Над двадесет групи, защитаващи потребители и личната информация поискаха блокиране на сделката
ЕС разглежда дали предложената от Google сделка за придобиване на Fitbit няма да се отрази негативно на конкуренцията или да предостави на Google прекалено голям достъп до лични данни.
Fitbit предлага умни гривни и часовници за проследяване на активността.
Над двадесет групи, защитаващи потребители и личната информация поискаха блокиране на сделката. В отговор Google заяви, че няма да използва данни от Fitbit, за да насочва реклами към потребители.
Обявяването на сделката за 2,1 млрд. щатски долара стана през ноември 2019, когато Fitbit отчиташе загуби. Google се надява да разшири бизнеса си за преносими умни устройства и да предложи собствени умни часовници, които да се конкурират с Apple Watch.
„Не смятаме, че е в полза на потребителите която и да било компания да има възможността да събира толкова много лична и интимна информация“, споделят от една от опозиционните групи Privacy International.
Европейските регулатори ще излязат с решение до 20 юли, когато ще посочат дали сделката може да продължи или ще започне разследване. В момента конкуренти на Google и Fitbit могат да предоставят отговора си дали сделката би ги поставила в по-малко конкурентоспособна позиция.
Австралия също изяви притеснения и ще излезе с решение през август.