Целта на съвместния проект е да превърне двете компании в лидер сред сайтовете за финансова информция
С цел да увеличат аудиторията си Yahoo и CNBC договориха стратегическо партньорство за обмяна на бизнес новинарско съдържание. Според споразумението влиятелният американски телевизионен канал ще предоставя оригинални видео репортажи за основната страница и финансовия сайт на онлайн гиганта. От своя страна Yahoo също ще предоставя съдържание за интернет страницата и телевизионните новини на CNBC.
Двете компании искат да противодействат на множащите се новинарски сайтове, които отнемат от потребителите им. „Има много места, от които можете да получите информация за бизнес средата. За да продължим да бъдем успешни, трябва да сме по-смели от другите. Според мен обединяването на Yahoo и CNBC е двоен удар”, коментира изпълнителният директор на CNBC Марк Хофман.
Yahoo продължава да е сайтът с най-голям трафик, като през май има 37,5 милиона уникални посещения само от САЩ. CNBC е на 11 място сред финансовите сайтове с 6,5 милиона американски посещения.
Това не е първото подобно партньорство на Yahoo. През октомври компанията подписа подобно споразумение с ABC News. По данни на comScore това е извело съвместната им мрежа на върха на интернет класацията за новинарски сайтове с 43 милиона уникални посещения през февруари.
Yahoo и CNBC не съобщиха финансови подробности по сделката, но потвърдиха, че ще си партнират и в рекламата.