сряда, 24 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1475 прочитания

    35 български производители са изнасяли в 23 страни в Европа чрез Lidl през 2020

    Все по-голям е интересът на европейците към българските продукти, отчитат от веригата магазини
    12 ноември 2020, 14:44 a+ a- a

    През 2020 български производители са реализирали износ в размер на над 32 млн. лева, благодарение на устойчивото си и дългогодишно партньорство с Лидл България. Този оборот е постигнат в периода от януари до септември 2020 на базата на износа на общо 144 артикула в 23 държави в Европа.

    Въпреки предизвикателните условия през тази година, сумата от износа на българските партньори на Lidl бележи ръст от 12% спрямо същия период на миналата година. Расте и броят на изнесените артикули – от 111 за първите девет месеца на 2019 на 144 за същия период на 2020, което е ясен показател за все по-големия интерес на европейския пазар към качествените български продукти.

    „Нашата подкрепа към българските производители е устойчива и дългосрочна – работим заедно вече 10 години, а за последните 8 ежегодно осигуряваме достъп на нашите български партньори до европейските пазари. Вярваме, че тази възможност е още по-значима за тях предвид тежката ситуация и кризата, в която се намираме. Позитивният ръст на износа, който нашите български партньори отбелязват, дори и в тази трудна година, е свидетелство за ползите и ефективността на съвместната ни работа“, заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

    Сред новите български продукти, които тази година за първи път реализират износ чрез Лидл България, е премиално говеждо месо Black Angus. Само за два месеца доставчикът на премиалното месо „Тандем Попово“ – един от дългогодишните партньори на веригата, успява да изнесе продукция за над 380 хиляди лева в три европейски държави – Словакия, Унгария и Гърция.

    Друг успешен пример на висококачествен български продукт, който тази година също реализира износ за първи път, са плодове в шоколадова глазура – продукт под собствената марка на Lidl – Mister Choc Limited Edition. Сладките изкушения се произвеждат от „Виктория нутс“ и ще бъдат част от предложенията на веригата за Коледа в цели 18 европейски държави. Само тази акция е на стойност над 1 милион лева, като подобна се планира и за Великден 2021.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 16 минути
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 31 минути
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 58 минути
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място
    преди 1 час
    ЕС с нови правила за големите фирми
    Дружествата ще трябва да следят дали стоките им не идват от места с използване на детски труд и замърсяващи природата
    преди 3 часа
    преди 6 часа