Google се изправи пред още една пречка за интернет рекламата, която предлага. Arab News докладва, че турската Комисия за конкуренцията е предоставила на Google шест месеца да промени стратегията си за предлагане на интернет реклама, след като установи, че компанията се е възползвала от доминиращата си позиция.
Според регулатора текстовите реклами на интернет гиганта подправят резултатите и изкарват някои по-малки компании от търсенето, ако същите нямат инвестиции в реклама в Google. Решението е придружено и от глоба на стойност 25,6 млн. щатски долара.
Google има 60 дни да обжалва решението. Глобата идва две години след като компанията бе санкционирана 12,7 млн. щатски долара за предлагането на повече реклама от някои рекламодатели в сравнение с други.
След изтичането на 60-дневния срок, Турция може да забрани услугите на Google в страната, ако компанията не направи промени по начина, по който предлага рекламно пространство.