Те ще споделят повече технологии и платформи, за да намалят разходите
Nissan и Renault ще започнат да споделят още повече автомобилни части, технологии и платформи като част от задълбочаващата се връзка между двата производителя чрез автомобилния им алианс. Новите нива на сътрудничество бяха обявени като стратегия за борбата с последствията от пандемията от коронавирус.
Ръководителят на Борда на алианса Жан-Доминик Сенард заяви, че групата, в която участва и по-малкият японски производител Mitsubishi, ще подсигури, че всяка компания е фокусирана върху предлагането на моделите си в определени географски региони.
„Нямаме план за сливане на компаниите ни. Новият ни модел е различен и не изисква сливане, за да е ефективен“, зави Сенард.
Той подчерта още, че алиансът трябва да се нагоди към „безпрецедентната икономическа криза“ с цел преследването на ефективност и конкурентност, а не просто големи продажби.
Според новата стратегия Nissan ще фокусира продажбите си в Китай, Северна Америка и Япония, Renault ще насочи вниманието си към Европа, Русия и Южна Америка, а Mitsubishi ще предлага моделите си най-активно в Югоизточна Азия и Океания.
До 2024 броят на автомобилите, произведени от групата, които споделят една и съща платформа, ще се удвои, спестявайки 2 млрд. евро в разходи за разработка на нови технологии и производство.
Споделените технологии ще включват системи за автономно управление и компоненти за електромобили. Nissan е лидер в производството на електромобили с модела си Leaf, но сега технологиите им ще станат достъпни и за други членове на алианса.
Renault притежава 43% от Nissan, а Nissan притежава 15% от Renault. В същото време френското правителство притежава 15% от Renault. Френското правителство обяви, че ще отпусне финансиране в размер на 8 млрд. евро, с които да подпомогне автомобилната индустрия в страната. Страната води преговори по заем за Renault в размер на 5 млрд. евро. Сред мерките са субсидии за закупуването на автомобили с ниски нива на отделените вредни емисии.