сряда, 24 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    994 прочитания

    Airbnb става публична компания

    Тя се присъединява към много технологични компании, които осъществиха своето IPO тази година
    17 ноември 2020, 12:13 a+ a- a

    Airbnb е готова да стартира първоначално публично предлагане на акциите си преди края на годината. Акциите ще се търгуват на Nasdaq под символа ABNB.

    При подаване на декларация за S-1 до Американската комисия за ценни книжа и борси стартиращата компания за отдаване под наем на жилища разкри, че приходите ѝ са се свили с 18% спрямо предходната година. Компанията успяла да реализира печалба от $219,3. Airbnb регистрира приходи за 2019 г. в размер на $4,8 млрд. и $3,7 млрд. през 2018 г., което представлява 32% ръст спрямо предходната година. Компанията предупреди, че спадът в коригираната EBITDA и свободният паричен поток може да продължи.

    Airbnb, основана през август 2008 г., се присъединява към група компании, които стават публични през година, белязана от суматоха и несигурност, създадени от Covid-19, отбелязва Yahoo Finance. Независимо от това пазарът на първичните публични предлагания (IPO) в САЩ е нажежен, като 232 компании подават заявки за публично търгуване, което е 19% ръст спрямо предходната година, по данни на Renaissance Capital. Големи имена като Palantir (PLTR), Asana (ASAN), Snowflake (SNOW), Unity Software (U) дебютираха тази година, а DoorDash, Wish и Roblox може да станат публични преди Нова година.

    През първите няколко месеца от пандемията Airbnb отчете рязък спад в резервациите и приходите, което ги накара да съкратят една четвърт от персонала си през май. Тъй като туризмът по целия свят изчезва заради вируса, резервациите на Airbnb се сринаха със 70% в сравнение с година по-рано.

    В началото на юли обаче се наблюдава възстановяване, като компанията регистрира един милион резервирани нощувки за един ден - нещо, което не се беше случвало от началото на март. Все повече пътници избират да останат по-близо до домовете си, като избират кратки пътешествия или дългосрочни наеми на домове – основно на около 500 км от дома. Това развитие бе благодат за основния бизнес на Airbnb.

    С четири милиона домакини и 7,4 милиона обяви в 100 000 града по света, Airbnb до голяма степен се върна, благодарение на нарастването на местните пътувания. Преди Covid-19, Airbnb проучваше различни изживявания, полети и потенциална медийна марка и правеше по-големи инвестиции за спечелване на бизнес пътници.

    Сега с множество допълнителни ограничения за пътуване, компанията за пореден път се фокусира върху първоначалната си аудитория - потребителят на свободно време.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 2 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 2 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място
    преди 3 часа
    ЕС с нови правила за големите фирми
    Дружествата ще трябва да следят дали стоките им не идват от места с използване на детски труд и замърсяващи природата
    преди 5 часа
    преди 7 часа