четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    11329 прочитания

    Дискордиа: Планираме 30% ръст за 2021, за намаляване на заплати не сме и помисляли

    Каква беше 2020 за бизнеса на компанията и какви са плановете за 2021 - Христо Христов - основател на Дискордиа, и Жан Вайтилингам - директор ЧР
    30 октомври 2020, 16:51 a+ a- a

    Пандемията и породената от коронавируса криза изправиха много компании пред сериозни предизвикателства. И докато някои сектори оптимизират разходи, съкращават хора и намаляват заплати, други продължават да растат и разширяват бизнеса си. Сред тях е и българската транспортно-логистична компания Дискордиа, която за последните 3 години отбелязва средно по 25% увеличение на работните места. Тази година не е изключение и въпреки трудните месеци от началото на пандемията и забавянето на ръста, от компанията обявиха, че вече са успели да компенсират изоставането и планират 30% ръст на бизнеса през 2021. Повече за отражението на коронавируса върху международния сухопътен транспорт и логистиката и плановете на компанията за следващата година - пред Economy.bg разказват Христо Христов, изпълнителен директор и собственик на Дискордиа и Жан Вайтилингам -  директор „Човешки ресурси“.

    Христо Христов притежава богат опит в сферата на международния транспорт и логистиката. Той основава Дискордиа през 1992 и успява да я превърне в една от най-големите и успешни български компании в сектора на транспорта. Към момента компанията разполага със собствен автопарк от близо 700 модерни тежкотоварни автомобила и екип от над 1 200 души с офиси в три държави.

    Как пандемията се отрази на международния сухопътен транспорт и логистиката?
    ХХ: Както всеки сектор и нашият се сблъска с неочаквани предизвикателства и промени. Едно е сигурно, пандемията показа нагледно колко е важен транспортният сектор за икономиката и за нормалното функциониране на обществото. Не е случайно, че една от първите „синхронизиращи“ политики на Европейската комисия след избухването на COVID-19 беше въвеждането зелените коридори.

    2020 още не е приключила, но ако трябва да направите равносметка на месеците дотук, каква беше годината за компанията?
    ХХ: 2020 беше изключително ползотворна за Дискордиа от гледна точка на вътрешно-фирмени организационни промени, най-вече свързани с оптимизация на процеси и създаване на по-високи стандарти за управление на активите и обслужване на клиентите. Реализацията им беше планирана преди началото на пандемията, но съвпадайки като време с нея, мога да кажа, че тя изигра мобилизираща роля и ги подпомогна.

    Жан Вайтилингам е директор „Човешки ресурси“ в Дискордиа, той е част от екипа на компанията от 2017 г. Отговорностите му включват изграждане и оптимизиране на политиките и инструментите в областта на подбора, вътрешната комуникация, развитието на служителите и управление на ангажираността на екипа. Наред с това управлява развитието и имплементирането на добри практики в сферата на възнагражденията и придобивките. Кариерата му в областта на човешките ресурси започва преди повече от 15 години и преминава през големи компании, като Глобул и ДЗИ, част от КВС Груп.  

    В момента колко души работят в компанията, наложи ли се да съкратите служители или да коригирате заплатите?
    ЖВ: Дискордиа за поредна година бе обявена за най-бързо растящата компания в сектор „Транспорт“ по численост на служителите и влезе в топ 20 сред всички български компании. Първите месеци на пандемията по-скоро подействаха забавящо на планирания ръст, който компенсираме през втората половина на годината, като към момента в Дискордиа работят 1209 души.

    За намаляване на заплати не сме си и помисляли. Стремежът ни да бъдем водещ работодател в сектора ни неминуемо минава и през това да осигуряваме добри условия на труд, достойно възнаграждение на служителите ни и стриктно придържане към ангажиментите, поети към служителите ни. 

    Какви са плановете на компанията за 2021? Ще продължите ли да увеличавате екипа си?
    ХХ: През тази година въведохме ключови промени в бизнеса си, интегрирайки LEAN система за работа, която ефективно спомага за оптимизация на процесите в компанията.

    Затова е логично да потърсим разширяване на пазарния ни дял в Европа. Планираният ръст на бизнеса ни за следващата година е около 30%. Екипът ще се увеличи поне с 20% благодарение на повишената ефективност, която реализирахме, въвеждайки принципите на LEAN и изграждайки култура за постоянно усъвършенстване.

    Освен в България, имате офиси в Румъния и в Украйна. Ще продължите ли експанзията си по света?
    ХХ: На този етап основният ни фокус е върху разширяване на присъствието ни на европейския пазар. Все още изчакваме правилата за прилагане на промените от пакет „Мобилност“, за да оформим цялостната си визия и стратегията ни за бъдещето. Въпреки че мерките все още се бавят, ние работим проактивно по проекти, свързани със засилване на присъствието ни в Европа, включително и чрез закупуване на компании.

    Как ангажирате и мотивирате хората си в тези предизвикателни времена?
    ЖВ: Чувството за принадлежност към компанията и представянето на визия как личните постижения допринасят за резултатите на Дискордиа са част от успешните ни практики за мотивиране на екипа. Трудностите, които пандемията ни създаде, ни заздравиха като екип. Вместо да спускаме отгоре някакви правила стимулирахме хората да генерират идеи и да бъдат иновативни, да изпробват нови подходи. Всичко това създава ангажираност и мотивация в екипа.

    Срещате ли предизвикателства в привличането на нови хора в момента? Промени ли се процесът на подбор?
    ЖВ: Пазарът на труда, естествено, не беше подминат от промените, предизвикани от пандемията. Обичайните сезонни цикли се промениха. Добрите кандидати станаха по-консервативни при взимането на решение за промяна. Голямото предимство, което Дискордиа получи, е, че сред факторите за избор на работодател – стабилността и устойчивото развитие на компанията, вече е водещ.

    Какви са прогнозите Ви за сектора, кои фактори ще оказват най-голямо влияние върху развитието му?
    ХХ: От една страна, технологиите – алтернативни горива, дигитализация на бизнеса и процесите и, разбира се, автономните автомобили. От друга, докато те се случват, все по-голямо значение ще имат шофьорите и изобщо наличието на такива кадри в целия Европейски съюз. Мисля, че покрай пандемията голяма част от международните шофьори излязоха извън сектора и ние трябва да положим усилия да ги върнем, както и да привличаме нови хора към професията. Това е възможно чрез адекватно възнаграждение и отношение, оценяващо усилията, които те влагат в работата си.

    Какво според Вас е бъдещето на сухопътния международен транспорт? Все повече компании тестват автономни камиони, смятате ли, че подобна иновация има бъдеще и че може да промени из основи сектора?
    ХХ: Със сигурност технологиите ще променят най-много сектора. Най-голямата промяна ще се случи, когато автономните автомобили станат факт. Това със сигурност ще е дълъг процес на две нива – технологично – самото създаване на сигурен и безопасен за управление автомобил ще отнеме време; и регулаторното – промяната на законодателството на ЕС, което смятам, че ще се проточи поне десетилетие след създаването на технологията. Уверен съм, че Дискордиа като технологична компания ще бъде сред първите, които ще се включат в този процес.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 32 минути
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 2 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 3 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 5 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк
    преди 6 часа
    „България Еър“ променя терминалите за опериране в в Рим, Мадрид и Прага
    Те са предвидени за полети от шенгенското пространство и предоставят възможност за по-добри транспортни връзки и влизане в страните без паспортна проверка