и 25 хил. строителни работници. Целта на камарата е те да останат у нас, а не да работят в чужди държави.

    Представителите на строителния бранш подчертаха още, че при тях заетостта може да бъде увеличена най-лесно, а заетост може да се осигури както за нискоквалифицирани кадри, така и за средно- и висококвалифицирани специалисти. 

    По официални данни заетите в строителството в страната са 200 000, с потенциал да се увеличат в зависимост от обемите. Зам.-министър Нанков обясни, че министерството изпълнява бързите разплащания по отношение на обществените поръчки, ускорен е срокът на разплащане по сертификати, за да може доставчиците на услуги да са коректни към своите контрагенти, обясни той. Стратегията на кабинета е да създаде условия за заетост в строителния бранш чрез увеличаване на обемите. Сред механизмите за реализация са програмите за саниране и ВиК обектите. Според Нанков чрез тези проекти ще бъде осигурена достатъчно заетост и за малкия и средния бизнес в строителството.

    От строителния бранш поискаха прецизиране на наредбата за спиране на работа по обектите между 14:00 и 16:00 часа, като уточниха, че някои дейности, като боядисването например, не са свързани с шум. Освен това дадоха пример за съставяне на акт за работа в този времеви период заради измазване на фасада, което също не е кой знае колко шумна дейност, особено на булевард. 

    В отговор на журналистически въпрос зам.-министър Нанков заяви, че личното му мнение, е че работата на строителите трябва да се позволи между 14:00 и 16:00 часа, но това може да стане само с решение на кабинета. Предстои обсъждане на промяна в наредбата.

    Нанков обясни още, че в момента се разработват механизми за допълване и обновяване на програмата за саниране. Ще има нови правила за цени, лимити и правила на дейност. Освен това тя не може да бъде подновена, защото изисква по груби сметки около 1,6 млрд. лв. ресурс, който в момента не е наличен, уточни още зам.-министърът.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 11 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 11 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 11 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 13 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години