През месеците на пандемията екипът на технологичната компания AtScale в България е нараснал двойно и той вече е най-многобройният за компанията в целия свят. От началото на март броят на служителите се е удвоил, а плановете на мениджмънта са екипът у нас да бъде увеличен с още 50%, обявиха от AtScale.
Специализираната в сферата на големите данни компания има офиси в Сан Матео, Бостън и София. „Кризата с COVID 19 оказа негативно влияние върху повечето от бизнесите. Ние обаче успяхме не просто да ги преодолеем, но и да пораснем два пъти. Кризата още веднъж доказа, че който владее данните, владее света. Благодарение на нашия OLAP модел за анализ на епидемиологичните данни за COVID-19 за доставчиците на здравни услуги и за всички, които са обединили усилия в битката със заразата. Ние предоставихме софтуера безвъзмездно с цел да дадем мощно оръжие на учените и специалистите по целия свят в тяхната борба със заразата, като им помогнем да вземат по-добри решения въз основа на наличните данни за вируса“, коментира Момчил Михайлов. Именно той е българската следа в компанията, както и основната причина за създаването на офис у нас през 2018. В началото колегите му били скептично настроени. Само 18 месеца по-късно обаче българският офис е сред движещите сили за компанията.
Доказателство за приноса на отбора в София е създаването на продукт без аналог в света, представляващ актуализация на водещата платформа на американската софтуерна компания. Изграждането, архитектурата, автоматичното и ръчното тестване на AtScale 2020.1 са извършени изцяло в България.
Специалистите, които работят у нас, стоят и в основата на последния ъпдейт на инструмента Data Insights Marketplace. Той позволява на компании от всички сектори още по-бързо и лесно да анализират данни и да взимат ключови решения за развитието на бизнеса си.
Според Михайлов това, което привлича родните дивелъпъри към AtScale е възможността постоянно да развиват интелектуалните си качества. Работата с най-иновативните инструменти в световен мащаб позволява на служителите постоянно да предизвикват себе си и да се усъвършенстват.
Създадената през 2012 AtScale дава възможност на клиентите си да виртуализират аналитични данни, независимо къде се съхраняват – складове с данни, езера с данни или нововъзникващи облачни платформи. Така е възможен единен изглед на информацията към B.I., A.I. и приложения за машинно обучение. Клиенти на платформата на AtScale са гиганти като JPMorgan Chase, Toyota, Wells Fargo, GlaxoSmithKline.