Вижте мнения на мениджъри от компании признати за „Най-добри работодатели” в България
Въпреки значителните промени на трудовия пазар и несигурността на икономическата
среда през изминалата година, средната ангажираност на служителите в България
остава непроменена от 2008 – 53%, показват данните от проучването на Hewitt „Най-добрите работодатели” на България. Въпреки че средното ниво на ангажираност остава стабилно, има съществени различия в сравнение с предходни години. „В двойно повече компании ангажираността и удовлетвореността на персонала спадат в сравнение с 2008. Намалява и броят на работодателите, които имат повече от 60% ангажирани служители. Ангажираността на техните екипи обаче, е по-висока в сравнение с миналата година. Това означава, че топ компаниите успяват да стимулират по-голяма част от своите служители да дават максимума за общите цели”, коментира Елена Димова – ръководител на проучването „Най-добрите работодатели” в България. Това налага изводът, че в несигурни времена, разликата между най-добрите работодатели и останалите компании се увеличава драстично. Според данните от проучването 81% е делът на ангажираните служители в топ компаниите в сравнение с 49% при останалите компании.
Сред областите, които оказват най-голямо влияние върху ангажираността на служителите тази година, са удовлетвореността от свършената работа и съответствието между имиджа на компанията отвън и отвътре. Според проучването по-голямата част от българските служители очакват работодателите им да се справят с трудната ситуация и знаят какво трябва да правят, за да помогнат на своята компания. „Тази позитивна нагласа се сблъсква от една страна с притеснение за личната финансова стабилност на хората и съмненията в адекватността на действията на топ мениджмънта. В мненията по тези теми се наблюдават значителни разминавания в различните сектори на икономиката. Преобладаващата част от служителите в банковия сектор и аутсорсинг компаниите не са уверени в успешното преодоляване на настоящите икономически предизвикателства от компанията, за разлика от заетите в сектора дистрибуция на бързооборотни стоки, които запазват доверието в своя работодател, въпреки кризата”, коментира Елена Димова.
Какво коства да си добър работодател в трудна икономическа ситуация попитахме победители в конкурса „Най-добър работодател” за България.
Борислава Мишева
HR Manager
McDonald`s
Първо място в категория "Големи компании"
Зоя Паунова
Country Manager
AstraZaneca
Първо място в категория "Малки и средни компании"
Андреас Майерхофер
Главен изпълнителен директор
Мобилтел
Най-голям работобател в Зоната на успеха
Ян Скварил
Изпълнителен директор
Avendi
Трето място в категория "Големи компании"
др. Йорданка Мирчева
Country Manager
Quintiles
Трето място в категория "Малки и средни компании"
Снежана Семова
Управител
Saint-Gobain WEBER България
Четвърто място в категория "Малки и средни компании"