Компанията получи сертификат за инвестиции клас А
Нестле България инвестира нови 23 милиона лева във фабриката в София. Компанията представи модерна роботизирана поточна линия за опаковане на продукцията и разясни как това влияе върху производствените мощности и работните места. Дружеството получи и сертификат клас А за инвестиции от Българската агенция за инвестиции (БАИ).
Предвид мерките за безопасност, свързани с усложнената обстановка в страната заради пандемията от COVID-19, новата роботизирана линия бе представена на виртуално събитие от изпълнителния директор на Нестле България Петър Стоилов, мениджъра на фабриката Сара Вуйтене и мениджър комуникации „Югоизточен пазар“ Нели Ангелова. В онлайн събитието се включиха също министърът на икономиката Лъчезар Борисов, посланикът на конфедерация Швейцария у нас Мюриел Берсе Коен и представители на Столична община. На събитието присъстваха и председателят на управителния съвет на Българо-швейцарската търговска камара Бони Бонев и Маджиде Ахмедова – И.Д. Директор на Българска агенция за инвестиции.
„Новата роботизирана поточна линия ще позволи производството във фабриката на Нестле да бъде по-бързо и ефективно. Ще можем да осигурим също и по-безопасна и ергономична работна среда на служителите и възможност те да се обучат да работят с автоматизирани машини. Инвестирахме в новата производствена линия за KitKat с цел модернизиране на технологиите, така че да произвеждаме още по-иновативни шоколадови барчета. Обновихме и дигиталната мрежа, така че всички машини да бъдат свързани в система за данни и в случай че възникнат проблеми, те да могат да бъдат решавани дистанционно, което в ситуация на продължаваща пандемия е от изключителна важност за нас като компания, която държи на безопасността“, заяви директорът на фабриката Сара Вуйтене.
Новата роботизирана линия е пакетираща и обхваща процеса по пакетиране на продукт в единична опаковка и след това поставянето му в кутия или мултипак. Иновацията помага много за ефективното производство на 2,5 милиона барчета KitKat на ден в шоколадовата фабрика на Нестле в София.
„Нестле в България въведе и разви професионалното обучение, което дава възможност на младите хора впоследствие да си намерят добре платена работа“, сподели и Н. Пр. Мюриел Берсе Коен, посланик на конфедерация Швейцария в България.
Във фабриката на Нестле са ангажирани 571 служители със среден професионален стаж от 14 години. Тя е един от петте компетентни центъра за производството на KitKat – за иновации и реновации в продукта за регион Европа, Близкия Изток и Северна Африка.
Във фабриката се произвеждат 16 000 тона или 470 милиона консуматорски единици продукта годишно. Всички продукти са произведени със 100% българско брашно от български производители. На ден само се приготвят и опаковат 2 500 000 шоколадови десерта KitKat Chunky или 1736 бройки в минута. Продуктите се изнасят за други 35 пазара в света, сред които Южна Корея, Сингапур, Мексико, Катар, Южна Африка и Карибските острови.