вторник, 23 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1665 прочитания

    Над 200% е ръстът при безконтактните плащания у нас за 2020

    Електронните плащания се превръщат във все по-предпочитан вариант заради сигурността и безопасността, сочи ново проучване
    16 октомври 2020, 09:55 a+ a- a

    Над 200% е увеличението при безконтактните плащания в България за близо една година. Потребителите у нас започват все по-масово да използват дебитни и кредитни карти или телефони, когато пазаруват и извършват трансакции. Това сочат данните на българския дигитален портфейл iCard за периода октомври 2019 – септември 2020.

    Броят на безконтактните плащания с карта през септември тази година е над 2 пъти по-голям в сравнение с октомври миналата година.

    Възходяща тенденция се наблюдава и при плащанията с телефон, които също се оказват предпочитан вариант от българите. При тях увеличението е с над 100%, отново за период от близо година.

    Според статистиката пикът на безконтактните трансакции се отбелязва през септември 2020, спадове са регистрирани през март-април, когато започна пандемията от COVID-19 и хората останаха по домовете си заради риск от пренасяне на вируса.

    Електронните плащания се превръщат във все по-предпочитан вариант заради сигурността и безопасността. Покрай рисковете, свързани със заразяване от COVID-19 и спазване на здравните мерки, хората вече изградиха навици да използват карти или телефони вместо пари в брой и установиха удобството при този тип плащания. С цел избягване докосването на предмети, които пипат много хора, каквито са банкнотите и монетите, потребителите заложиха на дигиталните трансакции.

    Подобно сигурно и надеждно решение за плащане представляват и NFC ключодържателите, които са с вграден чип и се свързват със сметка от дигиталния портфейл на потребителите. Този тип аксесоари са идеално средство за бързи безконтактни плащания, а на пазара иновативните ключодържатели се предлагат единствено от iCard. С тях потребители лесно управляват средствата, с които разполагат, могат да следят за всички направени трансакции и плащат удобно и лесно през всеки ПОС терминал.

    Над 800 000 души в цяла Европа използват българското платежно решение iCard. Дигиталният портфейл е пуснат на пазара в началото на 2018 и към днешна дата е спечелил доверието клиентите на водещи пазари като Румъния, Италия, Германия, Франция и Англия. Сред основните предимства на портфейла са безплатната му инсталация и регистрация, липсата на каквито и да е месечни такси, възможността да се плаща с телефон, както и да се правят мигновени безплатни преводи на пари между потребителите му.

    iCard е основана през 2007 с екип от 8 души. Днес компанията е сред лидерите на пазара на дигитални финансови услуги с операции в 30 страни и над 250 служители. През 2019 дружеството отчита 30% ръст в обема на обработените трансакции, извършени с платежни карти, издадени от iCard и 70% ръст в приетите и обработени трансакции като акцептираща институция.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    преди 6 часа
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 7 часа
    преди 7 часа
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 10 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 10 часа
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд