събота, 14 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3621 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Bridgestone

    Иво Добрев, генерален мениджър на Bridgestone България, пред Economy.bg
    11 август 2020, 15:08 a+ a- a

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента? Как ще се случва завръщането в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Как Bridgestone преминава през настоящата ситуация разказва Иво Добрев, генерален мениджър на Bridgestone България.

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
    Бизнесът с гуми е доказано устойчив, особено в някои определени продуктови области. Въпреки това кризата с Covid-19 оказа значително влияние.

    В България търсенето на гуми за леки автомобили през първата половина на годината спадна до 64% спрямо същия период на 2019 г., докато спадът при търсенето на гуми за камиони и автобуси спадна до 75,5% спрямо предходната година. Цялата автомобилна индустрия отбеляза спад: продажбите на нови автомобили са намалели с 36% спрямо 2019 г. В Bridgestone не очакваме пълно възстановяване до края на тази година и вероятно дори до края на 2021 г. Българският пазар на гуми няма да достигне същите резултати като тези от 2019 година.

    Оптимизирахте ли някакви разходи и наложи ли се да съкратите служители?
    В бизнес звеното Bridgestone EMIA (Европа, Близкия Изток, Индия, Африка) взехме мерки да адаптираме предлагането си в съответствие със спада в търсенето на пазара и забавихме дейностите в нашите производства и складове, както и където беше необходимо.

    В някои страни се въведоха мерки за временна безработица за служителите в част от администрацията, в отдел „Продажби“, както и за служителите в магазинната мрежа.

    Каква част от служителите Ви преминаха на режим хоум офис? Кога и как се случи това?
    Много бързо беше въведена дистанционната работа в рамките на организацията за всички служители в Bridgestone EMIA, които работят в офиси. В България повечето от служителите преминаха в режим хоум офис от средата на март.

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?
    В зависимост от района и винаги приоритизирайки безопасността, служителите на Bridgestone се завръщат в офисите, когато е възможно и разрешено от местните власти. В България още от април избрахме модел, базиран на смени, за да осигурим социално дистанциране. В същото време осигуряваме маски на всички служители, които да се използват винаги, когато социалното дистанциране не е възможно.

    За да гарантира безопасността на своите служители, Bridgestone продължава да следва насоките на международни, национални и местни власти, включително Световната здравна организация (СЗО) и центровете за контрол и превенция на заболяванията.

    Въведохте ли някакви нови правила за работа? Променихте ли политиката си за хоум офис?
    Където е разрешено и насърчено от местните власти, ние разширихме правото на хоум офис за всички служители, работещи в офисите ни през цялата работна седмица.

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    Няма отрицателно въздействие по отношение на ефективността и продуктивността на служителите ни с този нов подход към дистанционната работа. Резултатите се оценяват на база представянето при продажбите, които показват по-малък спад спрямо търсенето, с положително увеличение по отношение на пазарния ни дял в България във всички основни продуктови групи. Въпреки глобалната пандемия Bridgestone Group успя да представи на пазара няколко нови продукта, за да задоволи търсенето в развиващите се пазари.

    Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    Служителите имат положителна нагласа по отношение на мерките, предприети от компанията за защита на здравето и безопасността им, включително дистанционната работа. Много екипи, включително българският екип, изразиха желание да има баланс в работата между дома и офиса след като се нормализира обстановката.

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    Bridgestone EMIA засили вътрешните комуникационни дейности, разработвайки нов седмичен бюлетин, в който се споделят последните новини и най-добрите практики. Компанията също така използва своето олимпийско партньорство, предлагайки онлайн уебинари и фитнес класове за всички служители чрез корпоративния интранет. В тон с мотото на компанията – „Безопасността на първо място“, бяха организирани специализирани обучения, които да инструктират служителите как да защитят здравето си в работно време, както и в личния си живот. Всички служители също така имат безплатен достъп до нов специфичен застрахователен план за COVID-19.

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
    Най-голямото предизвикателство за нас е запазването на здравето и безопасността на всички служители на Bridgestone по време на тази изключително трудна и безпрецедентна криза, като същевременно поддържаме целостта на нашата дейност. В зависимост от развитието на ситуацията с коронавируса това ще продължи да бъде основната цел на Bridgestone.

    Какви бизнес и житейски уроци научихте от Covid кризата?
    От гледна точка на бизнеса и на живота основният урок, извлечен от ситуацията с COVID-19, е, че нито компаниите, нито хората са в състояние да предвидят всички възможни сценарии и препятствия, които могат да се появят във всеки един момент. Поради това е важно за всяка компания да създава и насърчава фирмена култура, организационна структура и процедури, които да им позволяват да се учат бързо, за да бъдат гъвкави и бързо да се адаптират към всякакви непредвидени предизвикателства.

     

     ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори ИКЕА
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кеш Кредит
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Mars
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Equinix
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори А1
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори BILLA
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори AtScale
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Мнемоника
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Монделийз
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Kaufland
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Параграф 42
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Тимбарк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Cargotec
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Tek Experts
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Paysafe
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sanofi
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Nestle 
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Софтуерният сектор у нас: За 8 години сме пораснали 5 пъти, вече сме индустрия за близо 10 млрд. лв., до 2026 заетите ще достигнат 70 хил. души
    100% от компаниите в софтуерната индустрия планират или вече използват изкуствен интелект, сочи проучване на БАСКОМ
    преди 1 ден
    ИТ секторът у нас настоява за предвидим бюджет
    Липсата на дългосрочна стратегия и предвидимост застрашава конкурентоспособността на страната, предупреди високотехнологичният бизнес у нас
    преди 1 ден
    Xiaomi откри физически магазин в Пловдив
    Това е третият обект на компанията в България
    преди 1 ден
    Ето колко компании у нас ще дадат коледен бонус на служителите си
    Размерът на бонуса варира в широк диапазон в различните сектори
    преди 1 ден
    Лек ръст на сивата икономика в България
    Усилията за ограничаване на сивата икономика не трябва да отслабват, отбелязват от АИКБ