Компанията съобщи, че ще наеме голям брой наскоро завършили специалисти
Рекламните продажби на Google се възстановиха след спада през март по време на пандемията на коронавирус, съобщиха от компанията-майка Alphabet Inc. Така те успокоиха притесненията след първия тримесечен спад на продажбите за 16 години като публична компания, съобщи „Ройтерс“.
Стойността на акциите на Alphabet остана почти непроменена спрямо стойността им преди пандемията, след като компанията съобщи, че приходите са се свили с 2% през второто тримесечие, по-малко от оценката на анализаторите за 4% спад.
Alphabet, чиито продажби от реклама представляват около 78% от приходите, пострада по време на последното икономическо забавяне, тъй като маркетингът често е първата бюджетна позиция, която отпада.
Но Google и нейните конкуренти за онлайн реклама Facebook Inc и Amazon.com Inc отчетоха по-добри резултати по време на пандемията, отколкото в минали рецесии.
Със своите основно безплатни инструменти за уеб сърфиране, гледане на видео и телеконференции, Google стана голяма част от живота на много потребители, тъй като карантинните мерки принудиха хората да разчитат на интернет за работа и развлечение. От своя страна, интернет стана по-привлекателен за рекламодателите, отколкото телевизията, радиото и други канали.
Продажбите на реклами в YouTube са се увеличили с 6% през второто тримесечие, а ръстът им е дори още по-бързо към края на юни, каза Рут Порат, главният финансист на Alphabet. Продажбите на реклами в партньорски мрежи спадат с 10%, но „се подобриха малко към края на тримесечието, тъй като разходите на рекламодателите започнаха да се възстановяват“, добави тя.
Общият приход за второто тримесечие е $38,3 млрд., като това е най-бавният растеж на компанията, откакто отбеляза 2,9% увеличение по време на Голямата рецесия през 2009 г.
Alphabet обяви увеличение с 28 милиарда долара за програмата си за обратно изкупуване на акции. Компанията съобщи, че все още възнамерява да наеме голям брой наскоро завършили образованието си млади хора, въпреки намаляването на разходите за недвижими имоти и други дейности.
„Това, което разглеждаме, е всъщност как да преосмислим как ще изглежда работното място“, каза Порат.