Те ще се използват във водородни двигатели и генератори на електричество
Daimler и Volvo обединиха силите си в разработката на горивни клетки за камиони и генератори на електричество. Те ще основат нова дъщерна компания за разработката и продажбата на технологията. Тя ще залегне основно в тежкотоварни камиони като прототипа Mercedes GenH2, но ще намери приложение и в генератори за електричество за дата центрове, които целят да заменят тези, работещи на дизел и бензин.
Новата компания ще разработи система с няколко нива на мощност. Една от тях ще е двойна система, която ще доставя 300 киловата непрестанно електричество за камиони. Daimler и Volvo ще продължат да създават самостоятелни конкурентни продукти.
Първите тестове на технологията ще започнат най-рано след три години, а масовото ѝ производство не се очаква по-рано от края на десетилетието. Основаването на дъщерното дружество ще приключи в първата половина на 2021.